Η Ericsson διαπίστωσε ότι σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες που συμμετείχαν σε έρευνα της, έχουν φόβους για την πιθανή επιρροή της τεχνητής νοημοσύνης, αν και οι περισσότεροι πιστεύουν ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει σε τομείς όπως η εκπαίδευση, η απασχόληση και η φροντίδα των παιδιών.
Η κατασκευάστρια ρώτησε περισσότερους από 6.500 χρήστες σε 13 πόλεις παγκοσμίως σχετικά με τις προσδοκίες τους για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να επηρεάσει τη ζωή τους τη δεκαετία του 2030, ζητώντας τους να αξιολογήσουν 120 ψηφιακές υπηρεσίες σε 15 τομείς που υποστηρίζονται από το AI.
Η λίστα με τις προαναφερθείσες υπηρεσίες παρουσιάζει μια μεγάλη ποικιλία και εκτείνεται από προσωπικούς βοηθούς αγορών μέχρι προσομοίωση εμπειριών από την πραγματική ζωή και συμβούλους που σχετίζονται με την εργασία.
Η έκθεση φέρνει στο προσκήνιο μια διχογνωμία σχετικά με το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης, με το 51 τοις εκατό των συμμετεχόντων να εκφράζουν «ελπιδοφόρες» προσδοκίες για το πώς μπορεί να εφαρμοστεί η τεχνολογία, σε σύγκριση με το 49 τοις εκατό που είναι «φοβισμένο».
Ωστόσο, μόνο το 37 τοις εκατό των ερωτηθέντων που διατηρούν μια θετική στάση απέναντι στο μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης, πιστεύουν ότι θα έχουν τον έλεγχο του τρόπου χρήσης της τεχνολογίας στη ζωή τους. Το ποσοστό είναι χαμηλότερο για όσους ανήκουν στην κατηγορία του φόβου, στο 27%.
Πιο συγκεκριμένα, η Ericsson διαπίστωσε ότι «το 60 τοις εκατό ακόμη και των πιο ένθερμων οπαδών της τεχνητής νοημοσύνης πιστεύουν ότι δεν θα έχουν τον πλήρη έλεγχο του πώς θα επηρεάσει τη ζωή τους κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2030».
Όσον αφορά στις περιπτώσεις χρήσης, το 80 τοις εκατό του συνόλου των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι οι προσομοιώσεις μέσω τεχνητής νοημοσύνης θα τους βοηθήσουν να λάβουν «αποφάσεις που αλλάζουν τη ζωή», όπως η αγορά ενός σπιτιού ή η υιοθέτηση ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής.
Οι συμμετέχοντες θεωρούν, επίσης, ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων των παιδιών και να τα βοηθήσει να εξασφαλίσουν μια ελκυστική δουλειά.
Ο επικεφαλής της μελέτης στο Ericsson Consumer and IndustryLab, Michael Bjorn, δήλωσε ότι η έρευνα αντικατοπτρίζει τις προσδοκίες των early adopters σε σχέση με το ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα έχει «σημαντικό ρόλο στη μελλοντική καθημερινή τους ζωή», ενώ επισημαίνει τις μελλοντικές επιπτώσεις της τεχνολογίας στην κυκλοφορία των δεδομένων δικτύου.
«Μια άλλη εικόνα είναι η ανησυχία που έχουν οι early adopters, συμπεριλαμβανομένων των μεγαλύτερων υποστηρικτών της τεχνητής νοημοσύνης, σχετικά με τον μελλοντικό έλεγχο της στην προσωπική τους ζωή. Αυτό δείχνει την ανάγκη για τις εταιρείες να αντιμετωπίσουν τις ανησυχίες των καταναλωτών καθώς αναπτύσσουν σχετικές λύσεις».