Η Ιταλία προχωράει στην εισαγωγή μέτρων με στόχο να διασφαλίσει ότι οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες θα μοιραστούν το κόστος ανάπτυξης των τηλεπικοινωνιακών υποδομών στη χώρα, όπως δήλωσε τη Δευτέρα ο Υπουργός Βιομηχανίας, Αντόλφο Ούρσο.
Οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες υποστηρίζουν ότι η Google, η Meta, η Amazon, η Apple και η Microsoft θα πρέπει να καλύψουν μέρος του κόστους για την ανάπτυξη των δικτύων υψηλής ταχύτητας καθώς είναι υπεύθυνες για ένα μεγάλο ποσοστό της διαδικτυακής κίνησης. Η Deutsche Telekom, η Orange, η Telefonica και η Telecom Italia το αποκαλούν «χρηματοδότηση δικαίου μεριδίου» (fair share), ενώ οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες το χαρακτηρίζουν ως «φόρο στο διαδίκτυο».
«Όλοι εργαζόμαστε πάνω σε αυτό το ζήτημα. Είναι σημαντικό να κινηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση», δήλωσε ο Ούρσο στους δημοσιογράφους, στο περιθώριο μιας εκδήλωσης στο Μιλάνο. «Έχει νόημα οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες να συμβάλουν στον φόρτο εργασίας που ανατίθεται στα μεγάλα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα», πρόσθεσε. Πολλοί πολιτικοί της κυβέρνησης έχουν καταθέσει προτάσεις στο κοινοβούλιο, υποστηρίζοντας ότι οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες θα πρέπει να διαπραγματευτούν τις τεχνικές και οικονομικές συνθήκες για την αποζημίωση των τηλεπικοινωνιακών παρόχων.
«Η πρότασή μας αποσκοπεί στην εισαγωγή μιας συνεισφοράς από τις διαδικτυακές πλατφόρμες, τις πολύ μεγάλες μηχανές αναζήτησης και τους παρόχους-πύλες, προκειμένου να στηριχθούν οι επενδύσεις στα δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών», ανέφερε μια τροπολογία του Αντρέα Ντάρα, από το κόμμα της Λέγκας. Η κίνηση αυτή βρίσκεται σε γενικές γραμμές σε ευθυγράμμιση με προηγούμενες πρωτοβουλίες που είχαν παρουσιαστεί σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης πριν από τις εκλογές του περασμένου Ιουνίου, οι οποίες οδήγησαν σε μια δεύτερη θητεία για την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.
Την ίδια στιγμή, παρόμοιες συζητήσεις λαμβάνουν χώρα και στην Ινδία, όπου οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες έχουν επανειλημμένα ζητήσει από τους παρόχους OTT (over-the-top) να αναλάβουν ένα δίκαιο μερίδιο του κόστους των τηλεπικοινωνιακών υποδομών. Αν και το αίτημά τους δεν είχε μέχρι τώρα λάβει σημαντική προσοχή από την ινδική κυβέρνηση, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι υπογραμμίζουν την ανάγκη οι πάροχοι OTT να συμβάλουν οικονομικά, καθώς η χρήση των δικτύων τους αυξάνει σημαντικά το κόστος.
«Πρέπει να αναπτύξουμε το δίκτυο 5G και να δημιουργήσουμε ένα ισχυρό μελλοντικό δίκτυο. Το έλλειμμα μεταξύ εξόδων και εσόδων πρέπει να καλυφθεί. Το έλλειμμα της προηγούμενης χρονιάς ανήλθε σε 10.000 κρόρ. Σήμερα, το 70-80% της κυκλοφορίας στο δίκτυό μας είναι κίνηση που προέρχεται από τις OTT υπηρεσίες. Συνεπώς, πρέπει να καταλήξουμε σε μια ομόφωνη απόφαση με τους παρόχους OTT, ώστε να μοιραστούμε το κόστος των υποδομών με δίκαιο τρόπο, το οποίο μπορεί να αναθεωρείται τακτικά», δήλωσε ο Αντιστράτηγος Δρ. S. P. Κότσαρ, γενικός διευθυντής του COAI.
Ο COAI (Σύνδεσμος Ιδιωτικών Τηλεπικοινωνιακών Παρόχων της Ινδίας), που εκπροσωπεί τους ιδιωτικούς ινδικούς παρόχους τηλεπικοινωνιών, όπως η Reliance Jio, η Bharti Airtel και η Vodafone Idea, υποστηρίζει ότι, δεδομένου πως οι πάροχοι OTT προσφέρουν παρόμοιες υπηρεσίες επικοινωνίας με τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, πρέπει να δημιουργηθεί ένα ισότιμο πεδίο ανταγωνισμού. Ενώ οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες δεσμεύονται από τους κανονισμούς αδειοδότησης, οι πάροχοι OTT δεν υπόκεινται στους ίδιους κανόνες, παρόλο που παρέχουν παρόμοιες υπηρεσίες.
Επιπλέον, ο COAI έχει ζητήσει από την κυβέρνηση να διαθέσει περισσότερες ζώνες φάσματος μεσαίας συχνότητας για την κάλυψη των αναγκών του 5G. Αν και οι πάροχοι απέκτησαν πρόσβαση σε 800 MHz φάσματος μεσαίας συχνότητας κατά τους τελευταίους πλειστηριασμούς, το φάσμα αυτό δεν επαρκεί για να καλύψει τη ζήτηση. Σύμφωνα με τον COAI, οι πάροχοι χρειάζονται συνολικά 2 GHz φάσματος μεσαίας συχνότητας.
«Χρειαζόμαστε 2 Gigahertz φάσματος για να παρέχουμε το 5G με πλήρη απόδοση – αλλά στον τελευταίο πλειστηριασμό αποκτήσαμε μόνο 800 Megahertz. Επομένως, υπάρχει έλλειμμα 1.200 Megahertz που πρέπει να καλυφθεί για να προσφέρουμε την πλήρη εμπειρία του 5G με βέλτιστο κόστος. Οι τηλεπικοινωνίες δεν είναι πλέον πολυτέλεια· είναι ένα απαραίτητο στοιχείο της καθημερινής μας ζωής», δήλωσε ο Κότσαρ.