Η Google ανακοίνωσε πως προχωρά σε δύο σημαντικές αλλαγές στο AdSense οι οποίες, όπως αναφέρει, δεν αναμένεται να οδηγήσουν σε διαφοροποίηση των κερδών και των πληρωμών για τους εκδότες.
Μέχρι τώρα, η Google πληρώνει τους εκδότες όταν κάποιος κάνει κλικ σε μια διαφήμιση στον ιστότοπο τους – «ανά κλικ». Το AdSense θα προχωρήσει σύντομα στην πραγματοποίηση πληρωμών «ανά εμφάνιση», κάτι που η εταιρεία σημειώνει ότι είναι το πρότυπο της αγοράς για τα λεγόμενα display ads (banner κτλ).
Ως εκ τούτου, αυτό θα «παρέχει έναν πιο ομοιόμορφο τρόπο πληρωμής στους εκδότες για τον διαφημιστικό χώρο που προσφέρουν στα προϊόντα της Google και στις πλατφόρμες τρίτων, βοηθώντας τους να πραγματοποιούν συγκρίσεις με άλλους τεχνολογικούς παρόχους που χρησιμοποιούν».
Η εταιρεία τονίζει πως «είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτή η αλλαγή δεν θα επηρεάσει τον τύπο ή την ποσότητα των διαφημίσεων που μπορούν να εμφανίσουν οι εκδότες στους ιστότοπούς τους». Εν τω μεταξύ, αλλάζει, επίσης, τη δομή κατανομής εσόδων του AdSense, έτσι ώστε οι χρεώσεις να μην υποβάλλονται σε επεξεργασία σε μία μόνο συναλλαγή.
«Διαχωρίζουμε το μερίδιο εσόδων του AdSense σε ξεχωριστές τιμές για την πλευρά αγοράς και πώλησης. Για την προβολή διαφημίσεων με το AdSense για περιεχόμενο, οι εκδότες θα λαμβάνουν το 80% των εσόδων, αφού η πλατφόρμα λάβει την αμοιβή της, είτε πρόκειται για buy-side είτε για πλατφόρμες τρίτων».
Ο τεχνολογικός κολοσσός λέει ότι «οι εκδότες θα συνεχίσουν να διατηρούν περίπου το 68% των εσόδων». «Για παράδειγμα, όταν το Google Ads αγοράζει display ads στο AdSense, το Google Ads θα κρατά κατά μέσο όρο το 15% των δαπανών των διαφημιζόμενων. Υπάρχουν παραλλαγές επειδή το Google Ads δεν λαμβάνει μια σταθερή χρέωση ανά εμφάνιση, καθώς πολλοί διαφημιστές επιλέγουν να πληρώσουν με βάση τις ενέργειες των χρηστών, όπως ένα κλικ ή ένα conversion».
Αυτές οι αλλαγές θα τεθούν σε ισχύ «στις αρχές του επόμενου έτους» και δεν «απαιτούν καμία ενέργεια από τους εκδότες». Σύμφωνα με την Google, έχουν πραγματοποιηθεί δοκιμές για πιθανές αλλαγές στα κέρδη των εκδοτών και δεν αναμένεται να υπάρξει κάποια διαφοροποίηση. Η συνέπεια και η «μεγαλύτερη διαφάνεια» αναφέρθηκαν ως ο λόγος για όλες τις παραπάνω αλλαγές.