Στις πέντε βασικές προτεραιότητες για την ανάπτυξη του ΟΤΕ του 2030 αναφέρθηκε χθες μιλώντας στο σύνολο των εργαζομένων του Ομίλου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Κώστας Νεμπής.
Ο κ. Νεμπής, για πρώτη φορά, σε μια συνολική τοποθέτηση για το όραμα και τη στρατηγική του σημείωσε πως εστιάζει στην επιτάχυνση της αναπτυξιακής πορείας και του μετασχηματισμού του Ομίλου και βασίζεται σε τρεις βασικές δεσμεύσεις: να παρέχει την καλύτερη εμπειρία πελάτη μέσα από κορυφαία ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες συνδεσιμότητας, να παραμείνει σε θέση οδηγού στα δίκτυα νέας γενιάς και να διαμορφώσει ένα ακόμη πιο σύγχρονο και αποδοτικό μοντέλο λειτουργίας, αξιοποιώντας τις ψηφιακές τεχνολογίες.
Όπως είπε τις δεσμεύσεις αυτές πλαισιώνουν οι αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, η αξιοποίηση της δύναμης ενός παγκόσμιου ομίλου όπως η Telekom (μητρική του ΟΤΕ) και η αύξηση αξίας για τους μετόχους ενώ στις προτεραιότητες συμπεριέλαβε:
Τα δίκτυα οπτικών μέχρι τα σπίτια και τις επιχειρήσεις (FTTH). Στόχος παραμένει η κάλυψη των 2/3 των γραμμών της χώρας έως το 2027. Ο ΟΤΕ υλοποιεί επενδυτικό σχέδιο της τάξεως των 3 δισ. και πλέον θα δοθεί έμφαση στη μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους της πελατειακής βάσης στα δίκτυα FTTH.Στην κινητή τηλεφωνία και ειδικότερα στο 5G προτεραιότητα αποτελεί η αξιοποίηση του φάσματος 3,5GHz και η αύξηση της διείσδυσης των 5G συσκευών.
Στη συνδρομητική τηλεόραση στόχος είναι η αύξηση της διείσδυσης της νόμιμης συνδρομητικής τηλεόρασης κοντά στο μέσο όρο της ΕΕ. Προς την κατεύθυνση αυτή κινούνται οι πρόσφατες συμφωνίες του ΟΤΕ με Nova και Netflix. Σημειώνεται ότι η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόραση στην Ελλάδα (αρχές του 2024, 29%) είναι από τις χαμηλότερες μεταξύ των χωρών μελών της ΕΕ. Μια από τις βασικές αιτίες θεωρείται η πειρατεία.
Στον τομέα των εταιρικών πελατών ο ΟΤΕ θα εστιάσει στη συνέχιση της επιτυχημένης πορείας στα έργα Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) τόσο στο δημόσιο όσο και τον ιδιωτικό τομέα, ενώ σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης υπάρχουν και στον ψηφιακό μετασχηματισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, όπως έδειξε και η πρόσφατη έρευνα που παρουσίασε η Cosmote με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο (ELTRUN).
Προτεραιότητα αποτελεί επίσης η επιτάχυνση της ανάπτυξης των υπηρεσιών στις νέες αγορές που δραστηριοποιείται ο ΟΤΕ (Cosmote insurance, Box, Payzy) και ενδεχόμενη επέκταση σε ακόμη περισσότερες.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΤΕ το νέο όραμα του Ομίλου είναι να εξελιχθεί σε έναν από τους κορυφαίους ψηφιακούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους της Ευρώπης και χάρη στο ευρύ του αποτύπωμα να οδηγήσει και την Ελλάδα προς στις κορυφαίες θέσεις ψηφιακοποιησης στην Ευρώπη. Να συνδέει τους πελάτες του, κάνοντας την ζωή τους καλύτερη και να ενδυναμώνει τις επιχειρήσεις βοηθώντας τις να αναπτυχθούν με τη βοήθεια της τεχνολογίας.
Αναγνωρίζοντας τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει ήδη στο μετασχηματισμό της εταιρίας, ως επόμενο βήμα ανέφερε την περαιτέρω ενίσχυση των ψηφιακών καναλιών για πωλήσεις και εξυπηρέτηση πελατών και την επιτάχυνση του μετασχηματισμού του λειτουργικού και παραγωγικού μοντέλου, αξιοποιώντας εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης, τεχνολογίες cloud και αυτοματισμούς.
Σύμφωνα με τον κ. Νεμπή, η βελτίωση της εμπειρίας πελάτη αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα και όπως είπε υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης. Πρόσθεσε πως κοινός παρονομαστής σε όλη αυτή την πορεία είναι οι άνθρωποι και γι’ αυτό θέλει ο Όμιλος ΟΤΕ να ισχυροποιήσει τη θέση του ως ένας από τους ελκυστικότερους εργοδότες στη χώρα.
Κλείνοντας, ο επικεφαλής του Ομίλου ΟΤΕ εξέφρασε την πεποίθηση πως οι υψηλοί στόχοι θα αποτελέσουν πρόκληση και έμπνευση για τους ανθρώπους της εταιρίας και σημείωσε πως «με οδηγό το όραμα μας, τις αξίες μας και όλα όσα έχουμε πετύχει όλα αυτά τα χρόνια, θέλω να χτίσουμε μαζί τον ΟΤΕ του 2030».