Η SK Telecom και η Deutsche Telekom ανακοίνωσαν ότι υπέγραψαν μια επιστολή προθέσεων, με στόχο την από κοινού ανάπτυξη ενός LLM (large language model) για τον τηλεπικοινωνιακό τομέα, το οποίο θα επιτρέπει στις εταιρείες της αγοράς «να αναπτύσσουν μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης εύκολα και γρήγορα».
Η τελετή πραγματοποιήθηκε στο SK Seorin Building που βρίσκεται στη Σεούλ, με την παρουσία βασικών στελεχών και των δύο εταιρειών. Αυτή η εξέλιξη σηματοδοτεί το πρώτο αποτέλεσμα των συζητήσεων του Global Telco AI Alliance, το οποίο δημιουργήθηκε από τις SKT, Deutsche Telekom, E& και Singtel τον Ιούλιο του 2023.
Η SKT και η Deutsche Telekom σχεδιάζουν να συνεργαστούν με εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης όπως η Anthropic (Claude 2) και η Meta (Llama2) για να αναπτύξουν ένα πολύγλωσσο LLM, που θα είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες της τηλεπικοινωνιακής αγοράς. Σκοπεύουν να παρουσιάσουν την πρώτη έκδοση του τηλεπικοινωνιακού LLM μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024.
Όπως αναφέρεται, το LLM που θα στοχεύει στις τηλεπικοινωνίες θα έχει μεγαλύτερη κατανόηση των περιοχών που σχετίζονται με τις σχετικές υπηρεσίες και τις προθέσεις των πελατών, σε σύγκριση με τα γενικής χρήσης LLM, καθιστώντας το κατάλληλο για υπηρεσίες όπως τα κέντρα επικοινωνίας AI.
Ο στόχος είναι να υποστηριχθούν οι πάροχοι σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης, της Ασίας και της Μέσης Ανατολής, στην ανάπτυξη generative υπηρεσιών τεχνητής νοημοσύνης, όπως ΑΙ εκπροσώπων, προσφέροντας ευελιξία.
Αυτό, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, θα επιτρέψει στους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους να εξοικονομήσουν χρόνο και κόστος στην ανάπτυξη μεγάλων πλατφορμών και να εξασφαλίσουν νέες επιχειρηματικές και αναπτυξιακές ευκαιρίες, μέσω της καινοτομίας της τεχνητής νοημοσύνης «που αλλάζει» τα παραδοσιακά πρότυπα στον τηλεπικοινωνιακό τομέα.
Για το σκοπό αυτό, η SKT και η Deutsche Telekom σχεδιάζουν να αναπτύξουν από κοινού τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι για τη δημιουργία generative υπηρεσιών τεχνητής νοημοσύνης, με στόχο τη μείωση του χρόνου ανάπτυξης και του κόστους.
Η τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με τις δύο εταιρείες, μπορεί να εφαρμοστεί σε διάφορους τομείς, όπως στο network monitoring και στις επιτόπιες ενέργειες, για αύξηση της αποτελεσματικότητας, κάτι που οδηγεί σε εξοικονόμηση κόστους.
Μέσω αυτής της συνεργασίας, οι δύο εταιρείες θα ανταποκριθούν στην πρόσφατη αύξηση της ζήτησης για τεχνητή νοημοσύνη στην τηλεπικοινωνιακή αγορά, ενώ παράλληλα θα προωθήσουν την επέκταση του παγκόσμιου οικοσυστήματος μέσω της εισαγωγής βελτιστοποιημένης AI για συγκεκριμένες βιομηχανίες και τομείς.