Παρόμοια συρρίκνωση τζίρου από υπηρεσίες, δείχνουν τόσο οι κινητοί, όσο και οι σταθεροί, οι οποίοι έχουν στήσει γραμμές άμυνας με κεντρικό άξονα την περιστολή -ή την περικοπή- εξόδων, αναστολή επενδυτικών πλάνων και διαφύλαξη ρευστότητας, ώστε να διατηρήσουν ζωντανή την κερδοφορία, έστω και οριακά.
Στο Μέγαρο αυτό τον καιρό, συνεχίζουν και παίζουν το χαρτί της «νέας εποχής τιμών». Όλα άρχισαν με την επικοινωνιακή προπαγάνδα για το 25%, πριν από την έγκριση, που τελικά ήταν -16% στο ένα πακέτο και -17% στο άλλο, αλλά επικοινωνιακά παρέμεινε στο 25%.
Η συγκεκριμένη αίσθηση πέρασε και στη διαφήμιση (πριν το 25% αναμορφωθεί σε «απίστευτα χαμηλές τιμές») και θα είχε κάνει σίγουρα μεγάλο κακό στους εναλλακτικούς, αν υπήρχαν πελάτες.
Το timing όμως, που προέκυψαν όλα αυτά, ήταν μάλλον κακό, αφού έχει πέσει φυλλοξέρα στην αγορά. Από την εποχή του μεγάλου σεισμού είχαμε να δούμε τέτοια χάλια μου είπε κάποιος που έχει κατάστημα 40 χρόνια!
Έτσι παρ’ όλες τις πολύ καλές τιμές και την εξαιρετική πλέον διαφήμιση -αφού κόπηκαν τα «χαζά» κομμάτια της προηγούμενης και κρατήθηκε μόνο το «σπιντάτο» μέρος, δεν υπάρχουν, ακόμα, τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Από την άλλη, οι εναλλακτικοί είναι πυρ και μανία με τον ρυθμιστή. Θεωρούν δεν μπορεί ο ΟΤΕ να διαθέτει με 34,3 ευρώ το απεριόριστο πακέτο (Τηλεφωνία + Internet) τη στιγμή που εκείνου διέθεταν με 34 ευρώ. Αυτό είναι συνιστά «margin squeeze» και καταπατά κάθε έννοια θεμιτού ανταγωνισμού, είπε ένας από αυτούς.
Τι έκαναν λοιπόν οι εναλλακτικοί; Κατέβασαν την τιμή λόγω promo στα 23 ευρώ, αύξησαν τα ποσοστά των call centers, έκαναν την εμφάνισή τους συστήματα customer loyalty και, κυρίως, έστειλαν μία, ή μάλλον «όλοι από μία», σχετική επιστολή στην ΕΕΤΤ. Και όταν λέμε όλοι εννοούμε «σχεδόν όλοι».
Τι λένε αυτές οι επιστολές; Λίγα αλλά ουσιώδη. Είναι γραμμένες σε υπηρεσιακό –τεχνοκρατικό ύφος και επισημαίνουν το πρόβλημα, αναφέροντας ότι πρόκειται σαφώς για «margin squeeze». Προσφέρονται για περαιτέρω εξηγήσεις, εφόσον απαιτηθούν και επισημαίνουν ότι «καθήκον της ΕΕΤΤ είναι να προστατεύει τον ανταγωνισμό».
Ποια θα είναι η επόμενη κίνηση; H EETT ενδέχεται να απαντήσει άμεσα, να καθυστερήσει -αφού δεν υπάρχει προσωπικό, έχουν κοπεί οι υπερωρίες κλπ, ή ενδεχομένως να μην απαντήσει ποτέ.
Η γνώμη μας είναι ότι η τρίτη περίπτωση αποκλείεται και από τις άλλες δύο η δεύτερη είναι η πλέον πιθανή. Το τι θα επακολουθήσει, θα εξαρτηθεί από την απάντηση.
Είναι πάντως βέβαιο ότι ο Λεωνίδας, με την ευφυΐα και την νομομάθεια που τον διακρίνει θα φροντίσει να βρει απαντήσεις και ενδεχομένως στη συνέχεια Σολομώντειες λύσεις, οι οποίες θα είναι κοινά αποδεκτές, διότι προφανώς δεν θα ήθελε να εξωθηθεί η κατάσταση στα άκρα.
Δεν είναι άλλωστε μόνο τα συγκεκριμένα πακέτα. Συνεχίζεται π.χ. η γκρίνια για τα επαγγελματικά πακέτα, όπου σύμφωνα με τους παραπονούμενους, τα 1000 λεπτά με τις τρέχουσες τιμές τερματισμού αντιστοιχούν σε 50 ευρώ, τη στιγμή που ο ΟΤΕ πουλάει 48!
Προφανώς, κάποιοι βιάστηκαν να εφαρμόσουν πριν την ώρα τους τα μειωμένα τέλη τερματισμού. Αντί να πιαστούν στον ύπνο έπιασαν τον ανταγωνισμό κοιμώμενο. Πως λέμε η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση;
Αυτά και πολλά άλλα έχουν φορτίσει την αγορά, οπότε στο συνέδριο της ΕΕΤΤ στις 14 & 15 του μήνα αναμένεται να γίνει χαμός. Ειδικά η συζήτηση των CEOs στις 14:30 της πρώτης ημέρας, θα είναι μάλλον ανεπανάληπτη. Be there. Εμείς πάντως, θα πάμε από νωρίς να πιάσουμε στασίδι!
Ένα είναι δεδομένο. Ότι οι εναλλακτικοί σε αυτή τη φάση θα δράσουν ο καθένας μόνος του, γιατί γνωρίζουν ότι σε διαφορετική περίπτωση θα έδιναν έρεισμα στο πανέξυπνο δίδυμο Μιχάλη – Ζακ, να ισχυριστεί ότι συνασπίζονται κατά του ΟΤΕ, ο οποίος θέλει να προσφέρει χαμηλές τιμές σε μία αγορά που μαστίζεται από την κρίση. Άλλωστε, στο παρελθόν, όσες φορές προσπάθησαν να συνασπιστούν, είχαν προβλήματα με τις συνιστώσες τους…