Νέα έρευνα της Juniper Research προβλέπει ότι οι φορείς εκμετάλλευσης τηλεπικοινωνιακών δικτύων θα δημιουργήσουν έσοδα ύψους 400 δισεκατομμυρίων δολαρίων από υπηρεσίες που παρέχονται μέσω δικτύων 5G, το 2024 – μια ετήσια αύξηση της τάξεως του 32%.
Ωστόσο, η έκθεση προβλέπει ότι, καθώς τα ποσοστά διείσδυσης του 5G θα παρουσιάσουν «κορεσμό» στην καταναλωτική αγορά, θα είναι επιτακτική ανάγκη για τους παρόχους να δρομολογήσουν υπηρεσίες μέσω δικτύων 5G που θα παρέχουν αξία στην αγορά του enterprise IoT.
Για την επίτευξη αυτού, η έρευνα εντόπισε δύο βασικές αναδυόμενες τεχνολογίες στον τομέα του 5G, που θα επηρεάσουν την ικανότητα των φορέων εκμετάλλευσης τηλεπικοινωνιακών δικτύων να προσελκύσουν χρήστες IoT με υψηλές δαπάνες: το 5G Advanced και το 5G RedCap (Reduced Capacity).
Αυτές οι δύο τεχνολογίες θα επιτρέψουν στις εταιρείες να παρέχουν ένα σύνολο υπηρεσιών για τους επιχειρηματικούς χρήστες, συμπεριλαμβανομένης της ενισχυμένης κάλυψης, της αυξημένης αποδοτικότητας του δικτύου και της ενισχυμένης διάρκειας ζωής της μπαταρίας των συσκευών.
Η έκθεση προβλέπει ότι τα οφέλη του 5G Advanced και του RedCap θα συμβάλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη του IoT, σε τομείς όπως η αυτοκινητοβιομηχανία και το mobile broadband. Προβλέπεται ότι μέχρι το 2028 θα υπάρχουν πάνω από 360 εκατομμύρια συσκευές 5G IoT που θα χρησιμοποιούν δημόσια δίκτυα – μια σημαντική αύξηση, από τις 35 εκατομμύρια το 2024.
Η Juniper Research προσδιόρισε το fixed wireless access (FWA) ως τον τομέα που θα επωφεληθεί περισσότερο από αυτές τις υπηρεσίες, δεδομένου του μεγάλου όγκου της παραγόμενης κίνησης. Το FWA χρησιμοποιεί κυψελοειδή δίκτυα για να παρέχει συνδεσιμότητα σε άλλες συσκευές, συχνά μέσω Wi-Fi.
Ο co-author της έρευνας, Sam Barker, παρατήρησε: πως «το FWA τοποθετούνταν πάντα ως βασική υπηρεσία για την κερδοφορία των δικτύων 5G, αλλά η εμφάνιση των 5G Advanced και 5G RedCap θα επιτρέψει στους φορείς εκμετάλλευσης τηλεπικοινωνιακών δικτύων να προσφέρουν παρόμοιες συνθήκες δικτύου με τους παρόχους υπηρεσιών σταθερού δικτύου. Οι φορείς εκμετάλλευσης πρέπει να αξιοποιήσουν τις υφιστάμενες σχέσεις με τους καταναλωτές για την προώθηση των λύσεων FWA».