Σχολιάζει ο Ηλίας Αραβαντινός
Ιδιαίτερα θερμό και επιτυχημένο απεδείχθη το φετινό καλοκαίρι για την Cosmote, με την Αυγουστιάτικη προσφορά της προσφέροντας ‘δωρεάν και απεριόριστο’ 3G στους συνδρομητές της και επιτυγχάνοντας ρεκόρ κίνησης στο δίκτυο δεδομένων της. Ποια ήταν όμως η επίδραση στους καταναλωτές, στον ανταγωνισμό αλλά και τα συμπεράσματα για την ίδια την Cosmote;
Παρατηρώντας τα Social Media και το feedback των συνδρομητών, φαίνεται ότι η προσφορά ήταν αρκετά επιτυχημένη τόσο σε μάρκετινγκ όσο και τεχνικό επίπεδο . Οι συνδρομητές τόσο της καρτοκινητής με δωρεάν όγκο 1,5GB αλλά όσο και του συμβολαίου με την προσφορά των 3GB έδειξαν αρκετό ενθουσιασμό ενώ είχαν την δυνατότητα να γνωρίσουν τον 3G κόσμο, το surfing, εφαρμογές, καθώς και την εμπειρία του να είσαι συνέχεια συνδεδεμένος στο cloud με υψηλές ταχύτητες ακόμα και 21Mbps. Κατά μέσο όρο ο κάθε συνδρομητής με κανονική χρήση, δηλ social media και internet surfing, φάνηκε να καταναλώνει 1-2 GB. Στο τεχνικό κομμάτι, δεν έλειψαν βέβαια και τα παράπονα, αναμενόμενα βέβαια και γνωστά. Το 3G δίκτυο στην επαρχία και σε ιδιαίτερα απομακρυσμένα σημεία από τις κεντρικές πόλεις, είτε αδυναμία πρόσβασης λόγω συμφόρησης είτε ήταν αδύναμο, είτε παρέπεμπε σε 2G σύνδεση κοινώς GPRS το οποίο σε πολλές περιπτώσεις έγινε και αντιληπτό για πρώτη φορά από τους συνδρομητές.
Ο ανταγωνισμός σίγουρα παρακολουθούσε το stretch test του 1ου δικτύου κινητής σε επίπεδο συνδρομητών, αναγνωρίζοντας κάποια από τα λάθη ή τις ατέλειες που η 3G τεχνολογία σήμερα φέρει. Η Vodafone προσέφερε το γνωστό πλέον δωρεάν πακέτο των 500MB στους συνδρομητές σε μια προσπάθεια να ελέγξει τον ανταγωνισμό. Έτσι λόγω της συμφόρησης που δημιουργήθηκε σε πολλές περιπτώσεις στο δίκτυο δεδομένων της Cosmote, οι συνδρομητές των άλλων παρόχων βρέθηκαν να απολαμβάνουν πολύ πιο γρήγορες 3G συνδέσεις και πρόσβαση στο Internet. Κοιτώντας τον ανταγωνισμό, και αν χρησιμοποιηθεί σαν metric ο όγκος συζητήσεων που παράχθηκαν γύρω από την μάρκα στα Social Media και συγκεκριμένα στο Twitter, που φάνηκε να είναι η δημοφιλέστερη πλατφόρμα επικοινωνίας, η Cosmote βρέθηκε στην πρώτη θέση για τον μήνα Αύγουστο. Έτσι μετρήθηκαν 3.235 tweets σχετικά με την μάρκα ‘Cosmote’, 2.149 για την ‘Vodafone’ και 580 για την ‘Wind’. Πρέπει να αναφερθεί ότι η Cosmote σημείωσε μια εντυπωσιακή αύξηση της τάξης του 54% στο συνολικό όγκο στο Twitter καθώς και τριπλασιασμό των αιτημάτων προς την Εξυπηρέτηση Πελατών σε σχέση με τον Ιούλιο. (Πηγή: Rubicon)
Ποια θα μπορούσαν όμως να είναι τα συμπεράσματα για την Cosmote; Προσφέροντας μια άγνωστη σε αρκετούς μέχρι σήμερα 3G εμπειρία, η Cosmote κατάλαβε περίπου τον όγκο χρήσης που ένας μέσος συνδρομητής χρειάζεται για τις ανάγκες του, οπότε πλέον θα μπορεί να προσαρμόσει και ανάλογα κάποια νέα προγράμματα ώστε να γίνουν πιο ελκυστικά προς το κοινό της και όχι μόνο τους επαγγελματίες. Τεχνικά, κάποια peak είτε σε κάποιες ιδιαίτερα τουριστικές περιοχές είτε λόγω ταυτόχρονης σύνδεσης πολλών συνδρομητών στην ίδια κυψέλη ή ακόμα και κάποια κενά κάλυψης θα μπορούσαν να είναι κάποιο καλό feedback για τους μηχανικούς προκειμένου να γίνουν οι βελτιώσεις σε βάθος χρόνου. Στα Social Media, ο καταιγισμός των αιτημάτων δε φάνηκε να ήταν ανησυχητικός, αφού η Cosmote διαθέτει ειδική ομάδα διαχείρισης αιτημάτων στα Social Media, καταφέρνοντας έτσι είτε με άμεσες αποκρίσεις είτε με τηλεφωνική επικοινωνία να εξυπηρετήσουν όλα τα αιτήματα των συνδρομητών.
Έτσι λοιπόν μετά το θερμό καλοκαίρι της Cosmote, αναμένουμε ίσως καλύτερες προσφορές στα προγράμματα με πακέτα δεδομένων, κυκλοφορία του iPhone 5 στα καταστήματα της Cosmote εντός του Οκτωβρίου αλλά και σε βάθος χρόνου την τεχνική αναβάθμιση και εμπορική διάθεση του πιλοτικού 4G δικτύου της.
Τέλος εάν η Cosmote θα ξανακάνει την ‘δωρεάν και απεριόριστα’ προσφορά; Εάν ακούσει τους συνδρομητές της, σίγουρα ναι, και ίσως και κάποια στιγμή την περίοδο των διακοπών των Χριστουγέννων, για σκεφτείτε, ευχές μέσω Twitter μπορεί να είναι πιο πλούσιες σε περιεχόμενο και πιο διασκεδαστικές.