Σύμφωνα με έρευνα της Canalys, η παγκόσμια αγορά smartphone παρουσίασε ανάπτυξη 8% σε ετήσια βάση, στο 4ο τρίμηνο του 2023, φτάνοντας τις 319,5 εκατομμύρια μονάδες, δείχνοντας περαιτέρω σημάδια σταθεροποίησης και ανάκαμψης.
Οι συνολικές αποστολές για ολόκληρο το έτος 2023 ανήλθαν σε 1,14 δισεκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας πτώση 4% σε σύγκριση με το 2022. Παρά τις προκλήσεις στις βασικές αγορές, η Apple κατέκτησε την πρώτη θέση, για πρώτη φορά, με μερίδιο αγοράς 20% και 229,2 εκατομμύρια αποστολές το 2023.
Η Samsung ακολούθησε, διατηρώντας την κερδοφορία ως στρατηγική, αποστέλλοντας 225,4 εκατομμύρια μονάδες και κατακτώντας μερίδιο αγοράς 20%. Η Xiaomi εδραίωσε την τρίτη θέση, κατέχοντας μερίδιο αγοράς 13% με αποστολές συνολικά 146,4 εκατομμυρίων μονάδων. Η Oppo και η Transsion κατέλαβαν την τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα, με μερίδια αγοράς 9% και 8%, αντίστοιχα.
«Η ανάκαμψη στις αναδυόμενες αγορές οδήγησε σε ανάκαμψη στο δεύτερο εξάμηνο του 2023, περιορίζοντας την πτώση», σχολίασε ο Sanyam Chaurasia, Senior Analyst της Canalys. «Επωφελούμενοι από πρόσθετη στρατηγική εστίαση και πόρους από vendors που κυκλοφόρησαν μια σειρά από μοντέλα mass-market, η Λατινική Αμερική, η Αφρική και η Μέση Ανατολή παρουσίασαν ισχυρή δυναμική ανάκαμψης από το τρίτο τρίμηνο του 2023 και μετά.
Εν τω μεταξύ, καθώς βελτιώθηκαν οι μακροοικονομικές συνθήκες στην APAC, η καταναλωτική ζήτηση αυξήθηκε σημαντικά προς το τέλος του έτους. Η Transsion και η Xiaomi επωφελήθηκαν από αυτήν την ισχυρή ανάπτυξη, επιτυγχάνοντας αξιοσημείωτη ανάπτυξη από έτος σε έτος στο τέταρτο τρίμηνο.
Ωστόσο, οι ώριμες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της ηπειρωτικής Κίνας, της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής, εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν ισχυρούς αντίθετους ανέμους, λόγω των υποτονικών καταναλωτικών δαπανών και των μειωμένων επενδύσεων σε κανάλια. Το 2024, οι αναδυόμενες αγορές θα παραμείνουν στρατηγικό πεδίο μάχης για τους περισσότερους smartphone vendors που αναζητούν ανάπτυξη».
«Οι smartphone vendors παρουσίασαν σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας, παρά την πτώση της αγοράς το 2023», σημείωσε ο Toby Zhu, Senior Analyst της Canalys. «Οι vendors ήταν προσεκτικοί με τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες, εξορθολογίζοντας τα έξοδα και εστιάζοντας στις βασικές αγορές τους ως απάντηση στην ύφεση της αγοράς.
Εν τω μεταξύ, το συνολικό ανεκτέλεστο απόθεμα μειώθηκε σε μεγάλο βαθμό στο πρώτο εξάμηνο του 2023, αυξάνοντας τις λειτουργικές πιέσεις για τους πωλητές. Τέλος, οι τιμές εξαρτημάτων και chipset ήταν σχετικά χαμηλές το περασμένο έτος, επιτρέποντας στους πωλητές να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους και να αναπτύξουν ανταγωνιστικά προϊόντα. Οι vendors αισθάνονται πιο σίγουροι οικονομικά για να καλύψουν κάθε εκκολαπτόμενη ζήτηση και να υποστηρίξουν πιο ευέλικτα μέτρα για κίνητρα».
«Η επένδυση σε on-device τεχνητή νοημοσύνη για το τμήμα high-end και η επέκταση των αποστολών σε τμήματα μεσαίας προς χαμηλής κατηγορίας θα αποτελέσουν δύο στρατηγικές κατευθύνσεις για τους προμηθευτές smartphone το 2024», δήλωσε ο Zhu. «Η τεχνητή νοημοσύνη θα εκτείνεται από τη διαφοροποίηση σε επίπεδο προϊόντος έως την επιχειρησιακή και εταιρική στρατηγική, που θα ποικίλλει μεταξύ των εταιρειών.
Η Samsung θα ενσωματώσει τη generative τεχνητή νοημοσύνη στη μακροπρόθεσμη στρατηγική της. Την ίδια στιγμή, Κινέζοι προμηθευτές όπως οι Xiaomi, vivo, Oppo και Honor έχουν ήδη κυκλοφορήσει κορυφαίες συσκευές με δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης στις εγχώριες αγορές τους. Από την άλλη πλευρά, οι πωλητές θα συνεχίσουν να επικεντρώνουν στην αύξηση του όγκου και της κλίμακας, για να διατηρήσουν το μερίδιο τους και την προτεραιότητα στα κανάλια λιανικής και τις αλυσίδες εφοδιασμού, ακόμη και σε ασταθές περιβάλλον».