Αυτό που δεν είχε προηγούμενο, ήταν η πληθώρα συσκευών VR… Όπου κι αν γυρνούσες το κεφάλι σου, κόσμος με γυαλιά εικονικής πραγματικότητας επιδίδονταν σε διάφορα πράγματα… από άνοιγμα ανύπαρκτων σεντουκιών, μέχρι τρενάκι του τρόμου και σκι. Μας δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσαμε αρκετά από αυτά και ειλικρινά δεν μπορέσαμε να καταλάβουμε τη διαφορά μεταξύ «εικονικής» και «πραγματικότητας»!
Όπου κι αν πήγαινες υπήρχαν VR. Από τις παρουσιάσεις των Samsung, LG και HTC μέχρι την Ercisson, το GSM Connected City και το Καταλανικό περίπτερο τα VR κυριαρχούσαν. Και μπορεί για την ώρα να είναι χρήσιμα κυρίως για παιχνίδι και διασκέδαση αλλά αυτό είναι η αρχή γιατί η αίσθησή μας είναι ότι τα VR ήρθαν στο MWC για να κάνουν PR.
Φαίνεται ότι περνάμε μία περίοδο όπου οι κατασκευαστές θα στραφούν προς διάφορούς τρόπους για να εκμεταλλευτούν τη θηριώδη επεξεργαστική ισχύ των συσκευών τους, τις οθόνες υψηλής ανάλυσης και τις 3D κάμερες. Αν για μερικούς, αυτά φαίνονται παιχνίδια, εμείς είμαστε πεπεισμένοι ότι σύντομα θα δούμε εφαρμογές όχι μόνο στο επίπεδο της διασκέδασης, αλλά της ιατρικής, της ασφάλειας, των logistics, των κατασκευών κ.α.
Αυτό που φαίνεται επίσης είναι ότι με την εισαγωγή του VR, της αλληλεπίδρασης σε πραγματικό χρόνο με εκατοντάδες αισθητήρες και εφαρμογές IoT και πολλά άλλα που βρίσκονται στα εργαστήρια, η υπολογιστική ισχύ των smartphones θα αρχίζει να μην είναι αρκετή. Τότε θα είναι ώριμη να προσφέρει τις υπηρεσίες της η απομακρυσμένη επεξεργασία των δεδομένων, η οποία θα μεταφερθεί στο δίκτυο του παρόχου και στα πανίσχυρα τοπικά datacenters. Έτσι, οι operators θα αποκτήσουν νέο ρόλο θα συνδέονται με έναν ασύρματο ομφάλιο λώρο με τη συσκευή και θα φύγουν από την άχαρη θέση να χαρακτηρίζονται ως dump pipes. Το 5G με latency ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου θα φροντίσει για την αμεσότητα. Τα πάντα θα αλλάζουν σε χρόνο <dt!