Καθώς η generative AI συνεχίζει να απασχολεί την αγορά, προσελκύει το ενδιαφέρον και των telecoms, με το 97% των τηλεπικοινωνιακών εταιρειών που συμμετείχαν σε έρευνα του Capgemini Research Institute να λένε ότι η τεχνολογία έχει εμφανιστεί στην ατζέντα των συνεδριάσεων τους. Η μελέτη εξέτασε 1.000 οργανισμούς, με το 10% να βρίσκεται στον τομέα των τηλεπικοινωνιών.
Ενώ το 69% των ερωτηθέντων στελεχών της τηλεπικοινωνιακής αγοράς πιστεύει ότι τα οφέλη της generative τεχνητής νοημοσύνης υπερτερούν των πιθανών κινδύνων, μόνο το 12% πιστεύει ότι ο συγκεκριμένος τομέας θα διαταράξει σημαντικά τον κλάδο τους. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τομείς όπως η υψηλή τεχνολογία και η μεταποίηση, όπου το 53% και το 48% των στελεχών, αντίστοιχα, έχουν αυτήν την άποψη.
Πολλές εταιρείες έχουν ήδη αρχίσει να εξετάζουν πιθανές εφαρμογές της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης. Μεταξύ των τηλεπικοινωνιακών οργανισμών, το 36% διαθέτει ειδική ομάδα και προϋπολογισμό. Την ίδια στιγμή, το 47% δηλώνει ότι έχει αρχίσει να διερευνά τις δυνατότητές που υπάρχουν, ενώ ένα 49% έχει αρχίσει να εργάζεται πάνω σε πιλοτικά προγράμματα. Μόνο το 4%, εν τω μεταξύ, έχει ενεργοποιήσει generative AI δυνατότητες σε λειτουργίες ή τοποθεσίες.
Μεταξύ των εταιρειών τηλεπικοινωνιών, το 36% δηλώνει ότι εφαρμόζει πιλοτικά generative AI στα analytics των τηλεφωνικών κέντρων. Ένα παράδειγμα είναι η Orange, που δοκιμάζει τις δυνατότητες της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης στη μεταγραφή κλήσεων, στη συνόψιση των αλληλεπιδράσεων με τους πελάτες και στην πρόταση επακόλουθων ενεργειών. Μια άλλη εφαρμογή που διερευνάται συχνά είναι η αποκατάσταση παλαιών μέσων, με το 30% των τηλεπικοινωνιακών οργανισμών που συμμετείχαν στην έρευνα να διεξάγουν σχετικά πιλοτικά προγράμματα.
Το IT είναι, επίσης, ένα πολλά υποσχόμενο πεδίο για τη γενετική AI. Η πλειονότητα των telecoms που συμμετείχαν στην έρευνα -ένα ποσοστό της τάξεως του 71%- χρησιμοποιούν ή σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν γενετική τεχνητή νοημοσύνη σε αυτόν τον τομέα. Οι εφαρμογές μπορεί να περιλαμβάνουν παραγωγή σύνθετων δεδομένων και βελτιστοποίηση της παροχής υπηρεσιών πληροφορικής, καθώς και αυτόματη δημιουργία και συμπλήρωση πινάκων δεδομένων.
Ορισμένες από τις απόψεις στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών ευθυγραμμίζονται με εκείνες από άλλους τομείς. Σε γενικές γραμμές, οι εταιρείες βλέπουν το IT ως την πιο πολλά υποσχόμενη εφαρμογή, ακολουθούμενη από τις πωλήσεις, το μάρκετινγκ και τις επικοινωνίες.
Τα δεδομένα της Capgemini υποδηλώνουν ότι οι περισσότεροι καταναλωτές και στελέχη (70% και στις δύο περιπτώσεις) πιστεύουν ότι η γενετική τεχνητή νοημοσύνη θα τους κάνει πιο αποτελεσματικούς, απαλλάσσοντάς τους από καθημερινές εργασίες και επιτρέποντάς τους να εξερευνήσουν πιο στρατηγικές πτυχές της δουλειάς τους.