Σε 579,5 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν το 2022 τα έσοδα της Wind, σήμερα Nova, παρουσιάζοντας αύξηση 1,6%, ενώ το τελικό αποτέλεσμα ήταν ζημιά 15,5 εκατ. έναντι επίσης ζημιάς 49,4 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά.
Η εν λόγω τηλεπικοινωνιακή εταιρεία έχει συγχωνευτεί στις αρχές του τρέχοντος έτους με τη Nova ως εκ τούτου η οικονομική έκθεση του προηγούμενου έτους που υποχρεωτικά δημοσιεύεται στο ΓΕΜΗ είναι η τελευταία με την προηγούμενη μορφή της.
Βάσει των στοιχείων λοιπόν της οικονομικής έκθεσης της Wind (δημοσιεύτηκε χθες) οι συνολικές κεφαλαιουχικές δαπάνες το 2022 ανήλθαν σε 136,7 εκατ. (εξαιρουμένων των κεφαλαιουχικών δαπανών για εξαγορές και ανανεώσεις αδειών φάσματος) έναντι 133,4 εκατ. το 2021.
Τα αναπροσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (adjusted EBITDA) – αναπροσαρμοσμένα για αποζημιώσεις, προγράμματα παροχής δικαιωμάτων προαίρεσης μετοχών και για επαγγελματικές αμοιβές αποδιδόμενες σε συγκεκριμένα έργα ή συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της αντίστοιχης περιόδου – όπως προκύπτει από τις Οικονομικές καταστάσεις, αυξήθηκαν από 229,7 εκατ. το 2021 (αναμορφωμένο) σε 236,5 εκατ. το 2022, αύξηση 3%.
Με βάση την ανάλυση στην οικονομική έκθεση τα έσοδα από υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας αντιπροσωπεύουν το 49,7% των συνολικών εσόδων, της σταθερής τηλεφωνίας το 31,2%, η διασύνδεση το 5,9%, οι πωλήσεις εξοπλισμού το 4,3% και η χονδρική το 5,9% (άλλα έσοδα 3%).
Όπως επίσης σημειώνεται τα συνολικά έσοδα από υπηρεσίες αυξήθηκαν 1% σε ετήσια βάση και η ανάπτυξη σε όλους τους τομείς εξαιρουμένης της καρτοκινητής, επηρεάστηκε αρνητικά από τον επιθετικό ανταγωνισμό (π.χ. καλοκαιρινή προσφορά απεριόριστων δεδομένων).
Από τα υπόλοιπα στοιχεία αξίζει να αναφέρουμε τα παρακάτω:
Τα έσοδα χονδρικής NGA αυξήθηκαν στα 26,8 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με τα 11,9 εκατ. ευρώ το 2021, κυρίως λόγω της επέκτασης της πελατειακής βάσης χονδρικής, φτάνοντας τις 236,4 χιλιάδες (αυξημένη κατά 118% το 2022) με μια σταθερή αύξηση στα 63,8%.
Η πελατειακή βάση NGA αυξήθηκε στις 384 χιλιάδες το 2022, συγκριτικά με 309 χιλιάδες το 2021, με ποσοστό διείσδυσης 56,4% στη βάση των πελατών σταθερής τηλεφωνίας, και μέσο εξερχόμενο έσοδο NGA ανά πελάτη να είναι 5,6 ευρώ υψηλότερο από αυτό του ADSL.
Η πελατειακή βάση των συνδρομητών συμβολαίου αυξήθηκε κατά 7% σε ετήσια βάση, στηριζόμενη στις πρωτοβουλίες διαχείρισης πελατειακών σχέσεων, φτάνοντας τους 1,1 εκατ. συνδρομητές τον Δεκέμβριο 2022, με 71 χιλιάδες περισσότερες καθαρές προσθήκες πελατών, συγκριτικά με το δωδεκάμηνο που έκλεισε στις 31 Δεκεμβρίου 2021.
Στο τέλος του 2022 η βάση ιδιωτών καταναλωτών με συνδυαστικές υπηρεσίες ανήλθε σε 293.996 καταγράφοντας περίπου 15 χιλιάδες καθαρές προσθήκες ενώ η πελατειακή βάση με υπηρεσίες quad-play διαμορφώθηκε στις 39,7 χιλιάδες.
Τα έσοδα της σταθερής τηλεφωνίας αυξήθηκαν κατά 4,8% σε ετήσια βάση, έχοντας ενισχυθεί από την εξέλιξη του NGA. Η πελατειακή βάση αυξήθηκε κατά 3,4%, λόγω σημαντικών πρωτοβουλιών διαχείρισης πελατειακών σχέσεων, υποστηριζόμενη από υψηλότερες διατηρούμενες γραμμές (αυξημένες κατά 4,8%).