Μέχρι το 2026, ο συνολικός αριθμός των αναζητήσεων που θα πραγματοποιούνται σε «παραδοσιακές» μηχανές αναζήτησης θα μειωθεί κατά 25%, με το μάρκετινγκ που σχετίζεται με τον συγκεκριμένο τομέα να χάνει μερίδια αγοράς προς τα chatbots AI και άλλους virtual agents, όπως αναφέρεται σε έρευνα της Gartner.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μελέτη, αν και η αναζήτηση είναι, σήμερα, ζωτικής σημασίας κανάλι για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ, οι λύσεις Generative AI (GenAI) υποκαθιστούν τις απαντήσεις από τις μηχανές αναζήτησης, «αντικαθιστώντας τα ερωτήματα των χρηστών που μπορεί να είχαν εκτελεστεί στο παρελθόν σε παραδοσιακές μηχανές. Αυτό θα αναγκάσει τις εταιρείες να επανεξετάσουν τη στρατηγική των καναλιών μάρκετινγκ, καθώς το GenAI ενσωματώνεται περισσότερο σε κάθε πτυχή του enterprise».
Καθώς το GenAI μειώνει το κόστος παραγωγής περιεχομένου, υπάρχει αντίκτυπος σε διάφορες δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένης της στρατηγικής γύρω από θέματα όπως οι λέξεις-κλειδιά. Οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης θα εκτιμήσουν περαιτέρω την ποιότητα του περιεχομένου για να αντισταθμίσουν τον τεράστιο όγκο content που θα δημιουργείται από AI, καθώς η χρησιμότητα και η ποιότητα περιεχομένου εξακολουθούν να αποτελούν κυρίαρχους λόγους για την επιτυχία στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης.
Θα δοθεί, επίσης, μεγαλύτερη έμφαση στην υδατοσήμανση και σε άλλα μέσα, για τον έλεγχο ταυτότητας περιεχομένου υψηλής αξίας. Το ρυθμιστικό πλαίσιο σε όλο τον κόσμο ήδη καθιστά υπεύθυνες τις εταιρείες, καθώς αρχίζουν να απαιτούν τον προσδιορισμό των στοιχείων που δημιουργεί η τεχνητή νοημοσύνη. Αυτό θα παίξει ρόλο και στον τρόπο με τον οποίο οι μηχανές αναζήτησης θα εμφανίζουν τέτοιο ψηφιακό περιεχόμενο.
Ο Alan Antin, Vice President Analyst της Gartner, δήλωσε πως οι εταιρείες «θα πρέπει να επικεντρωθούν στην παραγωγή μοναδικού περιεχομένου που είναι χρήσιμο για τους πελάτες και τους υποψήφιους πελάτες».