Η Airbus Group (σύμβολο χρηματιστηρίου:AIR)και η Siemens(σύμβολο χρηματιστηρίου:SIE) υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας στον τομέα των υβριδικών ηλεκτρικών συστημάτων πρόωσης. Με αυτό τον τρόπο, οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι (CEO) και των δύο εταιρειών, ο Tom Enders και ο Joe Kaeser, παρουσίασαν ένα σημαντικό κοινό έργο ως προς την ηλεκτροδότηση της αεροπλοΐας με στόχο να δείξουν την τεχνική δυνατότητα ανάπτυξης διαφόρων υβριδικών/ηλεκτρικών συστημάτων πρόωσης μέχρι το 2020.
Και οι δύο εταιρείες θα συνεισφέρουν σημαντικά στο έργο και έχουν διαθέσει μια ομάδα που αποτελείται από περίπου 200 εργαζομένους, ώστε να προωθηθεί η ηγετική θέση της Ευρώπης στον τομέα της καινοτομίας και στον τομέα της ανάπτυξης των ηλεκτροκίνητων αεροσκαφών.
«Οι ηλεκτρικές και ηλεκτρικο-υβριδικές πτήσεις αντιπροσωπεύουν κάποιες από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές προκλήσεις της εποχής μας, στοχεύοντας στη μηδενική εκπομπή ρύπων. Η πρόοδος που έχουμε πετύχει σε αυτόν τον τομέα, μαζί με τους βιομηχανικούς και κυβερνητικούς εταίρους μας, σε λίγα μόνο χρόνια, είναι εξαιρετικά μεγάλη, με αποκορύφωμα το ηλεκτρικό E-Fan αεροσκάφος που διέσχισε τη Μάγχη πέρυσι. Σήμερα, θα θέλαμε να απευθύνουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ ειδικά στην κυβέρνηση της Βαυαρίας και τον υπουργό Aigner για την υποστήριξή τους εδώ στο Ottobrunn», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus Group, Tom Enders. «Πιστεύουμε ότι μέχρι το 2030 τα επιβατικά αεροσκάφη κάτω των 100 θέσεων θα μπορούν να στηριχτούν σε υβριδικά συστήματα πρόωσης και είμαστε αποφασισμένοι να διερευνήσουμε τη δυνατότητα αυτή μαζί με εταίρους παγκοσμίου φήμης, όπως η Siemens».
“Με την είσοδό μας στον τομέα της υψηλής και καινοτόμου τεχνολογίας πρόωσης αεροσκαφών, ανοίγουμε ένα νέο κεφάλαιο στο κομμάτι του E-Mobility. Η συνεργασία με την Airbus Group θα δημιουργήσει νέες προοπτικές για την εταιρεία μας και θα μας οδηγήσει σε ακόμα πιο επαναστατική καινοτομία» δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Siemens, Joe Kaeser. «H ανάληψη αυτή θα είναι ένα σημαντικό έργο κάτω από την ομπρέλα της αποκαλούμενης μονάδας Innovation AG. Όπως ανακοινώθηκε και νωρίτερα, ο σκοπός αυτής της μονάδας είναι να συνεργαστεί με καινοτόμους εταίρους με στόχο τον εντοπισμό και την επένδυση στις νέες τάσεις, καθώς και την ανάπτυξη μελλοντικών επιχειρηματικών ευκαιριών. Αυτοί οι εταίροι μπορεί να περιλαμβάνουν επιχειρηματίες από το ίδιο το εργασιακό περιβάλλον της Siemens, εξωτερικές start-ups και νεοσύστατες εταιρείες».
Τα υβριδο-ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης μπορούν να μειώσουν σημαντικά την κατανάλωση των καυσίμων των αεροσκαφών και το θόρυβο που προκαλούν. Οι ευρωπαϊκοί στόχοι για τις εκπομπές ρύπων είναι η κατά 75 τοις εκατό μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2050, σε σχέση με τις τιμές του 2000. Αυτοί οι φιλόδοξοι στόχοι δεν γίνεται να επιτευχθούν με τις συμβατικές τεχνολογίες.
Η Airbus Group και η Siemens σχεδιάζουν να αναπτύξουν από κοινού πρωτότυπα για διάφορα συστήματα πρόωσης, με ενεργειακές τάξεις εύρους από μερικές εκατοντάδες kilowatts μέχρι και 10 και παραπάνω megawatts, π.χ. για σύντομες τοπικές πτήσεις με αεροσκάφη κάτω των 100 θέσεων, ελικόπτερα ή UAVs, μέχρι τα κλασικά σύντομα και μέτριας απόστασης ταξίδια.
Και οι δύο εταιρείες μαζί με την αυστριακή Diamond Aircraft παρουσίασαν αρχικά ένα υβριδικό αεροσκάφος το 2011. Έκτοτε, η Siemens αναπτύσσει μια ηλεκτρική μηχανή για αεροσκάφη, η οποία τα εφοδιάζει με 5 φορές περισσότερη ενέργεια, ενώ διατηρεί το ίδιο βάρος.
Η Airbus Group έχει συγκεντρώσει επιχειρησιακή εμπειρία με ηλεκτροκίνητα αεροσκάφη από το 2014 με το E-Fan, ένα πλήρως ηλεκτρικό διθέσιο προορισμένο στο να εκπαιδεύει πιλότους. Αυτή η επιτυχία επετεύχθη μαζί με διάφορους βιομηχανικούς συνεργάτες και την ακλόνητη υποστήριξη της γαλλικής κυβέρνησης.
H Airbus Groups σκοπεύει να επιταχύνει, με τις εκτεταμένες δυνατότητες του E-Aircraft System House στο Ottobrunn/Taufkirchen, την ανάπτυξη εξαρτημάτων και τεχνολογικών συστημάτων.
Η Siemens είναι αποφασισμένη να καθιερώσει τα υβριδικά-ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης για αεροσκάφη, ως μελλοντικό κομμάτι των επιχειρησιακών της δραστηριοτήτων. Οι εταίροι έχουν συμφωνήσει να συνεργαστούν αποκλειστικά σε συγκεκριμένες περιοχές ανάπτυξης. Παράλληλα, και οι δύο εταίροι θα συνεχίσουν να δουλεύουν μαζί με τους τωρινούς τους συνεργάτες για μικρά αεροσκάφη με λιγότερες από 20 θέσεις.