Νέα δεδομένα στο διαδικτυακό μάρκετινγκ φέρνει η Google με την ενεργοποίηση ενός νέου αλγόριθμου στη συλλογή των δεδομένων αναζήτησης. Ο Hummingbird επιτρέπει στην Google να «σκέφτεται» καλύτερα και να αποκωδικοποιεί τις αναζητήσεις υπό άλλο πρίσμα, ώστε να προσφέρει καλύτερα και καταλληλότερα αποτελέσματα στους χρήστες.
Ο Hummingbird σχεδιάστηκε στη λογική «ταχύτητα και ακρίβεια» και δίνει στη Google τη δυνατότητα να επεξεργάζεται τις ερωτήσεις των χρηστών με μια ‘προφορική’ λογική, καθώς έχει διαπιστωθεί ότι πολλοί άνθρωποι κάνουν μια αναζήτηση με μορφή ερώτησης προφορικού λόγου ή σαν να την υποβάλλουν στον διπλανό τους.
Ο νέος αλγόριθμος κάνει τη μηχανή αναζήτησης ικανή να βλέπει «πίσω» από τις λέξεις των χρηστών και να ερμηνεύει τον τρόπο σκέψης τους, οπότε τα αποτελέσματα που φέρνει (θα) είναι πιο ακριβή και ταιριαστά στην ερώτηση. Επίσης, στόχος του νέου αλγόριθμου είναι να δώσει στη μηχανή αναζήτησης τη δυνατότητα να επεξεργάζεται καλύτερα τις μεγάλες και σύνθετες ερωτήσεις.
Πώς ο Hummingbird επηρεάζει το διαδικτυακό μάρκετινγκ;
Όλες οι τελευταίες έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η πρόσβαση/χρήση του ίντερνετ γίνεται ολοένα και περισσότερο μέσω κινητού τηλεφώνου (mobile). Η προσοχή των marketers λοιπόν στρέφεται πλέον στο πώς θα μπορέσουν να προσεκλύσουν τους mobile χρήστες του διαδικτύου, αφού γίνονται όλο και πιο ευρύ κοινό.
Τα συμπεράσματα αναφέρουν ότι η χρήση του κινητού ως συσκευή πρόσβασης στο ίντερνετ σημαίνει ότι οι χρήστες χρησιμοποιούν ίντερνετ «στο δρόμο» και αυτή η κατάσταση μεταφέρεται και στον τρόπο σκέψης τους ή αντικατοπτρίζεται στις αντιδράσεις τους.
Στόχος λοιπόν των marketers είναι να μπορέσουν να δημιουργήσουν περιεχόμενο που να είναι εύκολα προσβάσιμο από κινητά τηλέφωνα και να κινείται στη λογική “on the go”. Εδώ έρχεται η χρηστικότητα του Hummingbird ο οποίος μπορεί να μεταφράζει ευκολότερα τον “on the go” τρόπο σκέψης των χρηστών, όμως αυτό από μόνο του δεν είναι αρκετό.
Η τάση που καταγράφεται πλέον είναι ότι όλα τα διαδικτυακά προϊόντα πρέπει να είναι ή να γίνουν mobile-friendly, δηλαδή να είναι εύκολα προσβάσιμα από κινητά τηλέφωνα, με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Με δεδομένο ότι η χρήση ίντερνετ μέσω κινητού θα αυξηθεί κι άλλο μέσα στο 2014, ήδη «φουντώνουν» οι συζητήσεις γύρω από το πως πρέπει να χτίζονται τα sites του άμεσου μέλλοντος ώστε να είναι ελκυστικά για το κοινό.
Η mobile σχεδίαση των sites πλέον προηγείται της κλασσικής και πολλοί αναλυτές μιλούν ήδη για αλλαγή παραδείγματος στον τρόπο που σχεδιάζονται οι ιστοσελίδες. Ενώ, δηλαδή, μέχρι τώρα ένα site σχεδιαζόταν για τη «μεγάλη» οθόνη (H/Y, Laptop κλπ) και απλά είχε τη δυνατότητα να προσαρμόζεται και σε μικρότερη, τώρα οι σχεδιαστές προκρίνουν ότι η mobile εμφάνιση του site είναι σημαντικότερη και άρα αυτή προηγείται.
Πάνω σ’ αυτή την παραδοχή οι marketers, οι desingners και όσοι άλλοι ασχολούνται με την προώθηση ιστοσελίδων και προϊόντων στο διαδίκτυο, προσπαθούν να οργανώσουν το εγχειρίδιο του mobile marketing υποστηρίζοντας ότι τόσο το περιεχόμενο, όσο και η εμφάνισή του πρέπει να υπακούν στους κανόνες που θέτει η νέα στρατηγική.
Έτσι, το περιεχόμενο πρέπει να μπορεί να μεγαλο-μικραίνει ανάλογα με τη συσκευή, ενώ προτιμάται η εύκολη «κάθετη» εμφάνισή του. Μεγάλη έμφαση δίνεται στις επικεφαλίδες και τους τίτλους, που εκτός από ευδιάκριτοι και ‘καθαροί’ πρέπει να καθηλώνουν τον αναγνώστη με την πρώτη ματιά. Προτιμώνται οι εικόνες, τα βίντεο και τα γραφήματα, όπως επίσης και η παραπομπή σε άλλες σελίδες μέσω links, προκειμένου να μη «μπουκώνει» η σελίδα. Ως συνέχεια των τίτλων, αναλόγως ελκυστικά πρέπει να είναι και τα lead-ins των κειμένων και εν τέλει όλη η νέα φιλοσοφία που χτίζεται γύρω από το Mobile Marketing συνοψίζεται στο αρχαιοελληνικό «το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν».