Σε ένα χαοτικό περιβάλλον εν μέσω ανακατατάξεων, κρίσης και αναζήτησης νέων προσανατολισμών, τα ηνία στην έννοια της προσαρμογής, καινοτομίας και ατμομηχανής της οικονομίας, έχουν αναλάβει οι εταιρείες τεχνολογίας. Αν το βάρος που καλούνται να σηκώσουν είναι δυσανάλογο με το μέγεθός τους, αυτό εξαρτάται από το πόσο γρήγορα μπορούν να κεφαλαιοποιήσουν τις γνώσεις, τα στελέχη, αλλά και την τόλμη που διαθέτουν. Ο Ισίδωρος Σιδερίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της SiEBEN μας βάζει στη δική του οπτική για την αγορά ψηφιακής τεχνολογίας στην Ελλάδα!
I-C: Στην αγορά Πληροφορικής διαμορφώνονται συνεχώς νέες τάσεις και αναφύονται νέες προκλήσεις. Εσείς, σαν SiEBEN πως τοποθετείστε στο περιβάλλον αυτό;
Ι.Σ.: Η SiEBEN προσαρμόζεται συνεχώς στις νέες τάσεις και πραγματοποιεί μια δραστική αλλαγή με το cloud transformation των προϊόντων της. Η συνεχής προσπάθεια μας για καινοτομία και η εξειδίκευσή μας μας δίνει τη δυνατότητα για ανάπτυξη νέων cloud προϊόντων που καλύπτουν άμεσα και αποτελεσματικά τις ανάγκες της αγοράς. Τέτοια προϊόντα είναι το Justphonebook, το Marera, το PocketBiz και πολλά άλλα.
I-C: Είναι χιλιοειπωμένη η έκφραση ότι η κρίση είναι ταυτόχρονα και ευκαιρία. Ποιο βαθμό αλήθειας έχει αυτή η φράση και πως εκφράζεται μέσα από αυτή η πορεία της SiEBEN;
Ι.Σ.: Θεωρώ ότι κρύβει μεγάλη αλήθεια. Η κρίση είναι μια ευκαιρία για τις ελληνικές επιχειρήσεις να προβούν σε κινήσεις που σε διαφορετική περίπτωση θα μένανε ως προσχέδιο. Η SiEBEN έδωσε έμφαση στη συνεχή καινοτομία και στο άνοιγμα σε νέες αγορές. Στόχος μας είναι κάποια στιγμή το 30-40% των εσόδων μας να προέρχεται από πωλήσεις στο εξωτερικό και όχι μόνο από την Ελλάδα. Πιστεύω ότι η αγορά του εξωτερικού αποτελεί μονόδρομο για μια εταιρεία Πληροφορικής που δραστηριοποιείται σε εμπορεύσιμους κλάδους. Η προσέγγιση μας προς το εξωτερικό έχει ως πυρήνα τα business apps όπως είναι το Justphonebook. Tα Βusiness Apps μέσω των cloud Marketplaces είναι κάτι το εντελώς διαφορετικό γιατί εκεί είναι πιο εύκολο να πουληθεί ένα trial ή freemium προϊόν σε οποιαδήποτε χώρα του κόσμου. Πρόκειται για μικρού κόστους apps που κάνουν μια συγκεκριμένη δουλειά καλά, δεν χρειάζονται την υποστήριξη των Professional Services, μπορεί κανείς να τα δοκιμάσει και, αν του κάνουν, να τα πληρώσει. Λάβετε, επίσης, υπόψη ότι ως χώρα έχουμε μια πολύ καλή κουλτούρα σε σχέση με τους developers άλλων χωρών, όπως της Ινδίας, όσον αφορά τα Business Apps συγκεκριμένα.
I-C: Αν και πολύς λόγος γίνεται για το πέρασμα των δραστηριοτήτων των εταιριών στο cloud, στην πραγματικότητα οι Ελληνικές επιχειρήσεις έχουν πολύ χαμηλό ποσοστό υιοθέτησης αυτών των τεχνολογιών. Που οφείλεται αυτό;
Ι.Σ.: Οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν την τάση να υιοθετούν μια τεχνολογία όταν αυτή έχει δοκιμαστεί από τη διεθνή αγορά με αποτέλεσμα να μένει πίσω σε αρκετά πράγματα. Δυστυχώς και η μετάβαση στο cloud δεν αποτελεί εξαίρεση. Το βασικό ερώτημα μιας εταιρείας για να μεταβεί στο cloud είναι η ασφάλεια των δεδομένων κάτι το οποίο καλύπτεται αναφέροντας παραδείγματα εταιριών που ήθελαν οι υποδομές (cloud) να είναι πολύ πιο ασφαλείς έναντι των μεμονωμένων εγκαταστάσεων και έτσι προχώρησαν στην μετάβαση αυτή.
I-C: Πόσο απλή υπόθεση είναι η εισαγωγή των data analytics στις επιχειρήσεις;
Ι.Σ.: Το πόσο απλή υπόθεση αποτελεί είναι σχετικό. Η εισαγωγή data analytics σε μια επιχείρηση απαιτεί σωστή ανάλυση και σχεδιασμό. Στην SiEBEN, η ανάλυση και ο σχεδιασμός γίνεται από εξειδικευμένο προσωπικό και η συνέχεια είναι «απλή υπόθεση». Χρησιµοποιούµε τεχνολογίες της Microsoft, όπως τον SQL server και τα Αnalytics και πάνω σε αυτές έχουµε αναπτύξει µια πλατφόρµα που αξιοποιεί τα Big Data. Παίρνει, δηλαδή, τα δεδοµένα µετά την ανάλυσή τους και διεξάγει κατόπιν αυτόµατα καµπάνιες. Για παράδειγµα, µπορεί να δηµιουργήσει µια λίστα µε τους πελάτες που θα αγόραζαν συγκεκριµένα προϊόντα µε βάση τις τάσεις που αποτυπώνονται από την ανάλυση των Big Data και στη συνέχεια να στέλνει αυτόµατα προωθητικά newsletters σε αυτούς. Τα Big Data δηµιουργούν την οµάδα πελατών στην οποία πρέπει να γίνει η εστίαση και στη συνέχεια το σύστηµά µας αναλαµβάνει όλα τα υπόλοιπα (τρέχοντας αυτόµατα τη σχετική διαφηµιστική καµπάνια). Όλη η πληροφορία που έρχεται από το Facebook, από τα mobile applications, από τα SMS, όλα αυτά εισάγονται µέσα στη βάση, εφαρµόζονται τα analytics και βγαίνουν τα αποτελέσµατα, µέσω των οποίων γίνονται οι καµπάνιες.
I-C: Αν θέλαμε να βάλουμε μια σύντομη ετικέτα. Οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες λογισμικού είναι συνεργάτες σας ή ανταγωνιστές σας;
Ι.Σ.: ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ. Στόχος μας είναι η παροχή λύσεων στους πελάτες μας και όχι προϊόντων. Καλύπτουμε τις ανάγκες της αγοράς με δικά μας προϊόντα, όπως το PocketBiz (Sales Force Automation εργαλείο) και το Marera (Integrated Marketing Management software), αλλά και με λύσεις τρίτων, όπως τα Microsoft Dynamics CRM, Microsoft BI και όλα τα προϊόντα πλατφόρμας της Microsoft (Azure, Office 365, Windows Server, Active Directory), καθώς και με όλα τα τεχνικά προϊόντα των Microsoft, Cisco, HP, Dell, EMC, SAP και IBM, τα οποία δημιουργούν τις υποδομές για να υποστηρίξουμε όλα τα υπόλοιπα πράγματα που κάνουμε. Η φιλοσοφία της παροχής λύσεων μας κάνει να μπορούμε να υιοθετούμε γρήγορα νέες τεχνολογίες με αποτελέσματα υψηλή αποδοτικότητα.
I-C: Μπορούν ελληνικές επιχειρήσεις τεχνολογίας να ανακόψουν το κύμα φυγής των νέων προς το εξωτερικό και μπορεί πραγματικά η Ελλάδα να αποτελέσει στέγη για εταιρίες τεχνολογίας;
Ι.Σ.: Κατά κύριο λόγο οι επιχειρήσεις τεχνολογίας μπορούν να αποτελέσουν τον παράγοντα που κάποιος επιλέγει να μείνει στην Ελλάδα και να επενδύσει το χρόνο του στην προσωπική του ανάπτυξη και στης χώρας παράλληλα. Ο λόγος είναι η καινοτομία και η συνεχής ανάπτυξη με νέες τεχνολογίες που κρύβει αυτός ο κλάδος. Εμείς, σαν SiEBEN επενδύουμε σε νέα παιδιά που ξεκινούν στην αγορά και βρίσκουν πολύ συχνά κλειστές πόρτες, έχοντας ως μόνη λύση τη φυγή τους. Η Ελλάδα διαθέτει ανθρώπινο κεφάλαιο με πολύ υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης που δεν συναντάται σε άλλες αγορές και θα πρέπει να επενδύσει σε αυτό με στοχευεμένες κινήσεις ώστε να αποτελέσει στέγη για εταιρίες τεχνολογίας με υψηλή τεχνογνωσία.
I-C: Θεωρείτε ότι διακρίνονται ήδη οι τάσεις για τα revenue generators της επόμενης μέρας;
Ι.Σ.: Φυσικά, η κύρια τάση που έχουν αναδείξει αυτές οι τεχνολογίες είναι η επιθυμία των πελατών – καταναλωτών να αναζητούν ολοκληρωμένες λύσεις με βασικό κριτήριο επιλογής το καλύτερο experience και όχι το προϊόν ή την τιμή. Η τάση αυτή θα πρέπει να οδηγήσει όλες τις εταιρείες στην ενσωμάτωση αυτών των τεχνολογιών με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Παράδειγμα αποτελεί η Microsoft, που ανακοίνωσε ότι στη νέα έκδοση του Dynamics CRM θα ενσωματώσει τεχνολογία IoT για το κομμάτι του Field Service Management, παρέχοντας εξυπηρέτηση στο πελάτη πριν αυτός το ζητήσει.
O Ισίδωρος Σιδερίδης είναι General Manager στην SiEBEN και ένας από τους ιδρυτές και μετόχους της. Επιπλέον, είναι Chief Executive Officer της InEdu, θυγατρική εταιρεία της SiEBEN για τεχνολογικές λύσεις στην εκπαίδευση. Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 22 Αυγούστου 1974. Είναι κάτοχος πτυχίου «Μηχανολόγος Μηχανικός» (τμήμα Παραγωγής & Διοίκησης) από το Πανεπιστήμιο Πατρών και η διπλωματική του εργασία είχε θέμα «Πρόληψη ατυχημάτων μεγάλης έκτασης σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις».
Διαθέτει εκτεταμένη εμπειρία και βαθιά γνώση του χώρου της τεχνολογίας, κατέχει τις πιστοποιήσεις «Διαχείριση Τεχνολογίας» από το Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης, «Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας» από το Πανεπιστήμιο της Κοΐμπρα (Πορτογαλία) και τέλος είναι πιστοποιημένος μηχανικός της Microsoft. Ο Ισίδωρος Σιδερίδης ήταν μέλος του Πανευρωπαϊκού Φοιτητικού Συλλόγου BEST (Board of European Students of Technology) και για 3 χρόνια ήταν αντιπρόεδρος και ταμίας. Έλαβε, εκ μέρους της SiEBEN, το βραβείο καινοτομίας της HP το 2009 καθώς και το βραβείο «Microsoft Country Partner of the year 2011» στο Λος Άντζελες. Επιπρόσθετα, έχει κερδίσει το διαγωνισμό FameLab της επιστήμης το 2011 για την Ελλάδα.