Γνωρίζατε πως σχεδόν το 75% των χρηστών, δεν προχωράει πέρα από την πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων, στις μηχανές αναζήτησης; Σαν απλοί χρήστες μπορεί να το κάνετε κι εσείς οι ίδιοι. Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που μιλάμε για την επιχείρησή σας; Πώς θα την δείτε να… “σκαρφαλώνει” στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google;
Η απάντηση κρύβεται στη βελτιστοποίηση του ιστοτόπου σας, ή με πιο απλά λόγια στο SEO. Πλέον, δεν μιλάμε απλά για μια επιλογή, αλλά για ανάγκη, αν θέλετε να αυξήσετε και να εδραιώσετε την ψηφιακή σας παρουσία, αλλά και να βελτιώσετε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας. Ποιες είναι όμως βασικότερες τεχνικές που πρέπει να ακολουθήσετε και γιατί;
Link building για ενίσχυση της αξιοπιστίας σας
Το link building είναι ένας όρος που ακούμε συνεχώς όταν μιλάμε για SEO. Τι ακριβώς είναι όμως και κυρίως πως λειτουργεί; Με απλά λόγια, πρόκειται για συνδέσμους (links) οι οποίοι τοποθετούνται σε άλλες ιστοσελίδες και οδηγούν στη δική σας.
Θα σκέφτεστε: “Πώς μπορεί να βοηθήσει το link building την ψηφιακή μου παρουσία;” Λοιπόν, οι σύνδεσμοι αυτοί δεν τοποθετούνται τυχαία, αλλά σε domain που θεωρούνται αξιόπιστα και “ισχυρά”. Έτσι, οι μηχανές αναζήτησης σας βλέπουν με “άλλο μάτι”, αφού χρησιμοποιούν τους συνδέσμους αυτούς για να καταλάβουν πόσο σημαντική είναι μια ιστοσελίδα στον τομέα της. Η ενίσχυση αυτή της αυθεντίας, μπορεί να σας χαρίσει μια από τις κορυφαίες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Γενικότερα, η ανταλλαγή συνδέσμων με άλλες πηγές που καλύπτουν θέματα σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, βοηθούν τον αλγόριθμο να καταλάβει καλύτερα το δικό σας περιεχόμενο. Πρόκειται για μια πανίσχυρη τακτική SEO, που προσφέρει μακροπρόθεσμα οφέλη στην ψηφιακή παρουσία της επιχείρησής σας.
Περιεχόμενο – Το κλειδί της επιτυχίας
Είναι ευρέως γνωστό πως, το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς του SEO. Χωρίς το σωστό περιεχόμενο, οι μηχανές αναζήτησης δεν θα δώσουν ποτέ σημασία στη σελίδα σας. Ποιο είναι όμως το σωστό περιεχόμενο;
Είναι όλες εκείνες οι πληροφορίες που σχετίζονται με τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας. Δεν αρκεί όμως μονάχα αυτό. Θα πρέπει η παρουσίαση των πληροφοριών, είτε πρόκειται για περιγραφές κατηγοριών και προϊόντων, είτε για άρθρα και blogs, να ακολουθούν κάποιους κανόνες.
Αρχικά, θα πρέπει να βρείτε τις λέξεις – κλειδιά που σχετίζονται με τη σελίδα σας και έπειτα να τις ενσωματώσετε φυσικά στο περιεχόμενό σας. Επίσης, θα πρέπει να δημιουργείτε ελκυστικά και σωστά meta description που ωθούν το χρήστη να διαβάσει αυτό που έχετε να πείτε αλλά και βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν καλύτερα τι είναι αυτό που προσφέρετε. Το αποτέλεσμα; Υψηλότερες θέσης στη λίστα των αποτελεσμάτων.
Βελτιστοποίηση τεχνικών στοιχείων (Techical SEO)
Το περιεχόμενο, όσο καλό κι αν είναι, δεν αρκεί για να σας κρατήσει ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης. Υπάρχουν κι άλλες ενέργειες SEO που πρέπει να γίνουν, για να μπορέσετε να εδραιώσετε τη θέση σας.
Για παράδειγμα, φροντίστε η φόρτωση της σελίδας σας να είναι γρήγορη. Κανείς δεν μένει για πολύ σε σελίδες που φορτώνουν αργά. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να “χάσετε” κάποιον εν δυνάμει πελάτη σας. Για να το πετύχετε αυτό, μπορείτε να ελαχιστοποιήσετε τον κώδικα Html, Javascript και CSS, αλλά και να βελτιστοποιήσετε το μέγεθος και τη μορφή που έχουν οι εικόνες και τα λοιπά media της σελίδας σας.
Είναι σημαντικό επίσης η σελίδα σας να φορτώνει το ίδιο καλά σε όλες τις συσκευές, δηλαδή tablet, κινητά τηλέφωνα ή σταθερούς υπολογιστές. Γι’ αυτό, φροντίστε να έχετε responsive design το οποίο προσαρμόζεται σε κάθε οθόνη.
SEO Audit – Ο έλεγχος που δεν πρέπει να ξεχνάτε
Εφαρμόζετε λοιπόν όλες τις τεχνικές SEO, τι γίνεται μετά; Πώς θα ξέρετε ότι όλα βαίνουν καλώς ή που χρειάζεται να κάνετε διορθώσεις;
Εδώ έρχεται το SEO Audit, ή πιο απλά ο έλεγχος που σας αποκαλύπτει πολύτιμες πληροφορίες για την τρέχουσα κατάσταση της ιστοσελίδας σας. Μέσω του ελέγχου αυτού, μπορείτε να εντοπίσετε προβλήματα που πιθανόν εμποδίζουν τη σελίδα σας να φτάσει ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης. Τέτοιου είδους προβλήματα μπορεί να είναι τεχνικά θέματα, θέματα περιεχομένου ή δομής του ιστοτόπου.
Η διόρθωσή τους, βελτιώνει σημαντικά την απόδοση του SEO και κατ’ επέκταση την ψηφιακή σας παρουσία στο διαδίκτυο.
Είστε έτοιμοι να βελτιώσετε την ψηφιακή σας παρουσία;
Το SEO δεν είναι απλά ένα εργαλείο που θα εφαρμοστεί μια φορά και θα φέρει αποτελέσματα μέσα σε μια νύχτα. Είναι ένα σύνολο πραγμάτων, κανόνων, τακτικών και στρατηγικών που πρέπει να ακολουθείτε, ώστε να έχετε μια συνεπή και αξιόπιστη παρουσία στο διαδίκτυο.
Ξεκινήστε σήμερα να εφαρμόζετε τις τακτικές αλλά και να προσαρμόζετε ανάλογα τη στρατηγική σας και δείτε την ψηφιακή σας παρουσία να αλλάζει προς το καλύτερο!