Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat για το 2023, το 55% των ατόμων στην ΕΕ, ηλικίας 16 έως 74 ετών, έχουν τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες. Όπως αναφέρεται, εντοπίζονται σημαντικές ανισότητες σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, με ποσοστά που κυμαίνονται από 83% στην Ολλανδία έως 28% στη Ρουμανία.
Στην Ελλάδα, το 52,40% του πληθυσμού διαθέτει τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες, ποσοστό που φτάνει στο 20,14% για τα άτομα χωρίς καθόλου εκπαίδευση ή με χαμηλή τυπική εκπαίδευση. Το ποσοστό φτάνει στο 50,21% για τα άτομα με μέση τυπική εκπαίδευση και στο 83,19% για εκείνους που διαθέτουν υψηλή τυπική εκπαίδευση
Το επίπεδο της επίσημης εκπαίδευσης επηρεάζει τα επίπεδα των ψηφιακών δεξιοτήτων. Το χάσμα στις βασικές ψηφιακές δεξιότητες μεταξύ των ατόμων με υψηλή εκπαίδευση (80%) και εκείνων με καθόλου ή χαμηλή τυπική εκπαίδευση (34%) διαμορφώθηκε σε 46 ποσοστιαίες μονάδες. Τα μεγαλύτερα κενά καταγράφηκαν στην Πορτογαλία (66 π.μ.), στην Ελλάδα (63 π.μ.) και στη Μάλτα (59 π.μ.). Αντίθετα, τα μικρότερα κενά καταγράφηκαν στην Εσθονία (12 π.μ.), στη Φινλανδία (14 π.μ.) και στη Λιθουανία (22 π.μ.).
Χαμηλότερες ψηφιακές δεξιότητες καταγράφηκαν στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, τόσο μεταξύ ανδρών όσο και γυναικών. Για παράδειγμα, στην ηλικιακή ομάδα 65-74 ετών, το ποσοστό των ανδρών με τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες υπερβαίνει το ήμισυ σε σύγκριση με εκείνους ηλικίας 25-34 ετών (69% έναντι 34%). Η αντίθεση μεταξύ των γυναικών διαφορετικών ηλικιακών ομάδων ήταν ακόμη πιο έντονη: το 71% των γυναικών ηλικίας 25-34 ετών διαθέτει τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες, σε σύγκριση με μόλις το 25% των γυναικών ηλικίας 65-74 ετών.
Στις ηλικιακές ομάδες 16-24, 25-34 και 35-44, οι περισσότερες γυναίκες διαθέτουν τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες, σε σύγκριση με τους άντρες. Μεταξύ των ατόμων ηλικίας 45 ετών και άνω, η κατάσταση αντιστράφηκε και τα ποσοστά ήταν υψηλότερα στους άνδρες – με το χάσμα μεταξύ των φύλων να διευρύνεται στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες.