Οι streaming πλατφόρμες επενδύουν σημαντικά κεφάλαια σε πρωτότυπες ευρωπαϊκές παραγωγές, αυξάνοντας τις δαπάνες τους κατά 70% το 2022 και φτάνοντας σε περίπου 4,9 δισεκατομμύρια ευρώ, σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε από το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Οπτικοακουστικών Μέσων (EAO).
Το μερίδιο των συγκεκριμένων υπηρεσιών στη συνολική επένδυση που κατευθύνθηκε προς ευρωπαϊκό πρωτότυπο περιεχόμενο, εξαιρουμένων των δικαιωμάτων για ειδήσεις και αθλητικά, έχει αυξηθεί κατακόρυφα, αντιπροσωπεύοντας κάτι λιγότερο από το ένα τέταρτο (24%) των συνολικών δαπανών πέρυσι, από 16 τοις εκατό το 2021.
Οι ιδιωτικοί και οι δημόσιοι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς συνεχίζουν να χρηματοδοτούν το μεγαλύτερο μέρος του ευρωπαϊκού περιεχομένου, επενδύοντας 15,8 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022 – ή το 76 τοις εκατό συνολικά. Η έκθεση υπολογίζει τη συνολική επένδυση σε ευρωπαϊκό πρωτότυπο περιεχόμενο, για το 2022, σε 20,8 δισεκατομμύρια ευρώ.
Μεταξύ των υπηρεσιών, το Netflix, που επένδυσε 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ σε ευρωπαϊκό πρωτότυπο περιεχόμενο μέσα στην περασμένη χρονιά, και η Amazon, με 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ, αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών. Ακολουθεί το Disney+ (500.000 ευρώ), το HBO Max (400.000 ευρώ) και το Apple TV+ (400.000 ευρώ).
Εντούτοις, η απότομη άνοδος στην ανάπτυξη μπορεί να είναι βραχύβια. Η έκθεση της EAO σημειώνει ότι ορισμένες πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένων των Disney+ και HBO Max «ανακοίνωσαν ότι θα περιορίσουν τις επενδύσεις τους σε περιεχόμενο εκτός ΗΠΑ».
Η συντριπτική πλειονότητα των κεφαλαίων -83 τοις εκατό το 2022- αφορά σε «scripted» περιεχόμενο (που βασίζεται σε σενάριο). Την ίδια στιγμή, οι παραγωγές της Βρετανίας και της Ισπανίας αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των επενδύσεων. Οι πλατφόρμες χρηματοδότησαν βρετανικές και ισπανικές παραγωγές ύψους 2,7 δισ. το 2022 – ποσό που είναι σχεδόν διπλάσιο από τις επενδύσεις σε παραγωγές στις άλλες τρεις μεγάλες αγορές (Γαλλία, Γερμανία και Ιταλία, με 1,4 δισεκατομμύρια συνδυαστικά). Οι βρετανικές και οι ισπανικές παραγωγές αντιπροσωπεύουν το 37 τοις εκατό των δαπανών.
Σε κάθε περίπτωση, οι δημόσιοι και ιδιωτικοί ραδιοτηλεοπτικοί φορείς παραμένουν οι «παίκτες» με τις περισσότερες επενδύσεις στην Ευρώπη, επενδύοντας 45,4 δισεκατομμύρια ευρώ για περιεχόμενο μέσα στο 202, εκ των οποίων το 35% είναι πρωτότυπο. Οι άδειες για αθλητικό περιεχόμενο αντιπροσωπεύουν το 28 τοις εκατό των δαπανών, ενώ οι εξαγορές ταινιών και σειρών από τρίτους, όπως από τις ΗΠΑ, αποτελούν το 26 τοις εκατό των συνολικών δαπανών.