Ο μεγαλύτερος επιχειρηματικός τομέας της Bosch, Mobility Solutions, συνεχίζει να αναπτύσσεται δυναμικά. Οι πωλήσεις του αυξήθηκαν 7 % το πρώτο τρίμηνο του 2015. Η ονομαστική αύξηση των πωλήσεων ήταν της τάξεως του 13%.
«Τόσο σε τεχνολογικό όσο και σε διεθνές επίπεδο, η θέση μας είναι τόσο καλή, που μας επιτρέπει να λέμε ότι θα έχουμε φέτος και πάλι σημαντικά γρηγορότερη αύξηση από την αγορά.» είπε το Δρ Rolf Bulander, ο πρόεδρος του τομέα Mobility Solutions, στη διεθνή εκδήλωση αυτοκίνησης της Bosch, στο Boxberg της Γερμανίας (19-21 Μαΐου 2015). Το 2014, ο επιχειρησιακός όγκος του Mobility Solutions αυξήθηκε κατά 8.9 %, δηλαδή δύο φορές πιο γρήγορα από την παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις σημαντικών συστημάτων όπως του αντιολισθητικού συστήματος ΕSP, των συστημάτων άμεσων εγχύσεων βενζίνης, και των συστημάτων άμεσων εγχύσεων diesel αυξήθηκαν για το καθένα κατά περίπου 20 %.
Η Ηλεκτροκίνηση θα κάνει τα οχήματα diesel και βενζίνης αποδοτικότερα
Στην παροχή Mobility λύσεων για το μέλλον, η Bosch διακρίνεται ήδη επιτυχώς, όχι μόνο τεχνολογικά αλλά και εμπορικά. Ο προμηθευτής τεχνολογίας και υπηρεσιών ακολουθεί συγκεκριμένα τρεις πορείες ανάπτυξης, προς την ηλεκτρική οδήγηση ,την αυτόματη, και την δικτυωμένη. « Η Bosch σημειώνει σημαντική πρόοδο και στις τρείς,» είπε ο Bulander. Κατά τα λεγόμενά του, η μηχανή καύσεως θα εξακολουθεί να είναι η βάση για αποδοτική κίνηση την επόμενη δεκαετία, ακόμα κι αν ο κινητήρας είναι ηλεκτρικός. Μέσα στην επόμενη πενταετία υπολογίζεται, πως η τεχνολογία της Bosch μπορεί να μειώσει την κατανάλωση των μηχανών diesel 10 %, και των μηχανών βενζίνης σχεδόν 20 %.
Με την ηλεκτροκίνηση, η μηχανή καύσεως θα γίνει αποδοτικότερη. Ως το 2025,το 15% όλων των νέων οχημάτων θα φέρουν τουλάχιστον έναν υβριδικό κινητήρα. Για αυτόν τον συνδυασμό ηλεκτρικού κινητήρα και μηχανής καύσεως, η Bosch διαθέτει και τεχνογνωσία και άριστο εξοπλισμό. Για τις μεγάλες αποστάσεις, τα οχήματα αυτά θα κινούνται με diesel η βενζίνη, για μέσα στη πόλη όμως θα μπορούν να κινηθούν ηλεκτρικά .
Η αυτόματη οδήγηση μπορεί να μειώσει τον αριθμό των ατυχημάτων κατά το ένα τρίτο
Δεδομένου ότι η νέα τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι η αυτόματη οδήγηση, η αγορά των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης επεκτείνεται ήδη. Σε αυτήν την αγορά, Bosch αυξάνει τις πωλήσεις της κατά ένα τρίτο κάθε χρόνο. Πέρυσι ήταν την πρώτη φορά που η επιχείρηση πούλησε περισσότερους από 50 εκατομμύρια αισθητήρες περιβάλλοντος για τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Το 2015 υπολογίζεται πως οι πωλήσεις των ραντάρ και video αισθητήρων θα διπλασιαστούν. Φέτος, μια σειρά νέων συστημάτων θα βγεί στην παραγωγή . Αυτά τα συστήματα υποβοήθησης βοηθούν τους οδηγούς στα μποτιλιαρίσματα, στην ανάληψη άμεσων δράσεων για αποφυγή ατυχημάτων, καθώς και όταν σταθμεύουν το όχημα με τηλεχειριστήριο. Ως το 2020, ο στόχος είναι να παραχθεί ένας αυτόματος πιλότος για εθνικές οδούς. Σύμφωνα με την άποψη ενός μέλους του διοικητικού συμβουλίου της Bosch του Δρ Dirk Hoheisel, αυτό είναι ένα αποφασιστικό βήμα ανάπτυξης: «Με αυτό το σύστημα, θα κάνουμε τη μετάβαση από την εν μέρει, στην πλήρως αυτόματη οδήγηση. Οι οδηγοί θα γίνουν επιβάτες. Αυτό θα σημαίνει αυτομάτως μεγαλύτερη άνεση, και προ πάντων μεγαλύτερη ασφάλεια.» Ο Bulander επίσης αναφέρει: «Η τεχνολογία της Bosch θα επιτρέψει στα αυτοκίνητα του μέλλοντος όχι μόνο να επιταχύνουν αυτόνομα και να φρενάρουν, αλλά και να έχουν τον πλήρη έλεγχο του τιμονιού.»
Η δικτυωμένη οδήγηση σημαίνει μια αναπτυσσόμενη επιχείρηση παροχής υπηρεσιών
Το Διαδίκτυο θα παίξει έναν κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη του Mobility στο μέλλον. Ακόμα και τώρα, παρέχει σε πραγματικό χρόνο ειδήσεις για την κυκλοφορία, για τα ατυχήματα και τα έργα στο δρόμο, ή για μια κυκλοφοριακή συμφόρηση που αρχίζει ακριβώς μετά την επόμενη στροφή . Τέτοιου είδους πληροφορίες είναι απαραίτητες για τις λειτουργίες αυτόματης οδήγησης. Επιπλέον, οι οδηγοί μπορούν να εντοπίσουν τα σημεία ανεφοδιασμού, και να πληρώσουν για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, μέσω Διαδικτύου. «Η δικτύωση είναι το κλειδί για την επιτυχία της ηλεκτρικής και αυτόματης οδήγησης,» είπε το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Bosch ο Δρ Markus Heyn.
Επιπλέον, Bosch προσφέρει ήδη πρωτότυπες λύσεις που συνδέουν τα αυτοκίνητα και τα έξυπνα σπίτια. Σε γενικές γραμμές αυτό σημαίνει ότι το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου δίνει εντολή στην κεντρική θέρμανση για να θερμάνει το σπίτι σε εύθετο χρόνο πριν από την άφιξη του οχήματος. «Είτε για τα σπίτια είτε για τα αυτοκίνητα, η Bosch δημιουργεί «τεχνολογία για τη
ζωή» »,είπε ο Bulander. «Με την τεχνογνωσία που διαθέτουμε και την εμπειρία μας, οι προοπτικές μας για την ανάπτυξη των νέων λύσεων στον τομέα του mobility είναι εξαιρετικά μεγάλες.»