Ο βασικός βιομηχανικός όμιλος της Ευρώπης για τους ημιαγωγούς, η ESIA, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Ένωση να επιταχύνει την παροχή βοήθειας, να καταρτίσει ένα ανανεωμένο πακέτο στήριξης Chips Act 2.0 και να ορίσει έναν απεσταλμένο που θα προωθήσει τα συμφέροντα του κλάδου.
Σε δήλωσή της, η ESIA ανέφερε ότι η πολιτική για τους ημιαγωγούς υπό τη νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να περιλαμβάνει λιγότερους περιορισμούς στις εξαγωγές, να επικεντρώνεται σε τομείς όπου οι ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν ήδη πλεονεκτήματα, και η βοήθεια να απονέμεται ταχύτερα.
«Ένας ειδικός “Απεσταλμένος για τους Ημιαγωγούς”, υπεύθυνος για τη συνολική προσέγγιση της βιομηχανικής πολιτικής για τους ημιαγωγούς, είναι απαραίτητος», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η σχετική δήλωση.
Ο όμιλος εταιρειών -που εκπροσωπεί κατασκευαστές ημιαγωγών όπως τις Infineon, STMicroelectronics, NXP, τον κορυφαίο κατασκευαστή εξοπλισμού ASML και ερευνητικά ιδρύματα όπως τα imec, Fraunhofer και CEA-Leti- δήλωσε ότι η Ένωση θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα με ένα «chips Act 2.0».
Ο πρώτος νόμος της Ε.Ε. για τους ημιαγωγούς, που τέθηκε σε εφαρμογή τον Απρίλιο του 2023, προέβλεπε ένα σχέδιο επιδοτήσεων ύψους 43 δισεκατομμυρίων ευρώ με στόχο την αύξηση του μεριδίου της Ευρώπης στην παγκόσμια αγορά ημιαγωγών στο 20% μέχρι το 2030.
Μια πρόσφατη ανάλυση από την γερμανική δεξαμενή σκέψης Interface διαπίστωσε ότι, ενώ η Ευρώπη μπορεί να μην είναι σε καλό δρόμο για να επιτύχει αυτόν τον στόχο που έθεσε ο επίτροπος βιομηχανίας της Κομισιόν, Thierry Breton, και δεν έχει φτάσει το 15% της παγκόσμιας αγοράς τα τελευταία 40 χρόνια, ο πρώτος νόμος για τους ημιαγωγούς προκάλεσε την προσοχή των υπευθύνων πολιτικής.
Μεγάλα έργα στο πλαίσιο του πρώτου νόμου περιλάμβαναν ένα εργοστάσιο ύψους 10 δισεκατομμυρίων ευρώ που η ταϊβανέζικη TSMC άρχισε να κατασκευάζει τον περασμένο μήνα στη Δρέσδη και ένα έργο 30 δισεκατομμυρίων ευρώ που σχεδιάζεται από την Intel στο Μαγδεμβούργο της Γερμανίας.
Ωστόσο, το έργο στο Μαγδεμβούργο δεν έχει ακόμη λάβει την έγκριση της Ε.Ε. για βοήθεια και έχει καθυστερήσει, θέτοντας ερωτήματα σχετικά με το αν τελικά θα κατασκευαστεί.
Σχετικά με την πολιτική εξαγωγών, η ESIA ανέφερε ότι αναγνωρίζει την ανάγκη προστασίας της τεχνολογίας και της ασφάλειας.
Ωστόσο, «απαιτείται μια πιο θετική προσέγγιση για την οικονομική ασφάλεια, η οποία βασίζεται στην υποστήριξη και στα κίνητρα, αντί για μια αμυντική προσέγγιση που βασίζεται σε περιοριστικά και προστατευτικά μέτρα» ανέφερε.