Η Meta Platforms εξετάζει ένα σχέδιο μέσω του οποίου θα προσφέρει συνδρομητική πρόσβαση στο Facebook και το Instagram, με ένα κόστος που θα φτάνει ακόμη και τα 14 δολάρια (13,36 ευρώ).
Μέσω αυτής της συνδρομής, οι χρήστες θα έχουν πρόσβαση σε εκδόσεις των δύο υπηρεσιών που δεν θα προβάλουν διαφημίσεις – διαφορετικά, θα πρέπει να βλέπουν εξατομικευμένες διαφημίσεις στις δωρεάν εκδόσεις.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal, η Meta θα χρεώνει περίπου 10 ευρώ το μήνα, από desktop υπολογιστή, για έναν λογαριασμό Facebook ή Instagram και περίπου 6 ευρώ για κάθε επιπλέον συνδεδεμένο λογαριασμό.
Σε mobile συσκευές, η τιμή για κάθε μεμονωμένο λογαριασμό θα φτάνει περίπου τα 13 ευρώ, καθώς η Meta θα συνυπολογίζει και τις προμήθειες που χρεώνονται από τα καταστήματα εφαρμογών της Apple και της Google, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα της WSJ.
Η εταιρεία βρέθηκε αντιμέτωπη με πρόστιμο 390 εκατομμυρίων ευρώ από τον Επίτροπο Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων της Ιρλανδίας, με την αρχή να ενημερώνει τον τεχνολογικό κολοσσό ότι δεν μπορεί να στείλει διαφημίσεις στους χρήστες με βάση τη διαδικτυακή τους δραστηριότητα.
Στη συνέχεια, η Meta ανέφερε ότι σκοπεύει να ζητήσει τη συγκατάθεσή των χρηστών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, προτού επιτρέψει στις επιχειρήσεις να στοχεύσουν διαφημίσεις, ώστε να αντιμετωπιστεί μια σειρά κανονιστικών απαιτήσεων.
Η Meta δηλώνει τώρα στις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές ότι ελπίζει να εφαρμόσει το νέο πλάνο, το οποίο αποκαλεί «subscription no ads» (SNA), μέσα στους επόμενους μήνες, για τους χρήστες στην Ευρώπη.
Ένας εκπρόσωπος της Meta δήλωσε ότι η εταιρεία πιστεύει σε «δωρεάν υπηρεσίες που υποστηρίζονται από εξατομικευμένες διαφημίσεις», αλλά διερευνά «επιλογές για να διασφαλίσουμε ότι συμμορφωνόμαστε με τις εξελισσόμενες ρυθμιστικές απαιτήσεις».
Οι New York Times ανέφεραν ότι η Meta εξετάζει επί πληρωμή εκδόσεις του Facebook και του Instagram, χωρίς διαφημίσεις, για χρήστες που διαμένουν στην ΕΕ, χωρίς να δώσει λεπτομέρειες σχετικά με το πόσο θα κοστίζουν.