Σύμφωνα με έρευνα της Canalys, η παγκόσμια αγορά smartphone σημείωσε αύξηση 10% από έτος σε έτος, στο πρώτο τρίμηνο του 2024, φτάνοντας τις 296,2 εκατομμύρια μονάδες.
Η αγορά, όπως αναφέρεται, είχε καλύτερη απόδοση από το αναμενόμενο, σημειώνοντας διψήφια ανάπτυξη μετά από δέκα δύσκολα τρίμηνα. Η άνοδος τροφοδοτήθηκε κυρίως από τους vendors που παρουσίασαν ανανεωμένα portfolio και μακροοικονομική σταθεροποίηση στις αναδυόμενες οικονομίες.
Η Samsung ανέκτησε την ηγετική της θέση, αποστέλλοντας 60 εκατομμύρια μονάδες, ενισχυμένη από τα updates στη σειρά A και τις premium προσφορές της. Η Apple υποχώρησε στη δεύτερη θέση, με αποστολή 48,7 εκατομμυρίων μονάδων, καθώς γνώρισε διψήφια πτώση εν μέσω αντίξοων ανέμων στις βασικές αγορές της. Η Xiaomi διατήρησε την τρίτη θέση με 40,7 εκατομμύρια αποστολές και μερίδιο αγοράς 14%. Οι TRANSSION και OPPO έκλεισαν την πρώτη πεντάδα, αποστέλλοντας 28,6 εκατομμύρια και 25,0 εκατομμύρια μονάδες αντίστοιχα, εξασφαλίζοντας μερίδιο αγοράς 10% και 8%.
«Η κυκλοφορία του S24 της Samsung αντικατοπτρίζει μια κομβική στιγμή στη στρατηγική τεχνητής νοημοσύνης και premium, έχοντας τη δυνατότητα να αναδιαμορφώσει τη βιομηχανία», σχολίασε ο ανώτερος αναλυτής της Canalys, Sanyam Chaurasia. «Σε σύγκριση με την περσινή κυκλοφορία του S23, η Samsung παρουσίασε το Galaxy S24 έναν μήνα νωρίτερα και απέστειλε 13,5 εκατομμύρια μονάδες, αύξηση 35% από έτος σε έτος σε σχέση με τον προκάτοχό της το 1ο τρίμηνο.
«Τα brands της μαζικής αγοράς οδηγούν το κύμα της ανάκαμψης των αναδυόμενων αγορών, ενώ συγκεντρώνουν προσεκτικά εξαρτήματα», παρατήρησε ο αναλυτής της Canalys, Runar Bjørhovde. «Με βελτιωμένες συνθήκες αποθέματος στην αρχή του 2024, αυτές οι μάρκες έχουν σημειώσει ισχυρές επιδόσεις με τις ανανεώσεις του χαρτοφυλακίου τους. Προμηθευτές όπως η Xiaomi και η TRANSSION παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη 33% και 86% σε ετήσια βάση, αντίστοιχα, λόγω των ισχυρών αποστολών των τελευταίων μοντέλων τους στις αγορές της Μέσης Ανατολής, της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής.
Συγκεκριμένα, πέρα από τη συνεχιζόμενη σταθεροποίηση στις αναδυόμενες αγορές, αυτά τα brands αυξάνουν την παραγωγή και την αποθήκευση πρώτων υλών εν αναμονή περαιτέρω αυξήσεων στο κόστος τιμολόγησης υλικών. Αυτές οι μάρκες θα παρακολουθούν από κοντά την κατάσταση της ζήτησης και θα επιδιώξουν να μεταφέρουν το αυξανόμενο κόστος στους καταναλωτές, με αποτέλεσμα υψηλότερα συνολικά ASP».