Οι εταιρείες που έχουν ήδη αναπτύξει use cases γύρω από το λεγόμενο industrial metaverse, βλέπουν περισσότερα οφέλη από εκείνα που αναμένουν οι επιχειρήσεις που βρίσκονται ακόμη στη φάση σχεδιασμού, κυρίως στη μείωση των κεφαλαιουχικών δαπανών (15%), στη βιωσιμότητα (10%) και στη βελτίωση της ασφάλειας (9%).
Εξετάζοντας την τρέχουσα κατάσταση του enterprise και του industrial metaverse, η μελέτη, που δημοσιεύθηκε από τη Nokia και την EY και φέρει την ονομασία «The metaverse at work», στην οποία συμμετείχαν 860 ηγέτες επιχειρήσεων από έξι χώρες, δείχνει ότι το βιομηχανικό metaverse αναμένεται να αποδώσει και να ξεπεράσει τις προσδοκίες.
Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι εταιρείες πιστεύουν στη δύναμη του metaverse και ότι οι σχετικές τεχνολογίες έχουν έρθει για να μείνουν. Μόνο το 2% των ερωτηθέντων βλέπει το metaverse ως «μόδα», ενώ το 58% των εταιρειών με μελλοντικά σχέδια γύρω από αυτό έχουν ήδη αναπτύξει ή πιλοτάρει τουλάχιστον ένα σχετικό use case. Σχεδόν όλοι (94%) από εκείνους που δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει το ταξίδι τους στο metaverse, σχεδιάζουν να το κάνουν μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Οι εταιρείες λένε, επίσης, ότι το industrial metaverse δημιουργεί σημαντική επιχειρηματική αξία. Κατά μέσο όρο, το 80% όσων έχουν ήδη εφαρμόσει σχετικές περιπτώσεις χρήσης πιστεύουν ότι θα έχουν σημαντικό ή μετασχηματιστικό αντίκτυπο στον τρόπο που δραστηριοποιούνται. Σχεδόν όλοι (96%) οι ερωτηθέντες βλέπουν πώς, αναμειγνύοντας περιπτώσεις φυσικής και εικονικής χρήσης, το metaverse φέρνει πρόσθετες καινοτόμες δυνατότητες, που θα τους επιτρέψουν να επιταχύνουν την ανάπτυξη, την υιοθέτηση και τη δημιουργία εσόδων από το Industry 4.0 για την επιχείρησή τους.
Οι ΗΠΑ (65%), η Μεγάλη Βρετανία (64%) και η Βραζιλία (63%) πρωτοστατούν, επί του παρόντος, όσον αφορά στην ανάπτυξη και την πιλοτική εφαρμογή τουλάχιστον μιας βιομηχανικής ή επιχειρηματικής χρήσης του metaverse. Ο μέσος όρος στη Γερμανία ήταν 53% ενώ η Ασία-Ειρηνικός είναι λιγότερο προηγμένη (Ιαπωνία, 49%, Νότια Κορέα, 49%).
Όσον αφορά στα use cases που θα προσφέρουν περισσότερη αξία, οι επιχειρήσεις είδαν την υψηλότερη δυναμική στη χρήση της extended reality για εκπαίδευση, για το onboarding και για το upskilling του εργατικού δυναμικού, ενώ τρεις από τους τέσσερις κλάδους που συμμετείχαν στην έρευνα επέλεξαν τη χρήση του virtual R&D για να βελτιώσουν τον προιοντικό σχεδιασμό και τις διαδικασίες τους.
Όταν αναπτύσσουν περιπτώσεις χρήσης γύρω από το metaverse, οι εταιρείες εκτιμούν ξεκάθαρα την ανάγκη για επαρκή υποδομή και ισχυρές δυνατότητες analytics. Οι ερωτηθέντες έδωσαν μεγαλύτερη σημασία στους βασικούς τεχνικούς παράγοντες που είναι θεμελιώδεις για την ικανοποίηση των σχετικών απαιτήσεων – cloud computing (72%), AI/ML (70%) και συνδεσιμότητα δικτύου (68-70%).