Στην κοινή δράση των ευρωπαϊκών επιχειρηματικών οργανώσεων κατά του γεωγραφικού αποκλεισμού και διαφοροποίησης για τις διαδικτυακές εμπορικές συναλλαγές εντός ΕΕ συμμετέχει η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).
Ειδικότερα, η UEAPME, η ευρωπαϊκή οργάνωση μικρομεσαίων ζήτησε τη στήριξη της ΕΣΕΕ, σχετικά με μια κοινή πρόταση που θα συνυπογράψουν και άλλες επιχειρηματικές οργανώσεις, αναφορικά με τη γεωγραφική διαφοροποίηση (geo-differentiation) που έχει να κάνει με τον προτεινόμενο κανονισμό για τον γεωγραφικό αποκλεισμό (geo-blocking) μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ σχετικά με τις ηλεκτρονικές εμπορικές συναλλαγές. Η ΕΣΕΕ μαζί με τις περισσότερες από τις ευρωπαϊκές επιχειρηματικές οργανώσεις, συμπεριλαμβανομένης και της EuroCommerce, όπου επίσης συμμετέχει ως εθνικός φορέας, τόσο οριζόντια όσο και τομεακά, έχει παρόμοιες ανησυχίες σχετικά με τον προτεινόμενο κανονισμό για “geo-blocking” και ως εκ τούτου, κατά τη διάρκεια των συναντήσεων και συμβουλίων στις Βρυξέλλες, έχει συχνά συζητηθεί το ενδεχόμενο να αναλάβουν κοινές δράσεις.
Οι θέσεις της ΕΣΕΕ συνοψίζονται στα όσα δήλωσε σχετικά ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης και αντιπρόεδρος της UEAPME και EuroCommerce:
«Οι ευρωπαϊκές εμπορικές επιχειρήσεις, τόσο με το παραδοσιακό τρόπο, όσο και online, πρέπει να είναι σε θέση να προσδιορίσουν ελεύθερα τη γεωγραφική περιοχή για τις συναλλαγές και τις παραδόσεις τους. Οι έμποροι λιανικής πώλησης που διαθέτουν e-shop θα πρέπει να είναι ελεύθεροι να καθορίσουν εάν πωλούν μέσω e-commerce και ποια περιοχή επιλέγουν. Άλλωστε ένα κατάστημα λιανικής πώλησης πουλά ελεύθερα σε όποιον είναι νομικά και οικονομικά σε θέση να αγοράσει. Δεν υπάρχει πειστικός λόγος γιατί θα πρέπει να μην πουλάει και ψηφιακά σε όποιον θέλει να αγοράσει, έχει την οικονομική δυνατότητα και αποδέχεται την παράδοση ελεύθερα σε οποιαδήποτε περιοχή.
Οι εμπορικές επιχειρήσεις λιανικής, θα πρέπει να είναι ελεύθερες να καθορίζουν τις τιμές που θέλουν να πουλήσουν, σύμφωνα με ανταγωνιστικά κριτήρια και λαμβάνοντας υπόψη το διαφορετικό νόμισμα, τους φόρους, το κόστος αγοράς και μεταφοράς και τον τρόπο πληρωμής. Αυτό σημαίνει ότι οι τιμές μπορεί να είναι διαφορετικές σε μια κύρια ιστοσελίδα από ότι σε μια τοπική, όπως άλλωστε στα καταστήματα στην ίδια πόλη, χώρα ή σε ολόκληρη την ΕΕ. Εντός της προθεσμίας για την τελική έκδοση του εγγράφου στις 28 Σεπτεμβρίου, η ΕΣΕΕ θα προτείνει βελτιώσεις, που θεωρεί ουσιαστικές για την Ελλάδα, αφού είμαστε η μόνη χώρα εντός ΕΕ, που αύξησε τους φορολογικούς συντελεστές το 2015, παραθέτοντας μάλιστα συγκεκριμένα παραδείγματα που αφορούν στο διασυνοριακό εμπόριο με γειτονικές χώρες και στη νησιωτικότητα μας…»