Η Xiaomi Corporation (o «Όμιλος»), μία εταιρεία κατασκευής ηλεκτρονικών και έξυπνων συσκευών ευρείας κατανάλωσης με smartphones και έξυπνο hardware συνδεδεμένα μέσω μιας πλατφόρμας ΙοΤ στον πυρήνα της, ανακοίνωσε τα ελεγμένα ενοποιημένα αποτελέσματα της για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023 (η «περίοδος»). Εντός του 2023, τα συνολικά έσοδα της Εταιρείας ανήλθαν στα RMB271 δις, ενώ τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 126,3%, φτάνοντας τα RMB19,3 δις. Η αύξηση των προσαρμοσμένων καθαρών κερδών ξεπέρασε κατά πολύ τις προσδοκίες της αγοράς και σημείωσε το δεύτερο υψηλότερο επίπεδο κερδοφορίας από την εισαγωγή του Ομίλου στο χρηματιστήριο. Τα έξοδα από τη δραστηριότητα της Εταιρείας στο χώρο του EV (Electric Vehicle) και τις νέες πρωτοβουλίες της αυξήθηκαν στα RMB6,7 δις (εξαιρουμένων των δαπανών αποζημίωσης βάσει μετοχών που σχετίζονται με το Smart EV και άλλες νέες πρωτοβουλίες ύψους RMB0,8 δισεκατομμυρίων για το έτος). Κατά το Δ’ τρίμηνο του 2023, τα συνολικά έσοδα της Xiaomi σημείωσαν αύξηση για δύο συνεχόμενα τρίμηνα, φτάνοντας τα RMB73,2 δις, αριθμός που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 10,9% (έτος-προς-έτος), ενώ τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 236,1% (έτος-προς-έτος) στα RMB4,9 δις.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023, η Xiaomi υλοποίησε τη βασική στρατηγική της «διπλής έμφασης σε κλίμακα και κερδοφορία». Επίσης, εντός της ίδιας χρονιάς η Εταιρεία παρουσίασε τη νέα βελτιωμένη στρατηγική της, του έξυπνου οικοσυστήματος “Human × Car × Home”. Αναφορικά με τις επιχειρηματικές επιδόσεις, εντός του Α’ εξαμήνου του 2023 σημειώθηκε ενισχυμένη αύξηση των κερδών, η οποία ακολουθήθηκε από μια τριμηνιαία ανάκαμψη εσόδων εντός του Β’ εξαμήνου. Και οι δυο δείκτες αντανακλούν την εξαιρετική ανθεκτικότητα της Εταιρείας στην ανάπτυξη και την αποτελεσματικότητα των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της. Αναφορικά με την ανάπτυξη του οικοσυστήματος, η Xiaomi λάνσαρε το νέο λογισμικό της, το HyperOS, και διοργάνωσε το Xiaomi EV Technology Launch event. Με την παρουσίαση της σειράς Xiaomi SU7 που είναι προγραμματισμένη για τις 28 Μαρτίου 2024, θα εμπλουτιστεί περαιτέρω η γκάμα προϊόντων της εταιρείας.
Το Premium οδηγεί τη ζήτηση για smartphone ναυαρχίδες
Στον κλάδο των smartphones, το 2023 οι παγκόσμιες αποστολές της Xiaomi έφτασαν σχεδόν τα 145,6 εκατομμύρια τεμάχια, με τα έσοδα από τα smartphones να ανέρχονται στα RMB157,5 δις και το περιθώριο μικτού κέρδους να φτάνει το 14,6%. Σύμφωνα με την Canalys, η Xiaomi διατήρησε την τρίτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη διανομών smartphones για τρία συνεχόμενα χρόνια. Εντός του Δ’ τριμήνου του 2023, οι παγκόσμιες αποστολές smartphones της Εταιρείας έφτασαν τα 40,5 εκατομμύρια τεμάχια, αριθμός που αντιστοιχεί σε 24,9% αύξηση (έτος-προς-έτος).
Η Xiaomi συνέχισε να προωθεί την καινοτομία σε μια αγορά με έντονο ανταγωνισμό και κατάφερε να κάνει ένα μεγάλο βήμα στην premium αγορά των smartphones. Το 2023, η μέση τιμή (ASP) των smartphones της Εταιρείας στην Κίνα αυξήθηκε κατά 19% (έτος-προς-έτος). Σύμφωνα με δεδομένα τρίτων, το 2023, το μερίδιο αγοράς της Xiaomi στην Κίνα αναφορικά με τις πωλήσεις smartphones στην κατηγορία RMB4,000-RMB6,000, έφτασε το 16,9%, που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 9.2 ποσοστιαίες μονάδες (έτος-προς-έτος). Η κατάταξη αναφορικά με τις πωλήσεις στην ίδια κατηγορία τιμής την έφτασε στην πρώτη θέση εντός του Δ’ τριμήνου. Στην Κίνα, τα ποσοστά διανομών της Xiaomi στα premium smartphones (μοντέλα με λιανική τιμή από RMB3,000 και πάνω) αντιστοιχούσαν σε πάνω από το 20% των συνολικών διανομών της εταιρείας για το 2023.
Ως ένα από τα πιο επιτυχημένα brands παγκοσμίως, τα smartphones της Xiaomi διατήρησαν σταθερή θέση στην παγκόσμια αγορά. Σύμφωνα με την Canalys, εντός του 2023, οι αποστολές των smartphones της Xiaomi ήταν μεταξύ των τριών κορυφαίων σε 51 χώρες και περιοχές του κόσμου, καθώς και μεταξύ των κορυφαίων πέντε σε 65 χώρες και περιοχές του κόσμου. Πιο συγκεκριμένα, οι αποστολές της Xiaomi την κατέταξαν στη δεύτερη θέση στη Μέση Ανατολή, στην τρίτη θέση στην Λατινική Αμερική, την Αφρική και την Νοτιοανατολική Ασία, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται σε όλες αυτές τις περιοχές. Η νέα ναυαρχίδα της Εταιρείας, η σειρά Xiaomi 14, έχει κερδίσει τις εντυπώσεις και προσφέρει εξαιρετική εμπειρία χρήσης.
Η νέα στρατηγική λιανικής της Xiaomi, το “storefront integration”, έχει καρποφορήσει με σημαντική αύξηση στην απόδοση των φυσικών καταστημάτων. Σύμφωνα με δεδομένα τρίτων, καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023 το μερίδιο αγοράς της Xiaomi στην Κίνα, στις αποστολές smartphones μέσα από φυσικά καταστήματα, αυξήθηκε στο 8,4%.
Ο αριθμός των συνδεδεμένων ΙοΤ συσκευών στην ΑΙοΤ πλατφόρμα σημείωσε νέο ρεκόρ και χαίρει μαζικής εκτίμησης στις διεθνείς αγορές
Το 2023, τα έσοδα της Xiaomi από τα IoT και lifestyle προϊόντα ανήλθαν στα RMB80,1 δις και το μικτό περιθώριο κέρδους έφτασε το 16,3%, σημειώνοντας ρεκόρ. Από τις 31 Δεκεμβρίου ο αριθμός των συνδεδεμένων ΙοΤ συσκευών (πλην των smartphones, tablet και laptop) στην ΑΙοΤ πλατφόρμα της Xiaomi έφτασε τα 739,7 εκατομμύρια, αριθμός που αντιστοιχεί σε 25,5% αύξηση (έτος-προς-έτος), με τον αριθμό χρηστών με πέντε ή περισσότερες συσκευές που είναι συνδεδεμένες στην ΑΙοΤ πλατφόρμα (πλην των smartphones, tablet και laptop) να φτάνει τα 14,5 εκατομμύρια, αριθμός που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 25,3% (έτος-προς-έτος). Ο μηνιαίος αριθμός συνδεδεμένων χρηστών στο Mi Home App της Xiaomi αυξήθηκε στα 85,8 εκατομμύρια τον Δεκέμβριο του 2023.
Η Xiaomi εξακολούθησε να διευρύνει τα σενάρια έξυπνης διαβίωσης, κερδίζοντας σταθερά την παγκόσμια αναγνώριση. Ταυτόχρονα, η Xiaomi TV προώθησε τη στρατηγική έμφασης στο premium. Σύμφωνα με το All View Cloud, οι αποστολές Xiaomi TV εντός του 2023 ήταν ανάμεσα στις πέντε κορυφαίες παγκοσμίως. Το 2023, οι μεγάλες οικιακές συσκευές της Xiaomi συνέχισαν να αυξάνονται όσον αφορά στις πωλήσεις, με τα έσοδα να αυξάνονται κατά 40% (έτος-προς-έτος). Οι παγκόσμιες αποστολές σε Xiaomi tablets ξεπέρασαν τις 5 εκατομμύρια μονάδες, αριθμός που αντιστοιχεί σε πάνω από 50% αύξηση (έτος-προς-έτος). Συγκεκριμένα, οι ετήσιες αποστολές tablets της Xiaomi σε αγορές εκτός Κίνας διπλασιάστηκαν. Στην κατηγορία των wearable, η Xiaomi διατηρεί την ηγετική θέση της χάρη στην ευρεία γκάμα προϊόντων με εκπληκτικές λειτουργίες που προσφέρει. Σύμφωνα με την Canalys, οι αποστολές των wearable bands της Xiaomi το 2023 την κατέταξαν δεύτερη στην αγορά της Κίνας και τις παγκόσμιες αγορές, ενώ οι αποστολές TWS earbuds την κατέταξαν δεύτερη στην Κίνα.
Αγκαλιάζοντας τη συνεργασία για την τροφοδότηση της διαρκούς ανάπτυξης στον τομέα των υπηρεσιών διαδικτύου
Το 2023, οι υπηρεσίες ίντερνετ της Xiaomi σημείωσαν νέο ρεκόρ στα έσοδα και στο μικτό περιθώριο κέρδους, με τα έσοδα να φτάνουν τα RMB30,1 δισεκατομμύρια και το μικτό περιθώριο κέρδους να φτάνει το 74,2%. Εκμεταλλευόμενοι το παγκόσμιο αποτύπωμά της, οι μηνιαίοι χρήστης της Xiaomi παγκοσμίως, όπως και στην ηπειρωτική Κίνα (συμπεριλαμβανομένων των smartphones και των tablets) έφτασαν τα 641,2 εκατομμύρια και 155,6 εκατομμύρια αντίστοιχα.
Στις παγκόσμιες συνεργασίες της, η Xiaomi υιοθετεί ανοικτή προσέγγιση, ξεκλειδώνοντας τις δυνατότητες για την αξιοποίηση των επιχειρηματικών πόρων. Το 2023, τα έσοδα από τις υπερπόντιες διαδικτυακές υπηρεσίες της αυξήθηκαν κατά 24,1% σε ετήσια βάση στα RMB8,4 δισεκατομμύρια, σημειώνοντας ρεκόρ και αντιπροσωπεύοντας το 28% των συνολικών εσόδων του Ομίλου από διαδικτυακές υπηρεσίες.
Καθώς η Xiaomi συνέχισε να βελτιστοποιεί την αποδοτικότητα σε όλη την πλατφόρμα της, τα διαφημιστικά έσοδα της έφτασαν τα RMB20,5 δισεκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 11,2% σε ετήσια βάση. Παράλληλα με την προώθηση της στρατηγικής premiumization των smartphones, ο αριθμός των ενεργών χρηστών και των χρηστών που πληρώνουν για τις υπηρεσίες gaming, συνέχισε να αυξάνεται, τροφοδοτώντας τα έσοδά της από το gaming να φτάσουν τα RMB 4,4 δισεκατομμύρια το 2023, σημειώνοντας αύξηση 7% σε ετήσια βάση.
Θέτοντας νέους στόχους για την περίοδο 2020-2030 – δέσμευση για επενδύσεις σε θεμελιώδεις βασικές τεχνολογίες για να αναδειχθεί σε ηγέτη των τεχνολογιών αιχμής παγκοσμίως.
Το 2023, η Xiaomi παρουσίασε τους νέους στόχους της για την περίοδο 2020-2030. Ο Όμιλος έχει δεσμευτεί για βιώσιμες επενδύσεις σε βασικές τεχνολογίες και είναι αφοσιωμένος στο να γίνει ηγέτης στον συνεχώς εξελισσόμενο χώρο των παγκόσμιων τεχνολογιών αιχμής. Το 2023, οι δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης (“Ε&Α”) της Xiaomi ήταν RMB 19,1 δισεκατομμύρια, αυξημένες κατά 19,2% σε ετήσια βάση. Στις 31 Δεκεμβρίου 2023, ο Όμιλος απασχολούσε 17.800 άτομα προσωπικό στην Έρευνα και Ανάπτυξη – αριθμός που αντιστοιχεί στο 53% των εργαζομένων του.
Στις 28 Δεκεμβρίου 2023, στην εκδήλωση Xiaomi EV Technology Launch, η Xiaomi παρουσίασε το πρώτο της προϊόν EV, τη σειρά Xiaomi SU7. Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν οι πέντε βασικές τεχνολογίες της Xiaomi EV, που αποτελούν το κλειδί της επιτυχίας στο νέο εγχείρημα του Ομίλου.