Οικονομικά αποτελέσματα παρουσίασαν ο ΟΤΕ και η Vodafone, με τους δύο telcos να παρουσιάζουν σταθερή ανάπτυξη εσόδων ◆ Μπορείτε να τα δείτε αναλυτικότερα και παρακάτω, αλλά εμείς κρατάμε ότι οι δύο εταιρείες «βλέπουν» -και προσμένουν- αύξηση της ζήτησης για το FTTH ◆ Από τη μια πλευρά, ο ΟΤΕ (που ετοιμάζει και χωριστή εταιρεία για τις κεραίες, όπως πρώτος είχε προβλέψει ο Δημήτρης Κολοκοτρώνης πριν από καιρό) αναφέρει πως στοχεύει να καλύψει με δίκτυο οπτικών ινών πάνω από 1,7 εκατομμύρια σπίτια κι επιχειρήσεις μέχρι το τέλος του 2024 ◆ Με την ευκαιρία, σημειώστε ότι η Volton έχει ξεκινήσει τις δοκιμές στο δίκτυο κινητής, που δεν θα λέγεται Volton, αλλά σίγουρα θα είναι σύντομα ΟΝ!
◆ Παράλληλα, ο ΟΤΕ εκτιμά ότι το κουπόνι Gigabit θα συμβάλλει στη διείσδυση των σχετικών υπηρεσιών ◆ Από την άλλη, όπως τόνισε στο 26o Συνέδριο InfoCom World, αύξηση της ζήτησης για συνδέσεις οπτικών ινών προβλέπει και ο Χάρης Μπρουμίδης, επικεφαλής της Vodafone Ελλάδος, ποντάροντας, μεταξύ άλλων, στο γεγονός ότι «ξεκλείδωσαν» οι δράσεις ενίσχυσης της ζήτησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης «Smart Readiness» και «Gigabit Voucher» ◆ Μάλιστα, θεωρεί ότι η ζήτηση θα αυξηθεί κατά 50% στο επόμενο 12μηνο, κάτι που θα φέρει σχετική ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης.
◆ Σε ένα άλλο στρατόπεδο, εκείνο της ΔΕΗ, για το τρίτο τρίμηνο του έτους η εταιρεία αύξησε κατά 27% τις συνδέσεις οπτικής ίνας μέχρι τα σπίτια και τις επιχειρήσεις ◆ Στο ίδιο πλαίσιο, οι πληροφορίες έλεγαν πως, το αργότερο μέχρι και σήμερα, Δευτέρα, θα ήταν διαθέσιμη, εκτός απρόοπτου, η πλατφόρμα του προγράμματος «Κουπόνι Συνδεσιμότητας Gigabit» με το οποίο επιχορηγείται η απόκτηση ευρυζωνικής σύνδεσης υπερ-υψηλής ταχύτητας ◆ Και φυσικά, τα οφέλη του FTTH δεν σταματούν εκεί, αφού Nova και Cosmote προχωρούν σε πενταπλασιασμό του upload των συνδέσεων.
◆ Καταλαβαίνετε πως, σε μια εποχή που το Ιnternet αποτελεί βασικό εργαλείο δουλειάς, μια σημαντικά αυξημένη ταχύτητα μεταφόρτωσης είναι άσος στο μανίκι ◆ Εκεί που ψάχνουν έναν τέτοιο άσο είναι σε κάποια έργα που έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης ◆ Και αυτό γιατί λιγοστεύει το χρονικό περιθώριο για την προκήρυξη νέων έργων ΤΠΕ από την Κοινωνία της Πληροφορίας με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης ◆ Όπως εκτιμάται από τη διοίκηση της ΚτΠ, είναι πιθανό περί τα 10 έργα προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ να μην προκηρυχθούν καθώς για την υλοποίηση απομένει περίπου 1,5 χρόνος, ενώ δύσκολα είναι τα δεδομένα και για ένα αριθμό έργων που βρίσκονται τώρα σε διαγωνιστική διαδικασία ◆ Όταν καθυστερείς, το βρίσκεις μπροστά σου ◆ Γιατί η καθυστέρηση δεν είναι μόνο απώλεια χρόνου. Είναι και απώλεια χρημάτων!
◆ Εκεί που φαίνεται πως προχωράμε με γρήγορους ρυθμούς και χωρίς καθυστερήσεις, είναι στην έρευνα και ανάπτυξη, καθώς αυξήθηκαν οι δαπάνες και το προσωπικό σε δραστηριότητες R&D τo 2023 ◆ Ο τομέας των επιχειρήσεων συνεχίζει να έχει τη μεγαλύτερη συνεισφορά στις συνολικές δαπάνες ◆ Αναλυτικότερα, το 2023, στον τομέα των επιχειρήσεων πραγματοποιήθηκαν δαπάνες Ε&Α ύψους 1.657,95 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 11,3%!
◆ Στη λιανική όλα και όλοι δουλεύουν για την Black Friday ◆ Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, το 75% των Ελλήνων πιστεύει ότι η Black Friday είναι μία καλή ευκαιρία για ενδιαφέρουσες αγορές ◆ Σημειώστε, επίσης, ότι το 5% των νέων ηλικίας 25-34 ετών ψωνίζει στην Black Friday λόγω του FOMO ◆ Τα σποτάκια στην TV δίνουν και παίρνουν, ευφάνταστα όπως πάντα. Αίσθηση έκαναν τα Public με την εγγύηση τιμής, η Κωτσόβολος, το Shopflix που υπόσχεται superblackfriday, αλλά και το ΠΛΑΙΣΙΟ που μας έβαλε καινούργια σπαζοκεφαλιά -μετά το «Καληνότσες». Το Γουάκα Μάκα Φον σίγουρα κάνει αίσθηση και «πουλάει», αλλά τι σημαίνει βρε Κώστα η νέα σπαζοκεφαλιά; ◆ Το μόνο βέβαιο είναι πως όταν βρισκόμαστε στο αεροδρόμιο δεν θα σπαζοκεφαλιάζουμε για τις αγορές μας. Γιατί το ΠΛΑΙΣΙΟ έκανε «μεταγραφή…αεροδρομίου»! ◆ Btw, βρήκαμε πολύ συγκινητικό το post του Κώστα Γεράρδου για τα 55 χρόνια. Όλοι αν όχι σαν παιδιά, τουλάχιστον σαν φοιτητές, γνωρίσαμε το ΠΛΑΙΣΙΟ. Πως έλεγε η παλιά (παραφρασμένη) διαφήμιση “μεγάλωσα με ΠΛΑΙΣΙΟ;”
◆ Κλείνοντας, να σας πούμε πως το InfoCom World 2024 ολοκληρώθηκε με τεράστια επιτυχία και πως, πολύ σύντομα, θα έχετε τη δυνατότητα να το παρακολουθήσετε και on demand από το You Tube, τα «apres» newsletters και τα ειδικά αφιερώματα ◆ Στρέφουμε, τώρα, το ενδιαφέρον μας στο 13ο e-Βusiness & Digital Marketing World 2024, που έρχεται στις 10 Δεκεμβρίου, στο Wyndham Grand Athens! ◆ Μην καθυστερείτε, πραγματοποιείστε άμεσα την εγγραφή σας! ◆ Καλή ανάγνωση και καλή εβδομάδα!