Ακόμα πιο έντονος είναι ο προβληματισμός στα στελέχη της τηλεπικοινωνιακής αγοράς για την εξέλιξη της οικονομικής κρίσης και του τρόπου που αυτή θα επηρεάσει τις επιχειρήσεις με δεδομένα τα όσα προβλέπονται, ως υποχρεώσεις της χώρας, στη νέα δανειακή σύμβαση.
Οι συζητήσεις στις συναντήσεις των ανωτάτων κλιμακίων για τη διαμόρφωση των επιχειρησιακών σχεδίων για την τρέχουσα χρήση συχνά δεν καταλήγουν αφού κανείς δεν είναι σε θέση να κάνει ασφαλείς εκτιμήσεις.
Αυτό που κυριαρχεί είναι το πώς θα αντιμετωπιστεί στο επίπεδο της εμπορικής πολιτικής της κάθε εταιρείας η νέα διαφαινόμενη μείωση στο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών φέτος κατά τουλάχιστον 25% με 30%. Την ίδια στιγμή χωρίς απάντηση μένει, τουλάχιστον προς παρόν, το αν οι μειώσεις στους κατώτερους μισθούς και όχι μόνον θα εφαρμοστού άμεσα στον κλάδο.
Ανώτατο στέλεχος εναλλακτικού φορέα σημείωνε σχετικά πως δεν θεωρεί λογικό, ειδικά σε ευαίσθητα και δύσκολα τμήματα της εταιρείας, όπως π.χ. στις πωλήσεις, να εξασφαλίσει το προσωπικό που χρειάζεται με βασικό μισθό τα 400 ευρώ. «Γιατί να έρθει κάποιος να δουλέψει και να κοπιάσει να πουλήσει μια υπηρεσία – δεν πουλάμε βίδες – όταν δεν θα μπορεί να καλύψει στοιχειώδεις ανάγκες του» παρατηρεί, χωρίς πάντως να είναι σε θέση να αποκλείσει πως η επιχείρηση στην οποία ηγείται δεν θα αναγκαστεί, έστω αργότερα, να αναπροσαρμόσει προς τα κάτω τους μισθούς για τους εργαζομένους της. Σημειώνεται ότι η περίπτωση των εναλλακτικών φορέων στις τηλεπικοινωνίες ξεχωρίζει. Είναι ένας από τους λίγους τομείς που ακόμα τα έσοδά του κινούνται ανοδικά χωρίς όμως να έχει επιτευχθεί κερδοφορία.
Ωστόσο, το τοπίο στις εταιρείες σταθερής τηλεφωνίας δεν είναι το ίδιο παντού. Από τη μια υπάρχει ο ΟΤΕ στον οποίο το μισθολογικό κόστος κινείται στην περιοχή του 33,6% και 36,7%. Το πρώτο ποσοστό αφορά στις αποδοχές προσωπικού στα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία (9μηνο 2011) που ήταν 483,4 εκατ. ευρώ σε ένα σύνολο εσόδων της ΟΤΕ ΑΕ 1.434,9 εκατ. ευρώ και το δεύτερο αν στο κόστος αυτό προσθέσουμε και τα κονδύλια, προβλέψεις για αποζημιώσεις, για το λογαριασμό νεότητας και το κόστος της πρόωρης αποχώρησης, που είναι συνολικά 43,6 εκατ. ευρώ.
Κατά το ίδιο διάστημα στη Forthnet οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού καταλαμβάνουν το 11,3% των εσόδων της (και πάλι 9μηνο 2011 όπου τα έσοδα ήταν 307,4 εκατ. ευρώ και οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού 34,9 εκατ. ευρώ) και στη hellas online το 10,9% καθώς τα συνολικά της έσοδα ήταν 166 εκατ. ευρώ και οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού 18,2 εκατ. ευρώ.
Στην κινητή τηλεφωνία το 2011 η πτώση των εσόδων εκτιμάται σε 11%. Η προηγούμενη χρονιά ήταν η τρίτη στη σειρά με πτώση εσόδων. Ο κλάδος της κινητής μέσα σε τρία έτη (2009 – 2011) έχει απολέσει περίπου το 40% των εσόδων του. Το τι θα γίνει με το μισθολογικό κόστος είναι επίσης άγνωστο, όμως οι περισσότερες εκτιμήσεις των στελεχών μιλούν για μια νέα σημαντική μείωση του αριθμού των εργαζομένων και στις τρεις εταιρείες κινητής, παρά το γεγονός ότι δεν προχώρησε η συγχώνευση των Vodafone – Wind και ειδικά αν οι δύο προαναφερόμενες εταιρείες συμφωνήσουν στην ενοποίηση των δικτύων τους.