Η ρυθμιστική αρχή του Ηνωμένου Βασιλείου, η Ofcom, πρότεινε αλλαγές στους κανόνες για την ουδετερότητα του δικτύου, που μεταφέρθηκαν από το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να προσφέρουν στους εταιρείες παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών μεγαλύτερη ευελιξία.
Οι πάροχοι θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν ένα ευρύτερο φάσμα premium πακέτων για μια ευρύτερη ποικιλία παραμέτρων, όπως η καθυστέρηση (latency), και θα μπορούσαν να υιοθετήσουν εκπτωτικά τιμολόγια σε ώρες εκτός αιχμής, σύμφωνα με τις προτάσεις του οργανισμού.
«Οι κανόνες δικτυακής ουδετερότητας περιορίζουν τις δραστηριότητες των παρόχων ευρυζωνικότητας και θα μπορούσαν να περιορίσουν την ικανότητά τους να αναπτύσσουν νέες υπηρεσίες και να διαχειρίζονται τα δίκτυά τους», ανέφερε η Ofcom στη σχετική μελέτη.
Η ουδετερότητα σχετίζεται με κανόνες που στόχο έχουν να διασφαλίσουν ότι η κίνηση που μεταφέρεται μέσω των τηλεπικοινωνιακών δικτύων αντιμετωπίζεται ισότιμα, χωρίς να ευνοούνται ορισμένες υπηρεσίες ή περιεχόμενο.
Ο βρετανικός πάροχος TalkTalk Telecom Group χαιρέτισε την πρόταση. «Πιστεύουμε ότι οι κανόνες μπορούν και πρέπει να υποστηρίξουν την καινοτομία και την αποτελεσματικότητα του δικτύου». «Επιπλέον, οι πάροχοι περιεχομένου θα πρέπει σε ορισμένες περιπτώσεις να είναι σε θέση να υποστηρίζουν την ανάπτυξη της χωρητικότητας του δικτύου, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι καταναλωτές συνεχίζουν να έχουν απεριόριστη πρόσβαση στο περιεχόμενο».
Σε μια ευρύτερη συζήτηση σχετικά με την υποχρέωση του Big Tech να «αποζημιώνει» τους παρόχους για τα δεδομένα που μεταφέρονται, η Ofcom είπε ότι «δεν έχει δει ακόμη επαρκή στοιχεία ότι αυτό είναι απαραίτητο και πιστεύει ότι παρέχεται επαρκής ευελιξία για τους παρόχους στις υπόλοιπες προτάσεις».
Η Ofcom ζητά απαντήσεις σε σχέση με τις προτάσεις της μέχρι τις 13 Ιανουαρίου και σχεδιάζει αναθεωρημένες οδηγίες για το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Πρόσθεσε ότι τον τελικό λόγο για τις αλλαγές θα έχει η βρετανική κυβέρνηση.