Η Βρετανία έθεσε το ρυθμιστικό πλαίσιο γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη, κάτι που αποσκοπεί στην αποτροπή της κυριαρχίας μιας μικρής ομάδας εταιρειών εις βάρος των καταναλωτών και των επιχειρήσεων, τονίζοντας την ανάγκη για υπευθυνότητα και διαφάνεια.
Η βρετανική Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) προσπαθεί, όπως αναφέρουν τα διεθνή μέσα, όπως και άλλες αρχές σε όλο τον κόσμο, να ελέγξει ορισμένες από τις πιθανές αρνητικές συνέπειες της τεχνητής νοημοσύνης, χωρίς να καταπνίξει την καινοτομία.
Οι επτά αρχές στοχεύουν στη ρύθμιση θεμελιωδών μοντέλων όπως το ChatGPT, καθιστώντας τους developers υπεύθυνους, εμποδίζοντας το Big Tech να περιορίσει την τεχνολογία στις πλατφόρμες του και σταματώντας αντιανταγωνιστικές συμπεριφορές, όπως το λεγόμενο «bundling».
Η διευθύνουσα σύμβουλος της CMA, Sarah Cardell, δήλωσε ότι υπάρχουν πραγματικές δυνατότητες για την τεχνολογία, ώστε να ενισχυθεί η παραγωγικότητα και να διευκολυνθούν εκατομμύρια καθημερινές εργασίες – αλλά ένα θετικό μέλλον «δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο».
Πρόσθεσε ότι υπάρχει κίνδυνος να κυριαρχήσουν λίγοι «παίκτες» στην αγορά, ασκώντας ισχύ που θα εμποδίσει τα πλήρη οφέλη να γίνουν αισθητά σε ολόκληρη την οικονομία.
«Γι’ αυτό προτείναμε αυτές τις νέες αρχές και ξεκινήσαμε ένα ευρύ πρόγραμμα, για να διασφαλίσουμε ότι η ανάπτυξη και η χρήση τέτοιων μοντέλων εξελίσσεται με τρόπο που προάγει τον ανταγωνισμό και προστατεύει τους καταναλωτές».
Οι προτεινόμενες αρχές της CMA, οι οποίες έρχονται έξι εβδομάδες πριν η Βρετανία φιλοξενήσει μια παγκόσμια σύνοδο για την ασφάλεια της AI, θα στηρίξουν την προσέγγισή της για την τεχνητή νοημοσύνη, όταν αναλάβει νέες εξουσίες τους επόμενους μήνες, σε σχέση με την επίβλεψη των ψηφιακών αγορών.
Πρόσθεσε ότι θα ζητήσει feedback από κορυφαίες εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης, όπως οι Google, Meta, OpenAI, Microsoft, NVIDIA και Anthropic, καθώς και κυβερνήσεις, ακαδημαϊκούς και άλλες ρυθμιστικές αρχές.
Οι προτεινόμενες αρχές καλύπτουν, επίσης, την ποικιλία των επιχειρηματικών μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων τόσο των ανοιχτών όσο και των κλειστών, και την ευελιξία για τις επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν πολλαπλά μοντέλα.