Πτώση της τάξεως του 9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012 είχε κατά το 1ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους η αγορά των τεχνολογικά καταναλωτικών προϊόντων, σύμφωνα με την έρευνα της GfK (παγκόσμιος οργανισμός έρευνας αγοράς).
Βάσει των στοιχείων που συλλέχτηκαν ο τζίρος των τεχνολογικά καταναλωτικών προϊόντων διαμορφώθηκε σε 406 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του έτους, ενώ η GfK σημειώνει στο σχετικό κείμενό της ότι «παρά τα οικονομικά μέτρα που έχουν επιβληθεί συμπεριλαμβανομένων των περικοπών σε μισθούς και συντάξεις, η αίσθηση των καταναλωτών είναι ότι η ελληνική οικονομία είναι πιο σταθερή. Αυτό, με τη σειρά του, τονώνει την διάθεση για αγορές».
Ειδικότερα, ο τομέας Προϊόντων Τεχνολογίας παρουσίασε τη μικρότερη μείωση της τάξης του 1,5%, ακολουθούμενος από τον τομέα των Μικρών Οικιακών Συσκευών που παρουσίασε μείωση μόνο κατά 5,9%. Οι τομείς των Τηλεπικοινωνιών και των Μεγάλων Οικιακών Συσκευών κατέγραψαν τις χαμηλότερες αποδόσεις με μείωση 13,6% και 13% αντίστοιχα. Οι τομείς των Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Προϊόντων και των Ειδών Εξοπλισμού Γραφείου παρουσίασαν σχετικά καλύτερη απόδοση σημειώνοντας μείωση κατά 6,9% και 6,4% αντίστοιχα.
Αναλυτικότερα, στις Τηλεπικοινωνίες η αγορά των Smartphones είναι μία από τις λίγες που ακολουθούν ανοδική πορεία. Η αξία του τομέα των Τηλεπικοινωνιών διαμορφώθηκε σε 115,2 εκατ. ευρώ. Τα smartphones παρουσιάζουν θετική απόδοση έχοντας φθάσει να αποτελούν για το 1ο τρίμηνο το 50% του συνόλου των κινητών. Η τάση για μοντέλα Dual Sim και ΝFC είναι αξιοσημείωτη. Σε γενικές γραμμές η μέση τιμή μειώθηκε λόγω της εμφάνισης οικονομικότερων μοντέλων στα καταστήματα. Όσον αφορά τις συσκευές σταθερής τηλεφωνίας, οι ασύρματες συσκευές συνεχίζουν να κερδίζουν μερίδιο έναντι των ενσύρματων συσκευών.
Ο τομέας των Προϊόντων Τεχνολογίας διαμορφώθηκε σε αξία στα 83,6 εκατ. ευρώ. Η αγορά των tablets παρουσίασε θετική απόδοση στο 1ο τρίμηνο λόγω της αύξησης του ανταγωνισμού με την είσοδο περισσότερων μοντέλων στην αγορά. Η αύξηση σε τεμάχια αφορά οικονομικότερα μοντέλα με λιγότερα χαρακτηριστικά. Οι συσκευές 3G παρουσίασαν πτώση με τους καταναλωτές να στρέφονται σε συσκευές Wi-Fi. Τα Desktop παρουσίασαν οριακά θετική απόδοση αυτό το τρίμηνο και σε τεμάχια και σε αξίες. Τα Mobile PC παρουσίασαν μείωση, εντούτοις η υψηλότερη μέση τιμή εξομάλυνε την πτώση σε αξίες. Η αγορά των συσκευών 13 και 14 ιντσών αυξήθηκε κυρίως λόγω των ultrabooks. Εντούτοις, οι οθόνες 15 ιντσών παραμένουν ως βασική προτίμηση.
Στα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Προϊόντα η αξία διαμορφώθηκε σε 80,3 εκατ. ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2013. Η μετάβαση σε ψηφιακή τηλεοπτική αναμετάδοση συνέχισε να επηρεάζει θετικά τις πωλήσεις των τηλεοράσεων (PTV) διατηρώντας σταθερή τάση στο 1ο τρίμηνο. Τα προϊόντα ήχου (Audio Home) που προσφέρθηκαν συνδυαστικά με την αγορά τηλεοράσεων οδήγησαν σε πτώση της μέση τιμής πώλησης των συσκευών Home Theater και παρά την απόδοση από πλευράς τεμαχίων σημειώθηκε σημαντική μείωση της τάξης του 18,5% σε αξία. Η τεχνολογική ανάπτυξη, που παρουσιάζεται στα κινητά τηλέφωνα, στα Tablets και στις τηλεοράσεις με δυνατότητες εγγραφής προγράμματος διατήρησε την απόδοση της κατηγορίας των συσκευών αποθήκευσης σε καλύτερο επίπεδο σε σύγκριση με τις υπόλοιπες κατηγορίες προϊόντων.
Ο τομέας των Φωτογραφικών Ειδών έφθασε σε αξία 9,8 εκατ. ευρώ με μείωση 8,2%. Οι κάμερες με εναλλασσόμενους φακούς, σημείωσαν ωστόσο σημαντική αύξηση το 1ο τρίμηνο του 2013 και συγκεκριμένα οι mirrorless παρουσίασαν βελτίωση κατά σχεδόν 100% της αξίας των πωλήσεων τους. Η αξία του τομέα του Εξοπλισμού Γραφείων διαμορφώθηκε στα 5,5 εκατ. ευρώ. Ο τομέας των Μικρών Οικιακών Συσκευών έφθασε σε αξία τα 33,6 εκατ. ευρώ.