Λίγα πράγματα είναι περισσότερο εκνευριστικά από να απαντάτε σε μία κλήση και να ακούτε ένα αυτοματοποιημένο μήνυμα marketing, μια διαδικασία γνωστή ως robocall.
Έτσι η αμερικάνικη κυβέρνηση ξεκίνησε μία εκστρατεία καταπολέμησης αυτής της «μάστιγας» (όπως την ονομάζει). Συγκεκριμένα η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών ηγείται της λεγόμενης Robocall Strike Force, με 30 εταιρείες να έχουν δηλώσει συμμετοχή. Μεταξύ αυτών είναι οι Apple, Google, Verizon, AT&T, British Telecom, LG, Microsoft, Nokia, Qualcomm, Samsung, T-Mobile, κ.ά., οι οποίες θα παρουσιάσουν τη μελέτη τους μέχρι τις 19 Οκτωβρίου, για εργαλεία και λύσεις καταπολέμησης των robocalls.
Η βάση θα είναι η τεχνολογία αναγνώρισης κλήσεων, που θα επεκταθεί ώστε να ανιχνεύονται οι ψεύτικοι (spoofed) αριθμοί, τους οποίους χρησιμοποιούν οι εταιρείες marketing γι’αυτό το σκοπό. Ο πρόεδρος της Επιτροπής επισήμανε ότι τα robocalls αποτελούν την κύρια αιτία παραπόνων από τους καταναλωτές. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της AT&T, δεν αρκούν οι κινήσεις κάθε εταιρείας ξεχωριστά, ούτε η χρήση απλών εμπορικών εφαρμογών μπλοκαρίσματος.
Επίσης πρέπει να ληφθεί υπ’όψη ο διαχωρισμός των τηλεφωνημάτων σε αυτά που είναι μεν ενοχλητικά αλλά προέρχονται από νόμιμες εταιρείες, και στα παράνομα, που προσπαθούν να εξαπατήσουν τους καταναλωτές. Σημειωτέον ότι η Επιτροπή δεν απαιτεί το μπλοκάρισμα των robocalls, αλλά επιθυμεί οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών να προσφέρουν υπηρεσίες φιλτραρίσματος χωρίς χρέωση. Αυτή η κίνηση έχει και την υποστήριξη της αμερικάνικης Ένωσης Καταναλωτών.