Ένα όραμα που φτάνει μέχρι και το 2030, θέτοντας, προφανώς, τις βάσεις για το ακόμη πιο μακρινό μέλλον, «ξεδίπλωσε» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής, μιλώντας στους εργαζομένους του ομίλου ◆ Όπως είπε χαρακτηριστικά, το νέο όραμα του Ομίλου είναι να εξελιχθεί σε έναν από τους κορυφαίους ψηφιακούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους της Ευρώπης και χάρη στο ευρύ του αποτύπωμα να οδηγήσει και την Ελλάδα προς τις κορυφαίες θέσεις ψηφιακοποιησης στην Ευρώπη ◆ Πέρα από τα «αναμενόμενα» (5G, FTTH, συνδρομητική τηλεόραση, εταιρικοί πελάτες κτλ), ο Κ. Νεμπής σημείωσε πως προτεραιότητα αποτελεί και η επιτάχυνση της ανάπτυξης των υπηρεσιών στις νέες αγορές (Cosmote Ιnsurance, Box, Payzy) και ενδεχόμενη επέκταση σε ακόμη περισσότερες ◆ Αυτό το τελευταίο μας αρέσει. Έχει εκείνο το «αλατοπίπερο», που ψάχνουμε εμείς οι δημοσιογράφοι και μαζί με τα μεγάλα έργα θα αποτελεί στο μέλλον και το «αλατοπίπερο» του… ισολογισμού! ◆ Και ναι μεν μιλάμε για όραμα, αλλά δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι ο Κώστας Νεμπής είναι γνωστός Doer και θαυμαστής της αρχής «plan your work and work your plan»! ◆ Αλλά ο ΟΤΕ δεν είναι μόνος! Ένα άλλο μεγάλο brand, εκείνο της ΔΕΗ, ετοιμάζεται να εισέλθει σε ακόμη περισσότερες αγορές, πέρα από τις ήδη πολλές με τις οποίες έχει εμπλουτίσει τη βεντάλια του, όπως FTTH, retail, ΑΠΕ κτλ ◆ Έτσι, στα πλάνα είναι η είσοδος στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, πρωτίστως για τη κάλυψη των δικών της αναγκών διεκπεραίωσης συναλλαγών «και όχι μόνο», όπως συνηθίζαμε να λέμε κάποτε ◆ Άλλωστε, αυτές έχουν αυξηθεί σημαντικά με την εξαγορά του Κωτσόβολου και θα ενισχυθούν περαιτέρω με την παροχή και τηλεπικοινωνιακών και άλλων υπηρεσιών ◆ Γιατί μη νομίζετε ότι η ΔΕΗ θα σταματήσει στις τηλεπικοινωνίες… ◆ Πάντως, όπως ο ΟΤΕ παρουσίασε και λειτουργεί το εξαιρετικά επιτυχημένο Payzy (το οποίο έχει φτάσει πλέον μέχρι τη Γερμανία), μην απορήσετε αν δείτε σύντομα και άλλες υπηρεσίες από τη ΔΕΗ, σε σχέση με το «ηλεκτρονικό χρήμα» ◆ Δεν σκοτώνεις μύγες με ένα κανόνι… ◆ Η διαφοροποίηση, άλλωστε, είναι κάτι που ψάχνουν οι μεγάλοι όμιλοι, ώστε να έχουν περισσότερες πηγές εσόδων. Και υπάρχει λόγος ◆ Δείτε, για παράδειγμα, τι γίνεται στις τηλεπικοινωνίες. Σύμφωνα με έκθεση του Dell’Oro Group, οι πάροχοι μειώνουν τις επενδύσεις τους στις τεχνολογίες 5G και σταθερής ευρυζωνικότητας ◆ Οι παγκόσμιες δαπάνες κεφαλαίου στις τηλεπικοινωνίες, δηλαδή το σύνολο των επενδύσεων που πραγματοποίησαν, μειώθηκαν κατά 10% σε ετήσια βάση το πρώτο εξάμηνο του 2024 ◆ Η λέξη κλειδί, λοιπόν, είναι αυτή που προαναφέραμε: διαφοροποίηση ◆ Δραστηριοποίηση σε νέες αγορές, εμπλουτισμός υπηρεσιών, «αλληλεπιδράσεις» και συνέργειες. Με στρατηγική και όραμα βεβαίως – βεβαίως ◆ Αυτό απαιτεί κάθε business plan που σέβεται τον εαυτό του! ◆ Διότι, είναι γνωστό ότι ένας στόχος χωρίς business plan είναι απλά μία ευχή… ◆ Σημαντικό είναι, επίσης, ότι η όποια στρατηγική θα πρέπει να έχει και τη βιωσιμότητα στο επίκεντρο, καθώς οι έρευνες λένε πως το ανθρακικό αποτύπωμα και η κατανάλωση ενέργειας του τομέα της ψηφιακής τεχνολογίας αυξάνονται με τη διεθνή ζήτηση για hardware, δικτυακές υπηρεσίες, αποθήκευση δεδομένων και αναδυόμενες τεχνολογίες ◆ Κάτι που έχει στη στρατηγική του το United Group, μητρική της Nova, που κατέγραψε σημαντική πρόοδο όσον αφορά στη βιώσιμη ανάπτυξη κατά τη διάρκεια του 2023 ◆ Αλλά και η Vodafone διακρίνεται ιδιαίτερα στο συγκεκριμένο τομέα, έχοντας μέχρι και υποθαλάσσιες δραστηριότητες ◆ Μιλώντας για αλλαγές στο δίλημμα «One Day ή Day One» στην Παιανία, απαντούν το δεύτερο ◆ Έτσι, σύντομα ο Γιώργος θα καλέσει τον κόσμο για να ανακοινώσει ότι η «συγκατοίκηση» θα ευλογηθεί ως γάμος ◆ Για να αλλάξει η ταυτότητα και το όνομα ◆ Και δεν θα είναι η μοναδική ανακοίνωση που θα ΑΠΕλευθερωθεί, όταν έρθει το πλήρωμα του χρόνου ◆ Πότε θα γίνει αυτό; ◆ Οσονούπω! ◆ Εξελίξεις έχει ο όμιλος και στα media, αλλά θα τα διαβάσετε στην αντίστοιχη στήλη ◆ Γιατί αν αρχίσουμε να γράφουμε τις (καλές) εξελίξεις για τη συγκεκριμένη εταιρεία, θα θέλαμε ένα weekly ◆ Θα διαβάσετε βέβαια ακόμη περισσότερες ειδήσεις στις γραμμές που ακολουθούν και θα παρατηρήσετε και μια αλλαγή, που μας είχατε ζητήσει ◆ Μειώσαμε στο μισό το μέγεθος του weekly -για να διαβάζεται πιο σύντομα και πιο εύκολα- διατηρώντας την ποσότητα και την ποιότητα ◆ Πως; Σας μεταφέρουμε περισσότερες ειδήσεις σε linked τίτλους, ώστε να μπορείτε να βρείτε εύκολα και γρήγορα -με ένα κλικ- τις εξελίξεις που σας ενδιαφέρουν ◆ Διατηρώντας, πάντα, στο επίκεντρο τα θέματα που έχουν σημαντικό αντίκτυπο για την αγορά, όπως και τα σχόλια μας! ◆ Κλείνοντας, μην ξεχάσετε να παρακολουθήσετε και το νέο επεισόδιο των SmartTalks, όπου φιλοξενήσαμε τον Αλέξανδρο Ρουμπάκη, Founder & CEO της Project Pillars και Agile Delivery Lead της Kaizen Gaming ◆ Όπως και να πραγματοποιήσετε την εγγραφή σας για να παρακολουθήσετε το Workforce Innovation 2024, που πλησιάζει. Έρχεται δυναμικά στις 16 Οκτωβρίου! ◆ Καλή ανάγνωση και καλή εβδομάδα!