Για «σαφή δέσμευση της ΔΕΗ να φέρει τις υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών της Ελλάδας σε μια νέα εποχή» έκανε λόγο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γεώργιος Στάσσης, μιλώντας χθες στη γενική συνέλευση των μετόχων της επιχείρησης.
Την ίδια στιγμή πληροφορίες επιβεβαιώνουν το σενάριο ότι η ΔΕΗ δεν θα αρκεστεί στην παροχή δικτύου οπτικών ινών (FTTH) στη χονδρική, αλλά θα προχωρήσει και στην παροχή της υπηρεσίας του γρήγορου Internet (χωρίς σταθερή τηλεφωνία) και στον τελικό καταναλωτή (λιανική) προς το τέλος του 2024.
Όπως είπε ο κ. Στάσσης στους μετόχους, αναφορικά με την ανάπτυξη του δικτύου FTTH, «η ΔΕΗ προχωρά το πλάνο της έχοντας φτάσει σε 140.000 σπίτια στο τέλος του 2023. Μέχρι το τέλος Μαρτίου 2024, φτάσαμε τα 185.000 νοικοκυριά σε 12 δήμους της Αττικής, σε μόλις 11 μήνες. Προχωράμε με το πλάνο μας για το 2025, σύμφωνα με το οποίο τα καλώδια οπτικών ινών θα φτάσουν τα 1,7 εκατομμύρια νοικοκυριά και επιχειρήσεις».
Ο ίδιος πρόσθεσε πως «αισθανόμαστε αρκετά άνετα για αυτόν τον στόχο, δεδομένου ότι τον Μάρτιο του 2024 αναθέσαμε, μέσω ανταγωνιστικής διαδικασίας, σε 12 αναδόχους την κατασκευή δικτύου FTTH σε περισσότερους από 30 δήμους στις περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, καθώς και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, με βάση, μεταξύ άλλων, την πληθυσμιακή κάλυψη και την έλλειψη υποδομών FTTH. Μακροπρόθεσμα, στόχος μας είναι να φτάσουμε την κάλυψη 3 εκατ. νοικοκυριών και επιχειρήσεων με πελατειακή βάση 1 εκατ. έως το 2030».
Σύμφωνα με τον κ. Στάσση «το 2023 ήταν μία ακόμα γεμάτη χρονιά για τη ΔΕΗ, με σημαντικές εξελίξεις σε όλα τα επίπεδα που έθεσαν τις βάσεις για τη μετατροπή της σε ένα πολυσχιδή όμιλο εταιρειών με διευρυμένη παρουσία εντός και εκτός Ελλάδος».
Εκτός από την αναφορά του στο τηλεπικοινωνιακό δίκτυο και όλα τα άλλα που αφορούν στη βασική δραστηριότητα της ΔΕΗ, ως σημαντική εξέλιξη χαρακτήρισε την απόκτηση των δραστηριοτήτων της Κωτσόβολος, η οποία ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο 2024:
«Η ένταξη της Κωτσόβολος στον Όμιλο ΔΕΗ αποτελεί μία στρατηγική κίνηση, καθώς βρίσκεται σε πλήρη αντιστοιχία με την πελατοκεντρική στρατηγική που έχει χαράξει ο Όμιλος, σύμφωνα με το business plan που παρουσιάσαμε τον Ιανουάριο στο Capital Markets Day στο Λονδίνο. Η κίνηση αυτή επιταχύνει σημαντικά τον μετασχηματισμό της ΔΕΗ σε ένα ολοκληρωμένο πάροχο προϊόντων και υπηρεσιών στην αγορά της λιανικής στην εποχή του νέου εξηλεκτρισμού. Παράλληλα, η εξαγορά της Κωτσόβολος εξοικονομεί για τον Όμιλο ΔΕΗ περίπου 100 εκατ. τα οποία ο Όμιλος προόριζε για την δημιουργία δικτύου logistics και υποδομών μεταφορών αλλά και συστημάτων πληροφορικής για τη διαχείρισή τους.»