Η Deliverback δίνει λύση στη διαχείριση και την αποστολή των απολεσθέντων αντικειμένων των ταξιδιωτών που φτάνουν στη χώρα μας. Η Ελισάβετ Καρατζά, Co-founder/CRO της εταιρείας, μιλάει στο Hotelier για τη συγκεκριμένη λύση, τη διαδικασία που ακολουθείται, τα οφέλη της υπηρεσίας και την εικόνα που παρουσιάζει, αυτή τη στιγμή, το επιχειρηματικό περιβάλλον και το startup οικοσύστημα της Ελλάδας.
Τι ακριβώς προσφέρει η Deliverback, πώς προέκυψε η δημιουργία της και σε ποιους απευθύνεται; Με πόσες επιχειρήσεις συνεργάζεστε, αυτή τη στιγμή;
Η Deliverback είναι μια premium υπηρεσία στο cloud, που με τη δύναμη της τεχνολογίας μειώνει τον χρόνο, συνεπώς και το κόστος που προκύπτει από τη διαχείριση και την αποστολή των απολεσθέντων αντικειμένων των ταξιδιωτών της χώρας μας.
Η εταιρεία δημιουργήθηκε όταν ένας από τους συνιδρυτές μας ξέχασε το αγαπημένο του μπουφάν σε ένα πολύ καλό ξενοδοχείο στην Ιταλία και έκανε τρεις μήνες να το πάρει πίσω. Το πρόβλημα αυτό, λοιπόν, έγινε επιχειρηματική ιδέα και οργανώθηκε η λύση του.
Δημιουργήθηκε, με το πέρασμα των χρόνων, μια δυνατή ομάδα, που πίστεψε στην ιδέα. Και είμαστε εδώ, με θετικό πρόσημο, η πρώτη ελληνική ηλεκτρονική υπηρεσία για τα ξενοδοχεία, τα car rentals, τα ferries, τα Airbnb και τα αεροδρόμια, που επιστρέφει τα ξεχασμένα αντικείμενα των πελατών τους εύκολα, γρήγορα και οικονομικά.
Συνεργαζόμαστε με όλες τις επιχειρήσεις του τουρισμού και απευθυνόμαστε σε όλους τους ταξιδιώτες που έχουν ξεχάσει κάτι και επιθυμούν να το λάβουν πίσω γρήγορα και με ασφάλεια. Με 1750 ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, 20 αεροδρόμια, εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, ακτοπλοϊκές, πάνω από 15.000 αποστολές σε όλον τον κόσμο και το 5αστερο rating στο trust pilot, αποδεικνύουμε την αξία στην λύση που προτείνουμε.
Πώς ακριβώς λειτουργεί η Deliverback, από τη στιγμή που ένας επισκέπτης καταλάβει ότι έχει ξεχάσει ένα αντικείμενο μέχρι να το πάρει πίσω;
Έχουμε ενώσει, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, την επιχείρηση, το courier και τον ταξιδιώτη. Με τρία απλά βήματα και αφού το αντικείμενο έχει βρεθεί, η επιχείρηση στέλνει το link της Deliverback στον ταξιδιώτη, εκείνος συμπληρώνει μια πολύ εύκολη φόρμα (με το αντικείμενο που ξέχασε και τη διεύθυνση αποστολής), λαμβάνει online τιμές από όλα τα couriers (DHL, UPS, FEDEX), επιλέγει ποιο θέλει, πληρώνει εκείνη τη στιγμή και εμείς στέλνουμε το verification mail στην επιχείρηση.
Στη συνέχεια, αφού επιβεβαιωθεί, με το πάτημα ενός κουμπιού, η εύρεση του συγκεκριμένου από την επιχείρηση, στέλνουμε έτοιμη προς εκτύπωση την ετικέτα αποστολής. Ο συνεργάτης ετοιμάζει το πακέτο, τοποθετεί την ετικέτα και την επόμενη ημέρα πάει ο courier για την παραλαβή του.
Σε όλη αυτή την πορεία, ο ταξιδιώτης λαμβάνει ειδοποιήσεις, ενώ η επιχείρηση έχει δικό της διαχειριστικό περιβάλλον, από όπου μπορεί να διαχειριστεί και να ενημερωθεί, σε πραγματικό χρόνο, για την πορεία των αποστολών των πελατών της. Επίσης, η επιχείρηση προμηθεύεται δωρεάν, με την πρώτη αποστολή, υλικά συσκευασίας.
Ποια θα λέγατε πως είναι τα οφέλη της υπηρεσίας που προσφέρετε, για τις επιχειρήσεις που θα επιλέξουν να συνεργαστούν μαζί σας;
Όλοι μας γνωρίζουμε, στον χώρο του τουρισμού, πόσο σημαντικά είναι τα συναισθήματα που δημιουργούμε στον πελάτη. Το 80% των ταξιδιωτών αναψυχής επιλέγουν τον προορισμό των διακοπών τους με βάση τις εμπειρίες που θα ζήσουν. Δυστυχώς, όταν έχεις αφήσει κάτι πίσω, που μπορεί να είναι από το κινητό που είναι οι επαφές μας μέχρι τη φωτογραφική μηχανή που είναι οι αναμνήσεις μας, αυτόματα χάνεις ένα μεγάλο μέρος των διακοπών σου.
Προηγουμένως, η διαδικασία απαιτούσε πολλά email και αλλεπάλληλες τηλεφωνικές ή γραπτές επικοινωνίες ανάμεσα στα εμπλεκόμενα μέρη, που είναι πχ το ξενοδοχείο, ο courier και ο ταξιδιώτης, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα δυσαρεστημένους πελάτες και αγχωμένο προσωπικό. Επίσης, το ξενοδοχείο πολλές φορές πλήρωνε εκείνο αυτές τις αποστολές και έχανε πάρα πολύ χρόνο, έως και 3 ημέρες για τη σωστή διαχείριση και αποστολή των αντικειμένων – χωρίς να είναι αυτός ο τομέας ευθύνης του.
Το ξενοδοχείο, με μικρή γνώση και πολύ άγχος, πρέπει να δώσει την καλύτερη λύση στον πελάτη του για να μην τον δυσαρεστήσει. Με την Deliverback βελτιώνει την εμπειρία του πελάτη, ενώ επιτυγχάνει και την αφοσίωση του, αφού, σε μια δύσκολη στιγμή του, έχει προσφέρει την πιο ολοκληρωμένη λύση. Στο αμέσως επόμενο λεπτό του στέλνει το link της Deliverback και όλα δρομολογούνται όπως πρέπει και αρμόζει στην κουλτούρα της ελληνικής φιλοξενίας.
Έτσι, η επιχείρηση – ξενοδοχείο δεν χρειάζεται να έχει την ευθύνη της αποστολής του αντικειμένου, αφού έχει εξουσιοδοτήσει τον υπεύθυνο συνεργάτη του, την Deliverback, για τη διαχείριση της αποστολής. Μέσα από εμάς, απολαμβάνει 24/7 εξυπηρέτηση, πρόσβαση στο δικό του διαχειριστικό περιβάλλον που μπορεί να ελέγξει και να ενημερωθεί για όλες τις αποστολές των πελατών σε πραγματικό χρόνο, την επιλογή της ηλεκτρονικής καταγραφής των ξεχασμένων αντικειμένων με την δυνατότητα να ενημερώσει τον πελάτη κατευθείαν με email, δωρεάν υλικά συσκευασίας, ενώ μπορεί, μέσα από το σύστημα μας, να προχωρήσει σε δίκες του αποστολές με προνομιακές τιμές – και όλα αυτά εντελώς δωρεάν.
Πώς αξιοποιείτε την τεχνολογία για τη λειτουργία της Deliverback και τη βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρετε; Ποιες καινοτόμες νέες τεχνολογίες υιοθετείτε;
H Deliverback, όπως είπαμε, είναι μια premium υπηρεσία στο cloud, που με τη βοήθεια της τεχνολογίας έχει συνδέσει τον courier, το ξενοδοχείο και τον ταξιδιώτη. Έχουμε συνδεθεί με τα API των καλύτερων courier και, μέσα από το σύστημα μας, η εύρεση του αντικειμένου, η πληρωμή των αποστολών καθώς και η έκδοση των ετικετών γίνεται αυτόματα.
Επίσης, από τον μεγάλο όγκο αποστολών, επιτυγχάνουμε καλύτερες τιμές, με αποτέλεσμα να τις απολαμβάνουν τόσο οι συνεργάτες μας όσο και οι ταξιδιώτες. Έτσι, επιτυγχάνουμε οικονομίες κλίμακος, τόσο για τις επιχειρήσεις και τους ταξιδιώτες, όσο και για τα συνεργαζόμενα courier.
Την ίδια στιγμή, το ξενοδοχείο αναπτύσσει πράσινες πρακτικές, αφού όλα τα υλικά συσκευασίας που του παρέχουμε είναι 100% ανακυκλώσιμα, ενώ οι πελάτες του έχουν την επιλογή να επιλέξουν την Gogreen αποστολή, καθώς και να ενημερώσουν αν δεν το θέλουν πίσω, έτσι ώστε το ξενοδοχείο να προχωρήσει άμεσα στην ανακύκλωση, στη δωρεά ή επαναχρησιμοποίηση του αντικειμένου.
Με την βοήθεια της AI, σε συνδυασμό με όλα τα στοιχεία που συλλέγουμε, μπορούμε να χειριστούμε εσωτερικά σενάρια για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών και το ξενοδοχείο να είναι σίγουρο ότι οι πελάτες του θα εξυπηρετηθούν με τον πιο γρήγορο, ασφαλή και αποτελεσματικό τρόπο.
Γενικότερα, ποια η γνώμη σας για το ελληνικό οικοσύστημα των startups και το επιχειρείν στη χώρα μας; Προσφέρει, ο κλάδος της φιλοξενίας και του τουρισμού ευκαιρίες για ανάπτυξη και καινοτομία;
Οι συνθήκες για το επιχειρείν στη χώρα μας έχουν βελτιωθεί κατά πολύ τα τελευταία χρόνια. Βλέπουμε συνεχώς εταιρείες που μεγαλουργούν στον κλάδο τους, έξυπνες ιδέες, τολμηρούς και δραστήριους νέους ανθρώπους που θέλουν, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, να αλλάξουν τον τρόπο που σκεφτόμαστε και λειτουργούμε, με στόχο πάντα μία πιο σύγχρονη και δίκαιη κοινωνία.
Κανείς δεν είναι αρκετά δυνατός να κάνει μόνος του την αλλαγή που θα αντέξει στον χρόνο, για αυτό χρειαζόμαστε εργαλεία και συνεργίες. Και στην Ελλάδα, δημιουργούνται συνεχώς ευκαιρίες, αρκεί να ψάξεις σωστά.
Όσον αφορά στον χώρο του τουρισμού και της φιλοξενίας, είναι ένας πολύ ωραίος αλλά απαιτητικός κλάδος με μεγάλο ανταγωνισμό. Δουλεύουν άνθρωποι στην πρώτη γραμμή για να εξυπηρετήσουν ανθρώπους με διαφορετικές κουλτούρες και πολύ μεγάλες απαιτήσεις, διότι είναι οι διακοπές ή το επαγγελματικό τους ταξίδι. Η λεπτομέρεια κάνει την διαφορά.
Η χρήση της τεχνολογίας, λοιπόν, είναι απαραίτητη, γιατί δίνει κάποιες σταθερές που τις χρειαζόμαστε, τόσο στις επιχειρήσεις, για να εξοικονομήσουν πόρους και να αυξήσουν τα κέρδη τους, όσο και στους ταξιδιώτες, για να απολαύσουν αυτό που σχεδιάσαν.
Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε μια πολύ μεγάλη αύξηση στην ποιότητα των υπηρεσιών και αυτό συνάδει σίγουρα με τις λύσεις καινοτομίας και τεχνολογίας που έχουν δημιουργηθεί. Όσο έχουμε στον φακό τις ανάγκες του τελικού καταναλωτή, τα χρήματα είναι αναπόφευκτο να έρθουν. Η χρήση της τεχνολογίας στον τουρισμό είναι μονόδρομος, αν σκεφτεί κανείς ότι από το 2030 το μεγαλύτερο ποσοστό των ταξιδιωτών θα προέρχονται από την generation z.
Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι για την Deliverback, τα σχέδιά σας για μελλοντική ανάπτυξη και επέκταση;
Είμαστε μια ελληνική εταιρεία που στηριζόμαστε σε σχέσεις εμπιστοσύνης και δεν αφήνουμε τίποτα να πάει χαμένο. Το ΜΑΖΙ για εμάς κρύβει μεγάλη Δύναμη. Ο στόχος μας είναι να καθιερωθούμε στη συνείδηση και στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων της φιλοξενίας ως ο εξουσιοδοτημένος συνεργάτης τους για την αποτελεσματικότερη διαχείριση και αποστολή των απολεσθέντων αντικειμένων των πελατών τους.
Συνεργαζόμαστε με τους καλύτερους courier, έχοντας δημιουργήσει την πρώτη πλατφόρμα ειδικά σχεδιασμένη για ταξιδιώτες και παρέχοντας στις εταιρείες φιλοξενίας νέα εργαλεία για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών τους.
Παράλληλα, με την τεχνογνωσία και την εμπειρία που χτίζουμε στην χώρα μας, θέλουμε να επεκταθούμε στο εξωτερικό και με δύναμη ελληνική να αποδείξουμε σε όλους ότι η τέχνη της φιλοξενίας δεν πρέπει να σταματάει στο check out.
Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε στο Hotelier News