Τζίρο περίπου 0,5 δις. λειτουργική κερδοφορία (Recurring EBITDA επαναλαμβανόμενα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων) 25 εκατ., έναντι 20 εκατ. το 2023 καθώς και θετικές ταμειακές ροές, αναμένει για φέτος το Public Group.
Σύμφωνα με όσα είπε χθες κατά την ενημέρωση του Τύπου για την πορεία του Ομίλου ο διευθύνων σύμβουλος του, Ρόμπυ Μπουρλάς, βασικός λόγος που το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι κερδοφόρο είναι η ενοποίηση των δύο εταιριών Public – Media Markt και η αύξηση στο κόστος προσωπικού και ενέργειας.
Ο φετινός τζίρος θα είναι μειωμένος σε σχέση με πέρυσι (515 εκατ.) και αυτό γιατί δεν υφίσταται η δράση της επιδότησης της αλλαγής των οικιακών συσκευών.
Ο κ. Μπουρλάς σημείωσε πως στόχος για το Public είναι να έχει μερίδιο αγοράς σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων 20%, ενώ το επενδυτικό πρόγραμμα της τριετίας είναι 30 εκατ. (10 εκατ. κάθε έτος) με το μεγαλύτερο τμήμα του να αφορά στην επέκταση του δικτύου καταστημάτων του ή στο μεγάλωμα ορισμένων ώστε να συμπεριλάβουν και τις λευκές συσκευές.
Σήμερα η εν λόγω αλυσίδα λιανικής διαθέτει 59 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο. Στοχεύει να φτάσει τα 70 σε δύο με τρία χρόνια και ήδη συζητά για 2 με 3 νέα καταστήματα.
Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα σημείωσε πως έχει επιτευχθεί αρχική συμφωνία για ένα νέο κατάστημα στο μεγάλο εμπορικό κέντρο που βρίσκεται υπό κατασκευή στο Ελληνικό από την Lamda Development (Elliniko Mall). Όπως είπε θα πρόκειται για το πιο όμορφο κατάστημα Public. Θα καταλαμβάνει τρεις ορόφους, σύνολο 3.000 τ.μ.
Τα Public είναι μεγαλύτερα και πιο κερδοφόρα από την εποχή των δύο ξεχωριστών εταιριών (υπενθυμίζουμε ότι έχει γίνει η συγχώνευση με την Media Markt) ανέφερε επίσης ο κ. Μπουρλάς προσθέτοντας ότι οι πωλήσεις οικιακών συσκευών διαμορφώθηκαν σε 70 εκατ. έναντι 23 εκατ. το 2022 και φέτος θα ξεπεράσουν τα 100 εκατ. ευρώ.
Ως μεγάλο πρόβλημα επεσήμανε την εύρεση προσωπικού για τα καταστήματα στην Ελλάδα αλλά πολύ περισσότερο στην Κύπρο. Όπως είπε γίνεται προσπάθεια να αλλάξει η λογική και να δίνεται η δυνατότητα εξέλιξης στο προσωπικό ώστε να μην έρχεται κάποιος να δουλέψει στη λιανική προσωρινά μέχρι να βρει κάτι καλύτερο.
Όπως επίσης ειπώθηκε από τα στελέχη της Public η αλυσίδα επέκτεινε την υπηρεσία Public Now Pay Later με Klarna και στα φυσικά καταστήματα, ενώ πρόσθεσε τη δυνατότητα πληρωμής μέσω Apple Pay και Google Pay στο public.gr.
Επιπλέον, τα Public αποτελούν τον μοναδικό retailer στην αγορά που δίνει τη δυνατότητα άτοκων δόσεων χωρίς πιστωτική κάρτα. Παράλληλα, έχουν λανσάρει το νέο loyalty πρόγραμμα, «Public +», που θα περιλαμβάνει επιστροφή χρημάτων στο Public Wallet των πελατών και μακροπρόθεσμα επιβράβευση με ελκυστικά προνόμια.
Όσον αφορά στον επενδυτικό βραχίονα PCP (Public Capital Partners), το 2023 επένδυσε στη μεγαλύτερη πλατφόρμα audiobooks στην Ελλάδα, το BookVoice, αλλά και στην ηγέτιδα εταιρεία σε Digital Marketing τη Sleed. Με τις επενδύσεις αυτές τα συνολικά επενδεδυμένα κεφάλαια του PCP ξεπέρασαν τα 30 εκατ. ευρώ.
Στους στόχους του 2024 εκτός από τη δημιουργία καινούργιων καταστημάτων Public + home, περιλαμβάνεται η εγκατάσταση των iRepair μέσα σε όλα τα Public, και τη δημιουργία 24 shop-in-shop με τη Vodafone.