Η Search Magic, εταιρεία παροχής υπηρεσιών SEO, ανακοινώνει τα αποτελέσματα της 1ης πανελλαδικής έρευνάς της με τίτλο «Το SEO και η ελληνική αγορά». Με τη συμμετοχή 350 επαγγελματιών από τους κλάδους του e-commerce, της επικοινωνίας και του marketing, η έρευνα αποκάλυψε σημαντικές πτυχές σχετικά με την αντίληψη και τη χρήση του SEO στην ελληνική αγορά.
H έρευνα της Search Magic ακολουθεί την πρόσφατη και δυναμική εμφάνισή της στην ελληνική αγορά. Ως στόχο είχε να εξάγει σημαντικά συμπεράσματα για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν το SEO οι άνθρωποι που κατέχουν ή διαχειρίζονται ένα website ή ένα ecommerce store. Χορηγός επικοινωνίας της έρευνας ήταν το «Web World News».
Το προφίλ των συμμετεχόντων
Το κοινό στο οποίο βασίστηκε η έρευνα ήταν συγκεκριμένο, καθώς η ομάδα της Search Magic θέλησε να έχει κάποια αντιπροσωπευτικά αποτελέσματα από ανθρώπους που προέρχονται από τον κλάδο του e-commerce ή και του marketing. Γι’ αυτό τον λόγο η έρευνα κοινοποιήθηκε σε συγκεκριμένα μέσα σχετικά με το marketing, αλλά και διαμέσου των social media της Search Magic. Η έρευνα έφτασε με επιτυχία τις 350 συμμετοχές, με το 74% να προέρχονται από τους κλάδους του ecommerce, της επικοινωνίας και του marketing.
Απαραίτητο το SEO για τη λειτουργία ενός website
Το 69% όσων συμμετείχαν στην έρευνα θεωρούν πως το SEO είναι απαραίτητο για την λειτουργία ενός website, ενώ το 25% πιστεύει πως είναι αρκετά σημαντικό. Τα παραπάνω αποτελέσματα, που αγγίζουν σχεδόν το σύνολο των συμμετεχόντων, αναδεικνύουν ότι το κοινό γνωρίζει πως το SEO αποτελεί παράγοντα εξέχουσας σημασίας για την επιτυχία ενός website.
Μία εξίσου σημαντική πληροφορία αποτελεί το γεγονός πως πάνω από τους μισούς συμμετέχοντες έχουν χρησιμοποιήσει κάποιο tool ή υπηρεσία SEO. Πιο συγκεκριμένα, το 39% όσων απάντησαν στην έρευνα έχουν χρησιμοποιήσει κάποιο SEO tool, ενώ το 12% έχει χρησιμοποιήσει κάποια υπηρεσία. Υψηλό, ωστόσο – της τάξεως του 33% – είναι το ποσοστό όσων δεν έχουν κάνει καθόλου χρήση ενός tool ή κάποιας υπηρεσίας SEO.
«Το SEO αυξάνει την επισκεψιμότητα», δηλώνει το 1/2 των συμμετεχόντων
Στην ερώτηση σχετικά με τον τρόπο που το SEO μπορεί να βοηθήσει ένα ecommerce site, οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν περισσότερες από μία απαντήσεις. H δημοφιλέστερη, ωστόσο, σύμφωνα με περισσότερους από τους μισούς συμμετέχοντες, είναι πως το SEO βοηθά στην αύξηση της επισκεψιμότητας. Η δεύτερη δημοφιλέστερη απάντηση, με ποσοστό 43%, είναι πως αυξάνει την προβολή της σελίδες στις μηχανές αναζήτησης. Η απάντηση «Αυξάνοντας τις πωλήσεις» συγκεντρώνει επίσης ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό, στο 40%.
Ιδιάζουσας σημασίας και κάτι που πρέπει να τονιστεί, είναι το γεγονός πως σε ποσοστό 35% οι συμμετέχοντες απάντησαν «Όλα τα παραπάνω», κάτι το οποίο καταδεικνύει πως το κοινό αντιλαμβάνεται τη σημασία του SEO στην κάλυψη όλων των αναγκών ενός e-commerce store, καθώς βοηθά τόσο στην αύξηση της επισκεψιμότητας όσο και της προβολής, των πωλήσεων και της ενίσχυσης του design.
Πώς επιτυγχάνεται μία καλή θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης;
Οι δημοφιλέστερες απαντήσεις σε αυτή την ερώτηση, με ίδια ακριβώς ποσοστά, αφορούσαν στο περιεχόμενο του website και στις λέξεις-κλειδιά, τα οποία – σύμφωνα με το 78% του κοινού – αποτελούν τους βασικότερους παράγοντες που θα βοηθήσουν στην επίτευξη υψηλών αποτελεσμάτων. Οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να προβούν σε περισσότερες από μία επιλογές και σε αυτήν την ερώτηση. Έτσι, στη συνέχεια ακολούθησε με ποσοστό 70% η «δομή του website», έπειτα με ποσοστό 66% η ταχύτητα της σελίδας, τα internal και external links με ποσοστά 59% και 58% αντίστοιχα και, τέλος, η μορφή του URL με ποσοστό 55%.
Τεχνικά προβλήματα στα ecommerce stores
Μία από τις ερωτήσεις της έρευνας αφορούσε στα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζει ένα e-commerce store. Όπως και στις προηγούμενες δύο ερωτήσεις, έτσι και εδώ το κοινό είχε την επιλογή για περισσότερες από μία απαντήσεις. Τα «τεχνικά προβλήματα» του site, με ποσοστό 49%, ήταν η δημοφιλέστερη απάντηση του κοινού. Με ποσοστό 44% ακολούθησε η διατήρηση των πελατών, ενώ η τρίτη δημοφιλέστερη απάντηση αφορούσε στη διαχείριση των αποθεμάτων, με ποσοστό 33%. Φαίνεται πως το βασικότερο πρόβλημα των ecommerce stores προκύπτει από τεχνικά θέματα, κάτι το οποίο αποδεικνύει την ανάγκη για μία καλά σχεδιασμένη στρατηγική ώστε να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά.
Αποδοτική στρατηγική SEO σε διάστημα τριών μηνών;
Στο ερώτημα που τέθηκε σχετικά με το χρονικό διάστημα που απαιτείται για να αποδώσει μία στρατηγική SEO, το 40% των συμμετεχόντων δήλωσε πως χρειάζονται έως έξι μήνες, ενώ αρκετά μεγάλο ποσοστό – της τάξεως του 30% – είναι και εκείνο που απάντησε πως 3 μήνες αρκούν για μία αποδοτική στρατηγική. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως η αποδοτική στρατηγική SEO είναι μία αδιάκοπη διαδικασία και απαιτεί χρόνο, καθώς μπορεί να διαφέρει από περίπτωση σε περίπτωση λόγω πολλών παραγόντων, όπως η ανταγωνιστικότητα της αγοράς, η κατάσταση του website πριν από την εφαρμογή της στρατηγικής, η ποιότητα του περιεχομένου κ.α. Ωστόσο, ορισμένες αλλαγές και βελτιώσεις που γίνονται σε μια ιστοσελίδα μπορούν να έχουν ορατά αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης μέσα σε τρεις μήνες. Βέβαια, για να υπάρξουν ουσιώδη και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα και να επιτευχθούν υψηλότερες θέσεις στα αποτελέσματα της αναζήτησης, μπορεί να απαιτηθεί περισσότερος χρόνος, συνήθως από έξι μήνες έως ένα έτος.
Εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως σχεδόν η πλειοψηφία των συμμετεχόντων στην έρευνα, σε ποσοστό 94%, δήλωσε πως είναι διατεθειμένοι να αλλάξουν δομικά στοιχεία του site τους προς όφελος μίας υπηρεσίας SEO. Το συγκεκριμένο στατιστικό, σε συνδυασμό με το ότι πάνω από το 50% των ερωτηθέντων δήλωσε πως είναι πολύ πιθανό στο μέλλον να χρησιμοποιήσουν κάποια υπηρεσία SEO, αποδεικνύει ότι πολλοί κάτοχοι ή εργαζόμενοι των ecommerce stores αναγνωρίζουν τη σημασία που έχει η βελτιστοποίηση του SEO για τα site τους.
H Άννα Μοραγλή, SEO consultant και Founder της Search Magic, δηλώνει σχετικά με τα αποτελέσματα της έρευνας: «Το SEO αποτελεί το θεμέλιο κάθε επιτυχημένου website. Η αντίληψη του κοινού για τη σημασία του SEO αποτελεί ένα θετικό βήμα προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης και της βελτίωσης της διαδικτυακής παρουσίας των επιχειρήσεων στην ελληνική αγορά. Στόχος της έρευνας ήταν να αντιληφθούμε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει το κοινό που μας ενδιαφέρει – δηλαδή τα e–commerce stores – το SEO και να βοηθήσουμε στην κατανόηση των επιμέρους στρατηγικών που μπορούν να ακολουθήσουν».