Η παγκόσμια οικονομία των εφαρμογών συνέχισε να ανακάμπτει το 2024, μετά από την προηγούμενη επιβράδυνση το 2022 – τουλάχιστον όσον αφορά τις δαπάνες των καταναλωτών. Το 2024, οι παγκόσμιες καταναλωτικές δαπάνες σε εφαρμογές και παιχνίδια για κινητά έφτασαν τα 127 δισεκατομμύρια δολάρια στο App Store και το Google Play, σημειώνοντας αύξηση 15,7% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, οι αυξήσεις αυτές οφείλονταν στο App Store της Apple, καθώς οι δαπάνες στο Google Play μειώθηκαν, σύμφωνα με νέα δεδομένα της Appfigures.
Παρόλο που οι δαπάνες αυξήθηκαν, υπήρξε ένα ακόμη ανησυχητικό σημάδι για τη συνολική υγεία του οικοσυστήματος των εφαρμογών. Φέτος, τα παγκόσμια downloads εφαρμογών μειώθηκαν κατά 2,3% σε σύγκριση με το 2023, φτάνοντας σχεδόν τα 110 δισεκατομμύρια. Η πτωτική αυτή τάση παρατηρήθηκε και στα δύο καταστήματα εφαρμογών, όπως δείχνουν τα δεδομένα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που παρατηρούνται ενδείξεις ότι η εκρηκτική ανάπτυξη του οικοσυστήματος των εφαρμογών ενδέχεται να έχει αρχίσει να σταθεροποιείται. Καθώς η οικονομία των εφαρμογών ωριμάζει, η εστίαση έχει στραφεί στα έσοδα από τις εφαρμογές που ήδη χρησιμοποιούν οι καταναλωτές μέσω συνδρομών, παρά στην προώθηση νέων εφαρμογών ή εφαρμογών επί πληρωμή.
Αξιοσημείωτο είναι ότι μόλις 5% των εφαρμογών παγκοσμίως προσέφεραν συνδρομές το προηγούμενο έτος, αλλά αυτές αντιπροσώπευαν το 48% των εσόδων από εφαρμογές και στα δύο καταστήματα, όπως διαπίστωσε η Appfigures. Επιπλέον, οι 10 εφαρμογές με τα υψηλότερα έσοδα παγκοσμίως δημιούργησαν το 13,7% των συνολικών καταναλωτικών δαπανών, σημειώνοντας αύξηση 1,2% από το 12,5% του 2023.
Την ίδια στιγμή, η καινοτομία επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης (AI) – μια τάση που η Apple σε μεγάλο βαθμό αγνόησε όταν επέλεξε την Εφαρμογή της Χρονιάς τα τελευταία δύο χρόνια. Το βραβείο απονεμήθηκε στην εφαρμογή βίντεο Kino και στην εφαρμογή πεζοπορίας AllTrails το 2024 και το 2023, αντίστοιχα.
Η μείωση των λήψεων εφαρμογών ήταν μια τάση που παρατηρήθηκε και στα δύο καταστήματα εφαρμογών. Από τις συνολικά 110 δισεκατομμύρια downloads το 2024, τα iOS downloads αντιστοιχούσαν σε 28,3 δισεκατομμύρια εγκαταστάσεις, σημειώνοντας μείωση 1,1% σε ετήσια βάση. Τα downloads εφαρμογών Android στο Google Play μειώθηκαν κατά 2,6%, φτάνοντας τις 81,4 δισεκατομμύρια. Πέρυσι, τα downloads εφαρμογών παρέμειναν σε μεγάλο βαθμό σταθερές, σύμφωνα με άλλη αναφορά.
Εν μέρει, η μείωση των downloads οφείλεται και στον τρόπο με τον οποίο η Apple και το Google Play διαχειρίστηκαν τα καταστήματά τους το 2024. Η Google, ειδικότερα, προχώρησε σε καταστολή των ανεπιθύμητων και χαμηλής ποιότητας εφαρμογών το περασμένο έτος, οδηγώντας σε σημαντική μείωση 60% στην κυκλοφορία νέων εφαρμογών στο Google Play. Η μείωση αυτή πιθανόν οφείλεται στις αυξημένες απαιτήσεις για τους προγραμματιστές σχετικά με τον έλεγχο και την αξιολόγηση των εφαρμογών.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες συνέβαλαν επίσης στη συνολική πτωτική τάση, καθώς τα downloads για το iOS στις Η.Π.Α. μειώθηκαν κατά 5,3% σε 6,1 δισεκατομμύρια, ενώ τα downloads εφαρμογών Google Play μειώθηκαν κατά 0,7% σε 4,4 δισεκατομμύρια. Συνολικά, τα downloads εφαρμογών στις Η.Π.Α. μειώθηκαν κατά 3,4% μέσα στο έτος, φτάνοντας περίπου τις 10,6 δισεκατομμύρια.
Το Instagram, και όχι το TikTok, ήταν η εφαρμογή με τα περισσότερα downloads το 2024, με σχεδόν 640 εκατομμύρια εγκαταστάσεις. Ήταν επίσης η εφαρμογή με τις περισσότερες αναζητήσεις στις Η.Π.Α. Εκτός από το Instagram, άλλες κορυφαίες social εφαρμογές, όπως Snapchat, Facebook και TikTok, αναζητήθηκαν επίσης περισσότερο από το X το 2024.
Ωστόσο, η Temu ήταν η εφαρμογή με τα περισσότερα downloads στις Η.Π.Α., με 48 εκατομμύρια εγκαταστάσεις, σύμφωνα με την Appfigures. Η Apple επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι ήταν η εφαρμογή με τα περισσότερα downloads στο App Store των Η.Π.Α.
Το Μεξικό κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση στα downloads εφαρμογών το 2024, με 225 εκατομμύρια περισσότερες εγκαταστάσεις σε σχέση με το 2023. Όσον αφορά τα έσοδα, η οικονομία των εφαρμογών εξακολουθεί να παράγει κέρδη για τους προγραμματιστές και τα καταστήματα εφαρμογών – τουλάχιστον στο App Store της Apple.
Από τα συνολικά 127 δισεκατομμύρια δολάρια σε παγκόσμιες καταναλωτικές δαπάνες το 2024, τα 91,6 δισεκατομμύρια προήλθαν από το App Store, σημειώνοντας αύξηση 24% σε ετήσια βάση. Οι καταναλωτικές δαπάνες στο Google Play μειώθηκαν κατά 1,5%, φτάνοντας τα 35,7 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως.
Οι Η.Π.Α. αντιπροσώπευσαν μεγάλο μέρος αυτών των συνολικών δαπανών, καθώς 47,6 δισεκατομμύρια δολάρια προήλθαν από καταναλωτές στις Η.Π.Α., σημειώνοντας αύξηση 11% σε ετήσια βάση. Το Apple App Store αντιστοιχούσε σε 34,4 δισεκατομμύρια δολάρια από αυτό το ποσό στις Η.Π.Α., σημειώνοντας αύξηση 18,4%, ενώ τα έσοδα του Google Play στις Η.Π.Α. μειώθηκαν κατά 4,7%, φτάνοντας τα 13,2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024.
Η εφαρμογή με τις υψηλότερες καταναλωτικές δαπάνες παγκοσμίως ήταν το TikTok, με εκτιμώμενα έσοδα 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε iOS και Android, χωρίς να υπολογίζονται τα καταστήματα εφαρμογών στην Κίνα. Το TikTok ήταν επίσης η κορυφαία εφαρμογή στις Η.Π.Α., συγκεντρώνοντας σχεδόν 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Βραζιλία ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά όσον αφορά τις καταναλωτικές δαπάνες, σημειώνοντας αύξηση 73% σε ετήσια βάση.