Το iPhone κατέλαβε το 50% των εσόδων της αγοράς των smartphone το 2023, σύμφωνα με έκθεση της Counterpoint Research. Όπως αναφέρεται, το 2023 ήταν η πρώτη χρονιά που η Apple απέσπασε το ήμισυ των συνολικών εσόδων – το υψηλότερο στην ιστορία της για ένα ολόκληρο έτος.
Η ανάπτυξη ήρθε παρά τη μείωση κατά 2% των εσόδων της συνολικής αγοράς smartphone και τη μείωση κατά 4% στις παγκόσμιες αποστολές. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έκθεση, τα παγκόσμια έσοδα για την αγορά των smartphone ήταν 410 δισεκατομμύρια δολάρια και οι αποστολές μειώθηκαν σε 1,17 δισεκατομμύρια μονάδες το 2023.
Εκτός από την αύξηση του μεριδίου εσόδων, η κατασκευάστρια των iPhone ξεπέρασε για πρώτη φορά τη Samsung σε ετήσιες αποστολές. Η Apple κατάφερε να καταλάβει το 20% του παγκόσμιου μεριδίου αποστολών, ξεπερνώντας την κορεατική εταιρεία κατά 1%.
Η Counterpoint τονίζει ότι η επιτυχία της Apple συνέβαλε στη συνεχιζόμενη «τάση premiumization», όπου οι κατασκευαστές είναι σε θέση να πουλήσουν περισσότερα premium smartphones (με τιμές χονδρικής άνω των 600 δολαρίων). Η Apple, τα foldables και χαρακτηριστικά όπως η generative AI βοήθησαν τις αποστολές των premium να αυξηθούν κατά 8%, όταν τα υπόλοιπα τμήματα παρουσίασαν διψήφια πτώση.
Σύμφωνα πάντα με τη συγκεκριμένη ανάλυση, η μέση τιμή πώλησης (ASP) για τα iPhone της Apple έφτασε στα 890 δολάρια, με μια αύξηση 2% από έτος σε έτος. Συγκριτικά, το παγκόσμιο ASP καταγράφηκε στα 350 δολάρια, που ήταν υψηλότερο από εκείνο της Samsung, στα 288 δολάρια.
Η Apple παραμένει ο «αδιαμφισβήτητος ηγέτης» στην κατηγορία των premium, αν και το μερίδιο αγοράς της μειώθηκε από 75% το 2022 σε 71% το 2023. Συνολικά, η αγορά των premium smartphone σημείωσε τριπλάσια ανάπτυξη, από 6% το 2016 σε 24% το 2023.
Η Apple σημείωσε διψήφια ανάπτυξη σε αναδυόμενες αγορές όπως η Ινδία, η Καραϊβική/Λατινική Αμερική και η Μέση Ανατολή/Αφρική, δήλωσε ο Διευθυντής Έρευνας της Counterpoint, Jeff Fieldhack, σχολιάζοντας την ανάπτυξη της εταιρείας από το Cupertino. Ωστόσο, η μεγαλύτερη συνεισφορά για την Apple σε όγκο προήλθε από τις ΗΠΑ.
Ο Fieldhack τόνισε ότι η ανάπτυξη της Apple σε διάφορες περιοχές βοήθησε την εταιρεία «να αντισταθμίσει τυχόν προκλήσεις που μπορεί να είχε αντιμετωπίσει στην Κίνα λόγω της Huawei». Η ανάπτυξη του ASP της Apple, σε συνδυασμό με παράγοντες όπως η σταθερότητα του οικοσυστήματος της και η τάση premiumization, την βοήθησαν να φτάσει το όριο των 203 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τα iPhone το 2023.
«Υπήρξε μια αλλαγή στα πρότυπα αγοράς των καταναλωτών στην αγορά των smartphone. Λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία που έχει ένα smartphone, οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα για να αποκτήσουν μια συσκευή υψηλής ποιότητας που μπορούν να χρησιμοποιούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα», δήλωσε ο Senior Counterpoint Analyst, Varun Mishra. Πρόσθεσε ότι οι συσκευές – ναυαρχίδες γίνονται πιο προσιτές. Επίσης, έχουν γίνει «status symbol» για πολλούς καταναλωτές, ειδικά στις αναδυόμενες αγορές.