Τα τελευταία χρόνια, ο τομέας της φιλοξενίας έχει εισέλθει σε μια εποχή ψηφιακού μετασχηματισμού, που καθοδηγείται από τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις. Οι αλλαγές αυτές δεν αναδιαμορφώνουν απλώς τον τρόπο λειτουργίας των ξενοδοχειακών μονάδων κάθε μεγέθους και σε κάθε περιοχή, αλλά επαναπροσδιορίζουν και την εμπειρία του επισκέπτη. Άλλωστε, στο τέλος της ημέρας, αυτή είναι που έχει τη μεγαλύτερη σημασία!
Ποιες είναι, όμως, οι τεχνολογικές τάσεις που αναμένεται πως θα μετασχηματίσουν, ακόμη περισσότερο, τον τομέα της φιλοξενίας το 2024;
Ξεπερνώντας τις προσδοκίες μέσω της εξατομίκευσης
Η εποχή του «one-size-fits-all» έχει περάσει προ πολλού. Στις μέρες μας, η εξατομίκευση (personalization) είναι το κλειδί για την ικανοποίηση του πελάτη, καθώς τα ξενοδοχεία μπορούν, πλέον, να αξιοποιήσουν εξελιγμένους αλγορίθμους για να προσφέρουν εξαιρετικά εξατομικευμένες εμπειρίες. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την επιλογή του δωματίου, τις προτάσεις για φαγητό, ακόμη και προσαρμοσμένες διαδρομές ή εμπειρίες. Ο στόχος είναι να κατανοηθούν και να προβλεφθούν οι προτιμήσεις του επισκέπτη, καθιστώντας τη διαμονή του, όχι απλώς άνετη, αλλά μοναδική!
Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει το παιχνίδι
Ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στη φιλοξενία έχει επεκταθεί πέρα από την απλή αυτοματοποίηση. Αφορά, πλέον, στην ανάπτυξη έξυπνων, ευέλικτων συστημάτων, που βελτιώνουν την εμπειρία. Η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται σε διάφορες λειτουργίες της μονάδας, από τη διαχείριση των κρατήσεων έως τη βελτιστοποίηση της λειτουργικής αποδοτικότητας. Η τεχνολογία διαδραματίζει, επίσης, καθοριστικό ρόλο στα analytics που λαμβάνονται από τον πελάτη, βοηθώντας τα ξενοδοχεία να κατανοήσουν και να προβλέπουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις του.
Αλληλεπίδραση μέσω του conversational commerce
Η άνοδος του conversational commerce, το οποίο αφορά στο πώς τα brands και οι έμποροι χρησιμοποιούν το messaging για να βελτιώσουν την εμπειρία του επισκέπτη, σηματοδοτεί μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο τα ξενοδοχεία αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους. Η τεχνολογία επιτρέπει την επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο, σε φυσική γλώσσα, μέσω chatbots, messaging apps και φωνητικών βοηθών. Δεν πρόκειται μόνο για την «ρομποτική» απάντηση σε τυπικά ερωτήματα, αλλά για το engagement με έναν τρόπο που είναι βολικός και οικείος, όπως μέσω Viber, WhatsApp, SMS ή άλλης παρόμοιας υπηρεσίας.
Απρόσκοπτη εμπειρία μέσω του holistic personalization
Το holistic personalization αφορά στη δημιουργία μιας συνεπούς, εξατομικευμένης εμπειρίας, σε όλα τα σημεία επαφής. Αυτή η προσέγγιση ενσωματώνει δεδομένα από διάφορες πηγές -προτιμήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στοιχεία από διαμονές, ακόμη και αλληλεπιδράσεις σε πραγματικό χρόνο- για να προσφέρει μια απρόσκοπτη εμπειρία. Είτε πρόκειται για τεχνολογία εντός του δωματίου που προσαρμόζει τις ρυθμίσεις με βάση τις προτιμήσεις του επισκέπτη, είτε για υπηρεσίες, ο στόχος είναι να γίνει κάθε αλληλεπίδραση ξεχωριστή και εξατομικευμένη.
Marketing και τμηματοποίηση με γνώμονα την AI
Στον τομέα του marketing, η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο τα ξενοδοχεία στοχεύουν και εμπλέκονται με τους δυνητικούς επισκέπτες. Αναλύοντας πολύπλοκα σύνολα δεδομένων, η AI βοηθά στον εντοπισμό συγκεκριμένων τμημάτων της αγοράς και στην ανάλογη προσαρμογή των μηνυμάτων που μεταδίδονται μέσω του marketing. Αυτή η στοχευμένη προσέγγιση διασφαλίζει ότι οι προωθητικές ενέργειες και οι προσφορές είναι σχετικές με τον υποψήφιο πελάτη, αυξάνοντας την πιθανότητα conversion και ενισχύοντας την απόδοση της επένδυσης.
Διασύνδεση online και offline εμπειρίας
Η «διαχωριστική» γραμμή μεταξύ των online και των offline εμπειριών έχει αρχίσει και γίνεται πιο «θαμπή». Τα ξενοδοχεία εστιάζουν, πλέον, στη δημιουργία ενός ταξιδιού με συνοχή για τους επισκέπτες τους, από τις διαδικτυακές πλατφόρμες κρατήσεων έως την εμπειρία που τους προσφέρει η διαμονή. Αυτό περιλαμβάνει το ψηφιακό check-in, τις εξατομικευμένες ρυθμίσεις με βάση τις διαδικτυακές προτιμήσεις και την ενσωμάτωση του διαδικτυακού feedback στη βελτίωση των φυσικών υπηρεσιών.
Δημιουργία περιεχομένου με generative AI
Η generative AI ανοίγει νέα σύνορα στη δημιουργία περιεχομένου. Από την ανάπτυξη μοναδικών εικόνων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο marketing έως την κατασκευή virtual περιηγήσεων στα δωμάτια και τις εγκαταστάσεις, η τεχνολογία βελτιώνει τον τρόπο με τον οποίο τα ξενοδοχεία παρουσιάζουν τις υπηρεσίες τους. Και δεν πρόκειται μόνο για το οπτικό περιεχόμενο, καθώς η generative AI μπορεί να δημιουργήσει εξατομικευμένο κείμενο για email, sites και απαντήσεις σε συνομιλίες, καθιστώντας τις αλληλεπιδράσεις πιο ελκυστικές και φυσικές.
Μια σημαντική τεχνολογική ευκαιρία!
Το 2024, οι παραπάνω τεχνολογικές τάσεις δεν θα αποτελέσουν, απλώς, φουτουριστικές έννοιες, αλλά εργαλεία που θα ενισχύσουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό της φιλοξενίας. Από την εξατομίκευση με βάση την AI έως το απρόσκοπτο integration, η τεχνολογία επιτρέπει στα ξενοδοχεία να ενισχύσουν τις υπηρεσίες και τις εμπειρίες που προσφέρουν, φτάνοντας σε νέα επίπεδα. Και καθώς αυτές οι τάσεις θα συνεχίσουν να εξελίσσονται, θα φέρουν νέες ευκαιρίες για καινοτομία και ανάπτυξη!
Το άρθρο δημοσιεύθηκε στη στήλη Hotel Tech του Hotelier News