Σύμφωνα με την Juniper Research, το Over-the-top (OTT) messaging αναμένεται να παρουσιάσει εκθετική ανάπτυξη και θα μπορούσε να απειλήσει τα έσοδα των παρόχων από τα SMS.
Η ανάλυση προβλέπει ότι η παγκόσμια κίνηση OTT business messaging θα φτάσει στα 254 δισεκατομμύρια μηνύματα έως το 2027, σημειώνοντας ανάπτυξη κατά 172 τοις εκατό, από τα 93 δισεκατομμύρια του 2023. Αυτή θα καθοδηγηθεί από τον πολλαπλασιασμό των ανοιχτών API και των ανταγωνιστικών μοντέλων τιμολόγησης.
Οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων OTT, όπως το WhatsApp, το WeChat, το Viber και άλλες, είναι επίσης ελκυστικές για τα brands λόγω των πλούσιων multimedia δυνατοτήτων που προσφέρουν. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την Juniper Research, χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως το brand authentication διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν με μια αυθεντική εταιρεία και όχι με κάποιον απατεώνα.
Ωστόσο, μια διαφορετική πρόβλεψη από την MobileSquared, υποδεικνύει ότι οι πάροχοι δεν χρειάζεται να πανικοβάλλονται για τα έσοδα τους από τα SMS. Σύμφωνα με αυτήν, το SMS θα παραμείνει το μεγαλύτερο ενιαίο κανάλι engagement για τα brands που επενδύουν σε CPaaS (communications platform as a service), αντιπροσωπεύοντας το 75 τοις εκατό των συνολικών δαπανών CPaaS το 2020 και το 50,1 τοις εκατό μέχρι το τέλος του 2026.
Αυτό αφήνει άλλα κανάλια επικοινωνίας –όπως η φωνή, τα email και οι διάφορες εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων OTT– να ανταγωνίζονται για το ποσοστό που απομένει. Την ίδια στιγμή, το συνολικό μέγεθος της πίτας αναμένεται επίσης να αυξηθεί, από 16,9 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020 σε 52,8 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το τέλος του 2026. Αυτό σημαίνει ότι, παρά το ότι το ποσοστό των δαπανών για business SMS θα μειωθεί, η συνολική αξία θα αυξηθεί στα 26,5 δολάρια δισεκατομμύρια, από 12,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής αναλυτή της MobileSquared, Nick Lane, η πλειονότητα των εταιρειών εξακολουθεί να διστάζει να κάνει κάτι πολύ ριζοσπαστικό, όσον αφορά στην επικοινωνία με τους καταναλωτές, με το 80,1 τοις εκατό των συνολικών δαπανών CPaaS το 2022 να κατευθύνονται σε μονόδρομα κανάλια όπως SMS, MMS, email, ειδοποιήσεις push και βίντεο. Τα διαδραστικά και αμφίδρομα κανάλια όπως η φωνή, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα εμπλουτισμένα μηνύματα και το WebRTC, αντιπροσώπευουν το υπόλοιπο 19,9%.