Η κινεζική εταιρεία κατασκευής smartphone Xiaomi παρουσίασε το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, υποστηρίζοντας ότι στοχεύει να εξελιχθεί σε μία από τις πέντε κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο.
Το όχημα φέρει την ονομασία SU7 (Speed Ultra), με τον Διευθύνων Σύμβουλο, Lei Jun, να αναφέρει ότι διαθέτει τεχνολογία «σούπερ ηλεκτροκινητήρα», ικανή να προσφέρει ταχύτητες επιτάχυνσης μεγαλύτερες από εκείνες των Tesla και των ηλεκτρικών οχημάτων της Porsche.
«Δουλεύοντας σκληρά τα επόμενα 15 έως 20 χρόνια, θα γίνουμε μία από τις πέντε κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, προσπαθώντας να ενισχύσουμε τη συνολική αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας», υποστήριξε ο CEO της Xiaomi, κατά την παρουσίαση του οχήματος.
Στα σχέδια περιλαμβάνεται η κατασκευή «ενός ονειρεμένου αυτοκινήτου, που θα είναι συγκρίσιμο με εκείνων από την Porsche και την Tesla», πρόσθεσε. Το SU7 αναμένεται να προσελκύσει πελάτες του οικοσυστήματος της, λόγω του λειτουργικού συστήματος, που εντοπίζεται στα smartphone και τις άλλες συσκευές της.
Το SU7 θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις -μία με αυτονομία έως και 668 χιλιομέτρων σε μία μόνο φόρτιση και μια άλλη με αυτονομία έως και 800 χιλιομέτρων. Συγκριτικά, το Model S της Tesla έχει αυτονομία έως και 650 χιλιομέτρων.
Ο Lei είπε ότι το όχημα έχει δυνατότητες γρήγορης φόρτισης σε χαμηλές θερμοκρασίες και έρχεται εξοπλισμένο με προηγμένη τεχνολογία που του επιτρέπει να αναγνωρίζει εμπόδια κάτω από δύσκολες συνθήκες, όπως το χιόνι. Υπογράμμισε, επίσης, τις δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης.
Η τιμή του δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, αν και ο Lei υποστήριξε ότι το κόστος θα είναι «πράγματι λίγο υψηλό, αλλά αυτό που θα έχει θα δουν όλοι ότι είναι δικαιολογημένο».
Η πέμπτη μεγαλύτερη κατασκευάστρια smartphone της Κίνας επιδιώκει να διαφοροποιήσει τις δραστηριότητες της, εν μέσω της στάσιμης ζήτησης για smartphone. Άλλες κινεζικές εταιρείες τεχνολογίας που έχουν συνεργαστεί με αυτοκινητοβιομηχανίες για την ανάπτυξη EV είναι η Huawei και η Baidu.
Η Xiaomi έχει δεσμευτεί να επενδύσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα σε μια δεκαετία για την ανάπτυξη τέτοιων οχημάτων και είναι ένας από τους λίγους νέους παίκτες στην κινεζική αγορά των ηλεκτρικών, αποκτώντας τη σχετική έγκριση από τις αρχές.
Τα αυτοκίνητά της θα παράγονται από μια μονάδα της κρατικής BAIC Group σε εργοστάσιο που βρίσκεται στο Πεκίνο, με ετήσια δυναμικότητα 200.000 οχημάτων.