Οι SK Telecom, Deutsche Telekom, e&, Singtel και SoftBank, τα ιδρυτικά μέλη της Global Telco AI Alliance (GTAA), προχώρησαν στην υπογραφή συμφωνίας κατά τη διάρκεια του DTW24-Ignite, σε συνέχεια της ανακοίνωσης στο MWC Barcelona 2024 για τη δημιουργία της κοινοπραξίας και επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση τους να αναπτύξουν και να λανσάρουν πολυγλωσσικά Μεγάλα Γλωσσικά Μοντέλα (Telco LLM), που θα είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες των τηλεπικοινωνιακών εταιρειών.
Όπως ανακοινώθηκε νωρίτερα φέτος, η κοινοπραξία θα λάβει ίσες επενδύσεις από τα ιδρυτικά μέρη, για να στηρίξει τις αρχικές κεφαλαιακές απαιτήσεις της, με στόχο να αναπτύξει το Telco LLM που θα βοηθήσει τις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες να βελτιώσουν τις αλληλεπιδράσεις τους με τους πελάτες τους μέσω ψηφιακών βοηθών και άλλων καινοτόμων λύσεων AI.
Η κοινοπραξία θα αναπτύξει καινοτόμες AI εφαρμογές που θα είναι προσαρμοσμένες στις ανάγκες των ιδρυτικών μερών, για τις αντίστοιχες αγορές τους, επιτρέποντάς τους να προσεγγίσουν μια παγκόσμια πελατειακή βάση περίπου 1,3 δισεκατομμυρίων ατόμων σε 50 χώρες, καθώς το Telco LLM θα είναι πολυγλωσσικό. Η έναρξη λειτουργίας της κοινοπραξίας, όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, υπόκειται σε ρυθμιστικές εγκρίσεις.
Κατά τη διάρκεια του DTW24, πραγματοποιήθηκε και το δεύτερο Global Telco AI Roundtable (GTAR), επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της GTAA στην προώθηση της καινοτομίας και της συνεργασίας στον τηλεπικοινωνιακό τομέα. Το GTAR υπογράμμισε την πρόοδο που έχει επιτύχει η GTAA στα συστήματα διακυβέρνησης AI και τις περιπτώσεις χρήσης AI που αναδιαμορφώνουν το τοπίο των τηλεπικοινωνιών.
Η εναρκτήρια ομιλία του GTAR πραγματοποιήθηκε από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της SKT, Ryu Young-sang, ο οποίος αναφέρθηκε στο μετασχηματιστικό δυναμικό του AI στη βιομηχανία τηλεπικοινωνιών. Ο Ryu επισήμανε ότι η Global Telco AI Alliance θα διαδραματίσει ενεργό ρόλο στο παγκόσμιο οικοσύστημα του AI, καθώς οι επιχειρήσεις επιθυμούν να αναδιαμορφώσουν τις επιχειρηματικές τους στρατηγικές μέσω του AI.
Πρόσθεσε ότι, μέσω της κοινοπραξίας Telco LLM, θα δημιουργηθούν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες και θα επιτευχθούν βελτιωμένα επίπεδα για την εμπειρία του πελάτη. Ο Ryu σημείωσε ότι, ενώ κατευθύνεται προς αυτόν τον στόχο, η Συμμαχία καλείται να αντιμετωπίσει ενεργά τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές ευθύνες που συνδέονται με το AI, δημιουργώντας ένα αποτελεσματικό πλαίσιο διακυβέρνησης.
Τα ιδρυτικά μέρη παρουσίασαν πιθανές εφαρμογές ενός LLM για τις τηλεπικοινωνίες, εστιάζοντας σε contact center και υποδομές. Επίσης, παρουσίασαν την ικανότητα του μοντέλου να παρέχει απαντήσεις σε ερωτήσεις των χειριστών υποδομών, απλοποιώντας την εργασία τους.