Στην τέταρτη ετήσια έρευνα με τίτλο «Connected Consumer», η Deloitte διαπιστώνει ότι οι καταναλωτές επιδιώκουν να εξορθολογίσουν τη ψηφιακή τους ζωή, μειώνοντας τον αριθμό των συσκευών που διαθέτουν, ενώ ταυτόχρονα αγκαλιάζουν τις virtual εμπειρίες και απαιτούν τεχνολογική καινοτομία.
Η μελέτη, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 2.000 Αμερικανοί, παρέχει πληροφορίες για το πώς οι άνθρωποι ενσωματώνουν τις ψηφιακές τεχνολογίες στη ζωή τους και υπογραμμίζει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που αντιμετωπίζουν, τόσο οι καταναλωτές όσο και οι εταιρείες τεχνολογίας, στον διασυνδεδεμένο κόσμο.
Ένα από τα βασικά ευρήματα της έρευνας είναι ότι τα νοικοκυριά υιοθετούν μια πιο στρατηγική προσέγγιση γύρω από την κατοχή συσκευών. Ενώ σχεδόν τα μισά νοικοκυριά (48%) αγόρασαν τουλάχιστον μία νέα συνδεδεμένη συσκευή το 2023, ο μέσος αριθμός ανά νοικοκυριό μειώθηκε από 25 το 2021 σε 21 το 2023.
Αυτό δείχνει μια συνειδητή προσπάθεια για τον εξορθολογισμό και την εξάλειψη των ξεπερασμένων ή λιγότερο χρήσιμων συσκευών, ενώ παράλληλα δημιουργείται χώρος για νέες που ευθυγραμμίζονται καλύτερα με τις ανάγκες τους, τονίζει η Deloitte.
Ωστόσο, η διαχείριση του αυξανόμενου αριθμού συσκευών και συνδρομών παραμένει πρόκληση για πολλούς καταναλωτές. Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 41% των ερωτηθέντων αντιπαθεί τη διαχείριση των συσκευών τους και το 28% αισθάνεται πιεσμένο από τον τεράστιο αριθμό συσκευών και συνδρομών που πρέπει να διαχειριστεί.
Η μελέτη ρίχνει επίσης φως στις εξελισσόμενες προτιμήσεις σχετικά με την εργασία. Η ζήτηση για υβριδική εργασία έχει αυξηθεί, με το 56% να εργάζεται εξ αποστάσεως ή με υβριδικό τρόπο στην κύρια εργασία του, τον περασμένο χρόνο.
Αυτή η αλλαγή καθοδηγείται από την επιθυμία για καλύτερες σχέσεις με την οικογένεια και τους συναδέλφους, τη βελτίωση της υγείας και της ευημερίας. Καθώς η υβριδική εργασία εξαπλώνεται, οι επιχειρήσεις καλούνται να ανανεώσουν και να βελτιώσουν τις τεχνολογικές λύσεις που προσφέρουν, ώστε να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των εργαζομένων.
Η virtual υγειονομική περίθαλψη κερδίζει έδαφος, με το 42% των ερωτηθέντων να πραγματοποιεί τουλάχιστον ένα virtual ιατρικό ραντεβού το περασμένο έτος. Η πλειοψηφία όσων βίωσαν εικονικές επισκέψεις υγείας εξέφρασαν υψηλά επίπεδα ικανοποίησης και προτίμηση για εικονικές ή υβριδικές επιλογές στο μέλλον, για τη ψυχολογική υγεία και για χρόνιες παθήσεις.
Ενώ οι καταναλωτές αγκαλιάζουν τα οφέλη της τεχνολογίας, οι ανησυχίες για την ασφάλεια και το απόρρητο ενισχύονται. Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 58% των καταναλωτών ανησυχεί για ευπάθειες στις συσκευές του, μια αύξηση από 50% το προηγούμενο έτος. Ομοίως, το 58% εκφράζει ανησυχίες για οργανισμούς ή άτομα που τους παρακολουθούν μέσω των συσκευών τους, από 41% το 2022.
Η έρευνα υπογραμμίζει την επιθυμία των καταναλωτών για καινοτομία και εμπειρίες που αξιοποιούν τις δυνατότητες του 5G. Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες με 5G smartphone (53%) εξέφρασαν απογοήτευση για την έλλειψη καινοτόμων εφαρμογών και υπηρεσιών που αξιοποιούν πλήρως τις δυνατότητες του. Αυτό, σύμφωνα με την εταιρεία, παρέχει μια ευκαιρία για developers και τεχνολογικές εταιρείες, να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των καταναλωτών και να προσφέρουν εμπειρίες που αξιοποιούν τη δύναμη του 5G.
Κοιτάζοντας προς το μέλλον, η μελέτη υπογραμμίζει το αυξανόμενο ενδιαφέρον για καθηλωτικές 3D εμπειρίες, ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων γενεών. Περισσότεροι από 6 στους 10 ερωτηθέντες Gen Z και πάνω από τους μισούς millennials εξέφρασαν ενδιαφέρον για μάθηση, κοινωνικοποίηση και αγορές μέσω τέτοιων πλατφορμών.
Επιπλέον, η generative τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει έδαφος, με το 17% των ερωτηθέντων να αναφέρει πειραματισμό ή χρήση γενετικής τεχνητής νοημοσύνης για προσωπικούς, εκπαιδευτικούς ή επαγγελματικούς σκοπούς.