Η Deutsche Telekom είναι το πολυτιμότερο ευρωπαϊκό brand, με την αξία του να φτάνει τα 60,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Ο τηλεπικοινωνιακός όμιλος, σύμφωνα με έκθεση που έδωσε στη δημοσιότητα η Brand Finance, αύξησε την αξία του brand του κατά 17%, ξεπερνώντας την πρώην «πρωταθλήτρια» Mercedes-Benz.
Με βάση την κατάταξη της ως το δεύτερο πολυτιμότερο τηλεπικοινωνιακό brand παγκοσμίως, η ανάδειξη της Deutsche Telekom ως το πολυτιμότερο ευρωπαϊκό brand έρχεται, όπως αναφέρει η έρευνα, «ως αποτέλεσμα της ισχυρής αύξησης των εσόδων στις ευρωπαϊκές αγορές και του αυξανόμενου αριθμού πελατών. Ο τελευταίος παράγοντας έχει, επίσης, ωθήσει σημαντικά την ανάπτυξη του brand στις ΗΠΑ, όπου σημειώθηκαν ρεκόρ στην προσθήκη νέων πελατών».
Ο David Haigh, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Brand Finance, σχολίασε πως «η Deutsche Telecom είχε μια αξιοσημείωτη χρονιά, ξεπερνώντας τη Mercedes-Benz για να γίνει πρωταθλητής των ευρωπαϊκών brand. Χάρη στις προσπάθειές του για rebranding, ο γερμανικός κολοσσός των τηλεπικοινωνιών έχει βελτιώσει με επιτυχία την προβολή και τη δύναμή του σε διάφορες διεθνείς αγορές και καταναλωτικά τμήματα, ευθυγραμμιζόμενος με τη φιλοδοξία του να γίνει ηγέτης της αγοράς, όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά και παγκοσμίως».
Υπενθυμίζεται πως, πριν από μερικές εβδομάδες, ανέβηκε στην εμπρόσθια όψη του Μεγάρου του ΟΤΕ, ακριβώς κάτω από το λογότυπο του Ομίλου, το «T» της Deutsche Telekom. Η συγκεκριμένη εξέλιξη αποτελεί μέρος της στρατηγικής που έχει ήδη ανακοινωθεί, όταν ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Μιχάλης Τσαμάζ, μιλώντας στους μετόχους κατά την ετήσια γενική συνέλευση του ΟΤΕ, ανακοίνωσε τη σταδιακή ενσωμάτωση του σήματος «T» της Deutsche Telekom στην επικοινωνία του Ομίλου.
Η Mercedes-Benz είναι η δεύτερη πολυτιμότερη ευρωπαϊκή μάρκα, με αξία brand 56,7 δισ. ευρώ. Η Mercedes-Benz (με αύξηση της αξίας του brand κατά 8%, στα 56,7 δισεκατομμύρια ευρώ) ηγείται του γκρουπ των πολυτελών αυτοκινητοβιομηχανιών. Παρά την πτώση στη δεύτερη θέση, το brand της «συνεχίζει να απολαμβάνει διεθνή ανάπτυξη. Αυτή η ανάπτυξη μπορεί να αποδοθεί σε καινοτόμες εξελίξεις νέων προϊόντων, που αντικατοπτρίζουν μια μετάβαση σε ολόκληρη τη βιομηχανία στα ηλεκτρικά οχήματα και ένα αποκλειστικά ηλεκτρικό μέλλον».
Μια άλλη γερμανική μάρκα κλείνει την πρώτη τριάδα, καθώς ο Όμιλος Allianz ξεπέρασε τη Shell. Η Allianz (η αξία του brand της αυξήθηκε κατά 20%, στα 46,6 δισεκατομμύρια ευρώ) είναι η τρίτη πιο πολύτιμη ευρωπαϊκή μάρκα για τη φετινή χρονιά. Η αξία του brand της έχει αυξηθεί «λόγω των αποτελεσμάτων ρεκόρ στα έσοδα και τα λειτουργικά κέρδη το 2022, επιδεικνύοντας ιδιαίτερα ισχυρές επιδόσεις. Η ικανοποίηση των πελατών και των εργαζομένων για το brand έφτασε σε υψηλό όλων των εποχών, ενισχύοντας τη θέση της ως ένα από τα μεγαλύτερα και πιο αξιόπιστα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στον κόσμο».
Την ίδια στιγμή, η Swisscom, σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα, είναι η ισχυρότερη ευρωπαϊκή μάρκα. Ο ελβετικός τηλεπικοινωνιακός κολοσσός ενίσχυσε τη δύναμη του brand του «μέσω των πρωτοποριακών πρωτοβουλιών στην ευρωπαϊκή αγορά 5G, ανακοινώνοντας τη νέα υπηρεσία Fixed Wireless Access 5G για επιχειρηματικούς πελάτες στα τέλη του περασμένου έτους. Η Swisscom έχει δεσμευτεί να ενισχύσει τη δύναμη του brand και την παγκόσμια φήμη μέσω της δημιουργίας περισσότερων φυσικών καταστημάτων σε όλο τον κόσμο, καθώς και της αναθεώρησης των προσπαθειών γύρω από το branding της, τόσο στα καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο».
Κάθε χρόνο, η Brand Finance εξετάζει 5.000 από τα μεγαλύτερα brands και δημοσιεύει περισσότερες από 100 αναφορές. Οι 500 πιο πολύτιμες και ισχυρότερες ευρωπαϊκές μάρκες στον κόσμο περιλαμβάνονται στην ετήσια κατάταξη Brand Finance Europe 500 2023.