Ο Mozilla Foundation έδωσε στη δημοσιότητα την ανάλυση του, σε σχέση με το πόσο καλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες χειρίζονται το απόρρητο των δεδομένων που συλλέγονται από τα συνδεδεμένα αυτοκίνητά τους.
Οι ερευνητές… τρομοκρατήθηκαν από τα ευρήματα, δηλώνοντας ότι «τα αυτοκίνητα είναι η χειρότερη κατηγορία προϊόντων που έχουμε εξετάσει ποτέ, σε σχέση με την προστασία της ιδιωτικότητας».
O Mozilla εξέτασε 25 μάρκες αυτοκινήτων και διαπίστωσε ότι συγκεντρώνουν πάρα πολλά προσωπικά δεδομένα και από πολλές πηγές – παρακολουθώντας όχι μόνο ποια κουμπιά πατάει ο χρήστης, αλλά και τι κάνει στις διάφορες εφαρμογές του συστήματος ψυχαγωγίας, όπως και δεδομένα από άλλες πηγές. Ακόμη και όταν συνδέεται ένα smartphone με το αυτοκίνητο.
Ενώ ορισμένα δεδομένα που συλλέγονται φαίνονται αβλαβή ή ακόμη και χρήσιμα -όπως τα σχόλια για τη βελτίωση της εργονομίας της καμπίνας και των διεπαφής χρήστη- ορισμένα φαίνεται πως δεν εμπίπτουν στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Ο Mozilla αναφέρει πως το 84% των brands που αναλύθηκαν είπαν ότι μπορούν να μοιραστούν τα δεδομένα του χρήστη και το 76 τοις εκατό ότι μπορούν να τα πουλήσουν. Και περισσότερα από τα μισά brands λένε ότι θα μοιραστούν δεδομένα με τις αρχές επιβολής του νόμου κατόπιν αιτήματος. Από τα brands που εξετάστηκαν, η Tesla τα πήγε χειρότερα.
Ο Mozilla προτείνει ότι η αύξηση της ευαισθητοποίησης είναι η λύση και συλλέγει υπογραφές επί του θέματος.