Ένας χώρος στον οποίο οι μεγάλες, παγκόσμιες εταιρίες στο χώρο των ΤΠΕ δίνουν ιδιαίτερη προσοχή και φροντίζουν σχολαστικά την ποιότητά του, είναι αυτός της όσο το δυνατόν καλύτερης και μεγαλύτερης επικοινωνίας των προϊόντων/υπηρεσιών τους και των πλεονεκτημάτων τους απέναντι στον ανταγωνισμό. Όσο η μάχη για τις προτιμήσεις των πελατών οξύνεται, τόσο αυξάνει η προσοχή και η φροντίδα στην επικοινωνία… Αυτό έγινε κάτι παραπάνω από σαφές στους πάνω από 4200 επισκέπτες του TechEd της Βαρκελώνης, στις αρχές Νοεμβρίου, της μιας από τις τρεις (είχαν προηγηθεί εκείνες του Λας Βέγκας και του Μπαγκαλόρ, τον Σεπτέμβρη και τον Οκτώβρη, αντίστοιχα), μεγάλες ετήσιες εκδηλώσεις της SAP, με στόχο την ενημέρωση πελατών, διαμορφωτών γνώμης και δημοσιογράφων, γύρω από τα πιό πρόσφατα «καλούδια», τόσο δικά της όσο και των συνεργατών της, καθώς βιώσιμο «οικοσύστημα» καινοτομίας μονάχα με αποκλειστικότητες και χωρίς συνέργειες δύσκολα δημιουργείται πλέον…
Τεράστια οργάνωση, φοβερά logistics (στον γνώριμό μας κι από το πολύ μεγαλύτερο Mobile World Congress, χώρο της Fira Gran Via), κοπιώδης προετοιμασία, αλλά και μεγάλη αποτελεσματικότητα, αφού επισκέπτες και καλεσμένοι (το Infocom ανήκε στους τελευταίους) μπορούσαν να δουν από κοντά νέα προϊόντα ή υπηρεσίες της SAP και να εκπαιδευτούν στην αξιοποίησή τους, να γνωρίσουν τις νέες τάσεις και εφαρμογές, να μάθουν «πού πάνε τα πράγματα» από υψηλόβαθμα σtελέχη της εταιρίας, να δικτυωθούν σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, να λύσουν τις απορίες και τα προβλήματά τους σε επίπεδο λογισμικού και εφαρμογών, να πάρουν μέρος σε διαγωνισμούς καινοτομίας και να βρουν εκείνα τα εργαλεία που θα κάνουν τη δουλειά τους καλύτερη και ευκολότερη και θα τους επιτρέψουν να εκμεταλλευτούν τις όποιες επαγγελματικές ευκαιρίες.
Στα highlighs της τριήμερης εκδήλωσης, η ομιλία του Στιβ Λούκας, Global President – Platform Solutions, o οποίος έδωσε εξαρχής το σημερινό στίγμα της εποχής μας (όλα πλέον γίνονται ψηφιακά / μπήκαμε στην εποχή των αλγορίθμων), σπεύδοντας να τονίσει πως όποια επιχείρηση δεν ακολουθήσει, απλώς θα πεθάνει… Χρειάζεται εκ θεμελίων αλλαγή στην κουλτούρα και τη λειτουργία των επιχειρήσεων, που θα ξεκινάαπό τον πυρήνα τους και θα αξιοποιεί τις νέες δυνατότητες του Internet of Things και των Big Data με τη βοήθεια ειδικού λογισμικού ανάλυσης, το οποίο θα απλοποιεί και θα ενισχύει τη λήψη καλύτερων αποφάσεων. Ο κ.Λούκας παρουσίασε με τη βοήθεια των συνεργατών του αρκετά παραδείγματα, όπου η πλατφόρμα HANA, που εδρεύει «κάπου στο νέφος» και εφαρμογές που «πατάνε» σ’ αυτήν δίνουν βέλτιστες λύσεις σε data centres, σε χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, στη βιομηχανία κλπ. ενώ, στις ερωταπαντήσεις που ακολούθησαν, δεν άφησε καμιά αμφιβολία ότι οι επιχειρήσεις, όπως τις ξέραμε ως σήμερα, πρέπει να επανιδρυθούν, για να επιβιώσουν… Μάλιστα, σε ερώτηση του Infocom, σχετικά με το πώς θα είναι η ζωή μας το 2020 υπογράμμισε πως δεν θα υπάρχει πλέον κάτι μη-ψηφιακό και οι εφαρμογές θα μαθαίνουν μόνες τους να κάνουν ό,τι τους ζητάμε.
Στο ίδιο, αλλά ακόμα πιο φουτουριστικό μοτίβο ήταν κι η δεύτερη κύρια ομιλία, την επομένη, εκ μέρους του Executive Vice President & Corporate Officer, Μπγιόρν Γκέρκε, ο οποίος –ούτε λίγο, ούτε πολύ- προσάρμοσε το σενάριο της πρόσφατης ταινίας The Martian στις ανάγκες της παρουσίασής του, αξιοποίησε όλο το διαθέσιμο λογισμικό της SAP, έγραψε κώδικα επί σκηνής και κατάφερε να φέρει κοντά του (κυριολεκτικά – το είδαμε!) ένα διαστημικό rover, μέσω του οποίου μπόρεσε στείλει μήνυμα στη Γη ότι ξέμεινε πίσω, ώστε να οργανώσουν αποστολή διάσωσης!
Ηθικόν δίδαγμα: ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι απολύτως εφικτός σήμερα, με τη βοήθεια της SAP, μέσω της πλατφόρμας HANA, της in-memory μηχανής VORA για τα big data και των σχετικών εφαρμογών. Κι η απόδειξη ήρθε με όντως ιδιαίτερα εντυπωσιακό τρόπο.
Το ΙοΤ στο «οικοσύστημα» της SAP
O ιδιαίτερα «καυτός» σε εξελίξεις χώρος του Internet των Αντικειμένων έχει ενταχθεί από καιρό στις προτεραιότητες της SAP, όπως τόνισε σε αποκλειστικές δηλώσεις του προς το Infocom ο Ούβε Κούμπακ, αντιπρόεδρος και υπεύθυνος της εταιρίας για την πλατφόρμα ΙοΤ. Η σύνδεση μηχανών, αυτοκινήτων/φορτηγών, αλλά και απλών αισθητήρων στο διαδίκτυο, με στόχο την αποστολή, την ανάλυση αλλά και την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ τους, αποτελεί βασικό πυλώνα της γενικότερης στρατηγικής της εταιρίας γύρω από το ΗΑΝΑ, η οποία μάλιστα προχωρεί ακόμα ένα
βήμα: τα αποτελέσματα από την ανάλυση των δεδομένων ενεργοποιούν άμεσα δράσεις και αντιδράσεις, με στόχο τη βελτιστοποίηση των σχετικών με αυτά λειτουργιών.
Ο κ. Κούμπακ μας έδωσε χαρακτηριστικά παραδείγματα τέτοιων επεμβάσεων, με χρήση τεχνολογίας SAP, όπως η βελτιστοποίηση της κίνησης και εξυπηρέτησης των πλοίων στο πολυσύχναστο λιμάνι του Αμβούργου, η διαχείριση μεγάλων στόλων οχημάτων (όπου την παρακολούθηση έρχεται πλέον να συμπληρώσει η πρόληψη), οι εφαρμογές στον πάντα ενδιαφέροντα χώρο της ενέργειας (πετρέλαιο και φωταέριο), αλλά και οι πάμπολλες εφαρμογές στον αγροτικό τομέα, όπου οι αλλαγές με τη χρήση υψηλής τεχνολογίας αισθητήρων και ειδικού λογισμικού προκαλούν ολική ανατροπή στα ως τώρα ισχύοντα. Μέσα στα επόμενα 5-10 χρόνια, ανάλογα με τον τομέα, η επανάσταση του ΙοΤ θα έχει, κατά τον συνομιλητή μας, επικρατήσει πλήρως κι όποιος δεν θελήσει ή δεν μπορέσει να ακολουθήσει… «απλώς θα πεθάνει!»