Το ζήτημα της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) στην εκπαίδευση αλλά και των κινδύνων που ενέχουν ι τέθηκε στη συζήτηση , στο πλαίσιο του 11ου Athens Democracy Forum, που διοργανώθηκε υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου, από τις 27 Σεπτεμβρίου έως τις 29 Σεπτεμβρίου, με συντονίστρια την Pamela Paul, αρθρογράφο της εφημερίδας The New York Times.
Το σχολείο και η εκπαίδευση δεν αφορούν μόνο στη γνώση αλλά και στην κοινωνική αλληλεπίδραση, όπως τόνισε η Ιρίνα Μπόκοβα, πρώην Γενική Διευθύντρια της UNESCO και Πρόεδρος του Ιδρύματος Δημοκρατία και Πολιτισμός. «Φοβάμαι ότι η τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση θα περιορίσει τα οφέλη της κοινωνικοποίησης και της σχολικής εκπαίδευσης, όπως τη δημιουργία αξιών, την ενσυναίσθηση, την ομαδική εργασία», είπε, προσθέτοντας ότι δεν υποκαθιστά τους δασκάλους.
Από την άλλη πλευρά, ο Brando Benifei, μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και εισηγητής για τον νόμο περί τεχνητής νοημοσύνης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τόνισε ότι οι νέοι είναι πιο εξοικειωμένοι με την τεχνητή νοημοσύνη ως εργαλείο, από ό,τι τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας. Σύμφωνα με τον ίδιο, εάν υπάρξη σωστή καθοδήγηση, μπορεί να βοηθήσει τους δασκάλους και όχι να τους υποκαταστήσει. Επιπλέον, ανέφερε ότι είναι σωστή η παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην τροποποίηση της αρχικής πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προκειμένου να τεθεί η εξέλιξη των παιδιών στο επίκεντρο των ρυθμιστικών προσπαθειών. Σημείωσε περαιτέρω την ανάγκη να προστεθούν υδατογραφήματα (watermarks) στις εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, έτσι ώστε να διακρίνεται αν μία εργασία έχει γραφτεί από άνθρωπο ή από πλατφόρμα ΑΙ, δηλαδή να διαχωρίζεται η «πραγματικότητα από την φαντασία».
Ο Royal Hansen, Αντιπρόεδρος της Google, αρμόδιος για θέματα Privacy, Safety και Security Engineering, μίλησε για την εμπειρία του σχετικά με το πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολικές κοινότητες, συμπεριλαμβανομένων μαθητών που δεν έχουν ισότιμη πρόσβαση σε πόρους ή άλλη υποστήριξη. «Γι’ αυτούς, η τεχνολογία και οι υπολογιστές είναι το παράθυρό τους στον κόσμο», είπε. Πρόσθεσε επίσης ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι μια «συναρπαστική πρόκληση», η οποία θα πρέπει να ισορροπεί την τόλμη με την υπευθυνότητα, ειδικότερα όταν πρόκειται για εργαλεία σχεδιασμένα για εκπαίδευση, όπου οι εταιρείες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικές. .
Τέλος, ο Dr Jaeho Yeom, Πρόεδρος του Πανεπιστημίου Taejae, επεσήμανε ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι ένα μέσο παροχής γνώσης στους μαθητές με έναν μάλλον προσαρμοσμένο τρόπο. Είπε πως η κοινωνικοποίηση είναι πολύ σημαντική, αλλά η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει να γίνει ο σχολικός χρόνος πιο ποιοτικός. Όπως ανέφερε, η ΤΝ δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να μην αφιερώνουν πολύ χρόνο σε διαδικασίες και να επικεντρώνονται σε πιο δημιουργικές δραστηριότητες. «Σε σχέση με το θέμα αυτού του συνεδρίου», σημείωσε, «θα πρέπει να κατευθύνουμε τα σχολεία και τα πανεπιστήμια σε μία λογική, σύμφωνα με την οποία ο χρόνος που αφιερώνουν τα παιδιά στην τάξη να αξιοποιείται για την εξοικείωση σε θέματα όπως δημοκρατικές αξίες, ενσυναίσθηση, ανάπτυξη χαρακτήρα, βελτίωση κοινωνικών δεξιοτήτων και δημιουργία ηγετών και όχι να καταναλώνεται σε χρονοβόρες διαδικασίες γνώσης».