Οι περισσότεροι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι έχουν εντοπίσει τη δυνητική αξία της Generative AI (GenAI) στην ανάπτυξη των υπηρεσιών και τη λειτουργία τους, ενώ σχεδόν οι μισοί αναμένεται να την υιοθετήσουν για διάφορες περιπτώσεις χρήσης μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε 102 telcos από την Amazon Web Services (AWS).
Με βάση το feedback από ανώτερα στελέχη στη Βόρεια Αμερική, τη Δυτική Ευρώπη και την Ασία-Ειρηνικό, η υιοθέτηση είναι σχετικά γρήγορη και ευρεία. Σύμφωνα με την AWS, το 19% των παρόχων έχουν εφαρμόσει ή βρίσκονται στη διαδικασία εφαρμογής ενός use case γύρω από την GenAI, αν και αυτό ποικίλλει ανάλογα με την περιοχή, με το 21% των ερωτηθέντων στη Βόρεια Αμερική να δραστηριοποιούνται γύρω από σχετικές εφαρμογές GenAI και μόλις το 16% στην Ασία-Ειρηνικό.
Αλλά το ποσοστό του 19% πρόκειται να αναπτυχθεί γρήγορα, με την πρόβλεψη για υιοθέτηση use cases να φτάνει το 34% μέσα σε ένα χρόνο και το 48% μέσα σε δύο χρόνια. Αυτό συμβαίνει επειδή πολλοί πάροχοι πιστεύουν ότι η GenAI επιτρέπει use cases που δεν εξυπηρετούνται, επί του παρόντος, από υπάρχουσες εφαρμογές και διαδικασίες, παρόλο που η πιο ευρέως διαδεδομένη περίπτωση χρήσης, αυτή τη στιγμή, είναι τα chatbot πελατών. Η έρευνα διαπίστωσε ότι το 41% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η GenAI θα προσφέρει νέες δυνατότητες, το 23% δεν είναι ακόμη σίγουρο και το 36% δεν βλέπει την αξία του GenAI.
Όσον αφορά τους τομείς στους οποίους το GenAI είναι πιθανό να χρησιμοποιηθεί περισσότερο, η εξυπηρέτηση πελατών και το IT δείχνουν οι πιο υποσχόμενοι. Το 92% αναφέρει ότι η GenAI είτε υλοποιείται, είτε αξιολογείται και είναι πολύ πιθανό να αναπτυχθεί για εφαρμογές chatbot που θα βοηθήσουν τους πελάτες, ενώ το 75% το θεωρεί χρήσιμο για τους υπαλλήλους, όσον αφορά και στην αντιμετώπιση προβλημάτων.
Στο IT, το 82% ήδη εφαρμόζει ή αναμένεται να εφαρμόσει εργαλεία GenAI για αυτοματοποιημένη δημιουργία κώδικα, εντοπισμό σφαλμάτων και δοκιμές, ενώ το 79% τη θεωρεί χρήσιμη για την καθοδηγούμενη βοήθεια εργαζομένων και το 77% για την αυτοματοποιημένη τεκμηρίωση κώδικα.
Οι προσδοκίες δεν είναι τόσο υψηλές στον τομέα του δικτύου: εδώ, η πιο πιθανή περίπτωση χρήσης είναι η καθοδηγούμενη βοήθεια εργαζομένων για εγκατάσταση, αντιμετώπιση προβλημάτων και συντήρηση, με 62%, ενώ μόνο το 55% αναμένει να χρησιμοποιήσει το GenAI για generative σχεδιασμό διαδρομής/δικτύου και διαμόρφωση δικτύου. Η υψηλότερη βαθμολογία στον τομέα του μάρκετινγκ και των προϊόντων είναι για τη δημιουργία περιεχομένου, με 78%.
Ίσως δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι περισσότερο από το 65% των ερωτηθέντων αναμένουν να χρησιμοποιήσουν μοντέλα που είναι διαθέσιμα στην αγορά και στη συνέχεια να τα εκπαιδεύσουν με τα δικά τους δεδομένα – μόνο το 15% αναμένει να αναπτύξει το δικό του μοντέλο. Όταν ρωτήθηκαν εάν η ενσωμάτωση του GenAI πάνω από τις υπάρχουσες εφαρμογές και διαδικασίες, που δεν είναι GenAI, θα είναι πρόκληση, το 61% συμφώνησε ότι θα είναι, το 21% είναι ουδέτερο και το 18% διαφώνησε.
Οι προκλήσεις είναι σημαντικές και διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή. Οι συντάκτες της έκθεσης σημειώνουν: «οι ευρωπαϊκοί CSP είναι πιο προσεκτικοί όσον αφορά στην υιοθέτηση γενετικής τεχνητής νοημοσύνης», δεδομένων κανόνων όπως ο GDPR. Οι μεγαλύτερες ανησυχίες σχετίζονται με την ασφάλεια των δεδομένων, το απόρρητο και τη διακυβέρνηση, τις οποίες αναφέρει το 61%, ενώ το 51% αναφέρεται στην έλλειψη εσωτερικής τεχνογνωσίας για την εφαρμογή και τη διαχείριση του GenAI. Μόλις το 46% των ερωτηθέντων στην έρευνα έχει ανησυχίες σχετικά με την ακρίβεια και την αξιοπιστία.