Οι μεγάλοι κατασκευαστές smartphone -εκτός της Apple- στοιχηματίζουν ότι τα «foldables» θα βοηθήσουν στην τόνωση της αγοράς, παρά το γεγονός ότι οι συγκεκριμένες συσκευές δεν προσελκύουν μεγάλο αριθμό καταναλωτών.
Τα foldables, τα οποία διαθέτουν οθόνη η οποία ανοίγει σαν βιβλίο ή σαν καθρέφτης τσέπης, φτάνουν σε μερίδιο αγοράς 1 τοις εκατό του συνόλου των smartphone που πωλούνται παγκοσμίως, πέντε χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία τους.
Εντούτοις, η Samsung έχει ενισχύσει τις προσπάθειες της γύρω από τη συγκεκριμένη αγορά, επενδύοντας σημαντικά και στο μάρκετινγκ των συσκευών της μέσα στην περασμένη χρονιά. Τον Ιούλιο, η κορεατική εταιρεία κυκλοφόρησε τη σειρά 5G Galaxy Z.
Σε δημοσίευμα των Financial Times, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής smartphone στον κόσμο αναφέρεται σε ανάλυση της Counterpoint Research, σύμφωνα με την οποία οι foldable συσκευές μπορεί να ξεπεράσουν το ένα τρίτο της αγοράς των smartphone που κοστίζουν περισσότερα από 600 δολάρια, έως το 2027.
«Θα συνεχίσουμε να τοποθετούμε τα foldable ως βασική κινητήριος δύναμη για την ανάπτυξη μας στις ναυαρχίδες, με τη σαφή διαφοροποίηση, την εμπειρία και την ευελιξία που προσφέρουν αυτές οι συσκευές», τόνισε η εταιρεία.
Άλλοι κατασκευαστές κινητών, όπως η Motorola, η κινεζική Huawei και η Honor, εναποθέτουν, επίσης, τις ελπίδες τους σε αυτά τα προϊόντα, ώστε να βοηθήσουν στην ενίσχυση μιας αγοράς που δεν παρουσιάζει ανάπτυξη εδώ και μια δεκαετία.
«Αυτή ήταν η χρονιά που οι άνθρωποι του κλάδου έπεσαν πραγματικά με τα μούτρα σε αυτό», δήλωσε ο Ben Wood, αναλυτής της CCS Insight. «Όλοι τώρα ποντάρουν σε αυτό, εκτός από την Apple».
Η κατασκευάστρια των iPhone δεν έχει ακόμη δείξει ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη κατηγορία, αν και οι πατέντες που έχει καταθέσει υποδηλώνουν ότι μπορεί κάποτε να παρουσιάσει ένα iPad που θα διπλώνει στη μέση. Κάθε άλλος μεγάλος κατασκευαστής smartphone ακολούθησε τη Samsung, όπως η Google με το Pixel Fold, αλλά και οι Huawei, Oppo και Xiaomi.
«Πιστεύουμε ότι τα foldable είναι το μέλλον των smartphone, όπως ακριβώς ήταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο Bond Zhang, διευθύνων σύμβουλος της Honor στο Ηνωμένο Βασίλειο. «Πλησιάζουμε σε ένα κρίσιμο σημείο καμπής όπου τα foldable μπορεί σύντομα να γίνουν mainstream».
Ωστόσο, τα δεδομένα της αγοράς δείχνουν ότι τα αναδιπλούμενα είναι ακόμα μακριά από το να αποτελέσουν την επικρατούσα τάση. Η Counterpoint Research εκτιμά ότι περίπου 16 εκατομμύρια θα πουληθούν φέτος, αποτελώντας το 1,3% του συνόλου της αγοράς των 1,2 δισεκατομμυρίων συσκευών. Οι αναλυτές λένε ότι οι καταναλωτές αποθαρρύνονται από τις ανησυχίες σχετικά με την τιμή, την αξιοπιστία και τη χρησιμότητα.
Αν και τα νούμερα είναι μικρά σε σύγκριση με το μέγεθος της αγοράς smartphone, τα foldables έχουν αρχίσει να κερδίζουν ένα σημαντικό μερίδιο του premium τμήματος σε ορισμένες περιοχές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ και της Κίνας.
Οι υψηλές τιμές των αναδιπλούμενων βοηθούν τους κατασκευαστές να αντισταθμίσουν τις υποτονικές πωλήσεις των φθηνότερων συσκευών τους. Στις ΗΠΑ, το Z Fold 5 της Samsung κοστίζει πάνω από 1.800 δολάρια, ενώ το Magic VS2 της Honor ξεκινά από 6.999 Rmb (979 $) στην Κίνα.
Το να πειστούν περισσότεροι καταναλωτές να πληρώσουν αυτές τις τιμές είναι μια πρόκληση, με πολλούς να ανησυχούν για την ανθεκτικότητα των εύκαμπτων οθονών και των υλικών που τις υποστηρίζουν.
Ο Runar Bjørhovde, αναλυτής της Canalys, σημείωσε ότι τα ποσοστά επιστροφής στα foldables είναι 5-10%, πολύ υψηλότερα από τα παραδοσιακά smartphone, κάτι που αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για επαναλαμβανόμενες αγορές. «Είναι ένα πράγμα να φέρνεις ανθρώπους στην αγορά των foldables». «Είναι άλλο να τους κάνεις να μείνουν».
Ωστόσο, οι Κινέζοι κατασκευαστές όπως η Honor και η Huawei έχουν βρει την εγχώρια αγορά περισσότερο θετική στα foldable σε σύγκριση με άλλες. Οι πωλήσεις τους για το τρίτο τρίμηνο του 2023 υπερδιπλασιάστηκαν σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με την Counterpoint.
«Τα foldables έχουν γίνει ο τρόπος για να επαναφέρουμε τον ενθουσιασμό στα smartphone», δήλωσε η Carolina Milanesi, αναλύτρια της Creative Strategies. «Διαφορετικά, δεν υπάρχει καινοτομία».